3388
Sök

Vw Golf -97 Motorn slår av under färd, någon som har samma problem + vad som kan va fel?

20 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Rätt som det är när man kör så dör motorn, när man sedan startar bilen så funkar växel lådan ofta dåligt ( automatlåda) och bilen går ryckigt och hoppigt. Spelar ingen roll om man kör i 30 eller 70. Någon som vet vad problemet kan vara? Ringde Möller men de var ju inte så villiga att hjälpa till.

1 043 Inlägg
31 oktober 2009
Några felkoder?

Administratör
2 978 Inlägg
31 oktober 2009
Jag tror att det behövs mer information än såhär innan man vet vad det kan tänkas vara. Startar bilen direkt efter att den dött eller tar det nån minut innan osv? Förutsätter att det är en bensinare? Blev det nu när det började bli kallt ute eller gjorde den likadant i sommras? Fyll på med så mycket info du bara kan!

En kopp av den svarta såsen...

20 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
Tack för svaren,
Norpan1: Jag har intekollat felkoder, dumt kanske men har inte haft råd att åka till verkstan än:(

Goffen: Ja det är en bensinare, automat, det har hänt att motorn dör oavsett väderlek och den startar direkt efteråt, men när den då startar så hänger inte växellådan med riktigt, den växlar bara till trean, och man måste starta om bilen igen och har man tur då så funkar växellådan ordentligt. men änså länge dör den bara när man kör under 70 km/h. Det händer ganska ofta att den rycker och "hoppar" när man kör i högre hastigheter på motorväg tex.
Den är servad enligt boken och har gått ca 11000 mil, inte mycket för en 97:a tycker jag.

Medlem i GTIklubben
401 Inlägg
1 november 2009
Kom på en annan grej, när den stannar, öppna huven o känn på tändspolen, är den varm så är det säkert den som är kass.

Sök