å var för skulle man inte svetsa hela? har kört ett antal bilar med lite svets å det har inte hållt. nu svetsar jag typ hela å har inte haft några problem med rasade axlar eller nått annat
å var för skulle man inte svetsa hela? har kört ett antal bilar med lite svets å det har inte hållt. nu svetsar jag typ hela å har inte haft några problem med rasade axlar eller nått annat
Det är MIN erfarenhet, har åkt i 4 år med diffen på bild. Andra bilar jag haft har varit svetsade på samma sätt medans många bekanta haft problem med diffar som varit igensmetade med svets. Min högst ovetenskapliga teori är att det kanske kan flexa lite med en diff som bara är svetsad mellan dreven på samma sätt som att drivaxlar inte ska vara så grova. För hårt och styft så spricker det. Tilläggas bör väl att jag bara haft FWD bilar.
å var för skulle man inte svetsa hela? har kört ett antal bilar med lite svets å det har inte hållt. nu svetsar jag typ hela å har inte haft några problem med rasade axlar eller nått annat
Det är MIN erfarenhet, har åkt i 4 år med diffen på bild. Andra bilar jag haft har varit svetsade på samma sätt medans många bekanta haft problem med diffar som varit igensmetade med svets. Min högst ovetenskapliga teori är att det kanske kan flexa lite med en diff som bara är svetsad mellan dreven på samma sätt som att drivaxlar inte ska vara så grova. För hårt och styft så spricker det. Tilläggas bör väl att jag bara haft FWD bilar.
vad har dom haft för problem då? att helsvetsa kräver ju att man tänker efter lite det finns ju lager å drivaxlar som kan ta stryk av värmen
å var för skulle man inte svetsa hela? har kört ett antal bilar med lite svets å det har inte hållt. nu svetsar jag typ hela å har inte haft några problem med rasade axlar eller nått annat
Det är MIN erfarenhet, har åkt i 4 år med diffen på bild. Andra bilar jag haft har varit svetsade på samma sätt medans många bekanta haft problem med diffar som varit igensmetade med svets. Min högst ovetenskapliga teori är att det kanske kan flexa lite med en diff som bara är svetsad mellan dreven på samma sätt som att drivaxlar inte ska vara så grova. För hårt och styft så spricker det. Tilläggas bör väl att jag bara haft FWD bilar.
vad har dom haft för problem då? att helsvetsa kräver ju att man tänker efter lite det finns ju lager å drivaxlar som kan ta stryk av värmen
Att själva diffen har rasat ihop. Men du har rätt i det du säger och inget jag kan svara på HUR noga dom varit. Värmen ska man vara rädd för, det gäller att bänna en sträng i taget och kyla mellan. Noggrannhet betalar sig alltid
å var för skulle man inte svetsa hela? har kört ett antal bilar med lite svets å det har inte hållt. nu svetsar jag typ hela å har inte haft några problem med rasade axlar eller nått annat
man ska inte svetsa hela.. inte på volvo iaf.. blir bara jobbigt NÄR drivaxlarna går sönder och man ska ha ut dom. svetsa i hörnen och ut i godset ( diffklumpen ) så håller det för några hundra hk.. väl beprövat
all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Bilden på volvodiffen är helt fel tänkt, det ska vara tvärt om, mycket svets på drivaxeldreven gör ingen nytta, ska man mura på så är det dom andra 2 dreven.
Helt enkelt för att det är axeln i mitten som tar all stryk och sliter upp huset. Ren hävarmsprincip, svetsa så långt ifrån roterings centrum som möjligt, då får man mest hållbarhet i svetsen.
Plus att huset är i gjutjärn så svetsen i sig håller egentligen inte någonting eftersom man inte kan svetsa i gjutjärn så enkelt, men när man svetsar dom dreven jag pratar om så lägger man så mycket å dreven i princip kilas fast mer än svetsas fast.
Plus att huset är i gjutjärn så svetsen i sig håller egentligen inte någonting eftersom man inte kan svetsa i gjutjärn så enkelt, men när man svetsar dom dreven jag pratar om så lägger man så mycket å dreven i princip kilas fast mer än svetsas fast.
ett tips är att värma upp gjutgärnet innan svetsning (så de inte spricker), finns speciella tillsatsmaterial men har inget nummer på det i huvet. Cheers
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Jag har svetsat många e36 e30 och e28 med, man gör precis samma som jag beskrev ovan. Än så länge har ingen lyckats knäcka en svetsad axel jag tagit mig på
Glöm aldrig att ta ut drivaxlarna när ni svetsar, annars ryker dom av illa kvickt sen när härdningen gått ur. Alltså punkta upp sen dra ur drivaxlarna innan helsvetsning
ingen som kan svetsa min 740 i. för har haft lite problem med svets diff.. först så gick en drivaxel av sen så gick den andra bara nån timme efter.. ett dyngn efter skulle jag ställa fast henne då small de till så låg alla dreven på botten av klumpen villket inte va så kul den va ju svetsad på 8ställen som nån nämde tidigare att man ska göra men de ser ut som att de get sig emmelan svetsarna alltså drevet svårt att beskriva. så blev bytte av bakaxel,, men är ju förbannat tråkigt att köra runt med enhjulare:)