3862
Sök

Opel calibra drar 5liter milen,

185 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
fattar inte vad som kan vara fel bilen drar 5 liter per mil och det är ganska mycket hmm är glad för varje tips .

Lev livet för du har bara ett

632 Inlägg
2 november 2009
Har du kollar slangar, tank och bränslefilter efter läckage m.m.?

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

4 682 Inlägg
2 november 2009
har du kollat så att bromsarna inte ligger på?

185 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
nej jag har inte kollat på något av dom, ville veta först vad jag skulle kolla på innan jag börja.. men jag tror inte bromsarna ligger på för den är pigg och inga tecken på att bromsarna skulle ligga på, läckage tror jag inte att det är för den är ganska torr, och tomgången går åtahelvete och bakaxen går nog snart men tror inte det ska ha något med bränslet att göra..

642 Inlägg
2 november 2009
http://calibrateamsweden.se/showthread.php?t=14952

Blinka fram ifall du har några felkoder, på min förra calibra hade jag fel på knacksensorn, ECU:n backade tändningen och bilen drog 2 liter milen. Andra saker som kan vara fel är temperatursensorn som börjar bli defekt och skickar fel signal till ECU:n om att motorn alltid är kall så att den matar på med soppa för kung och fosterland. Någon spridare kanske fått sig lite fnatt och alltid står öppen, finns flera orsaker till att bil helt plötsligt drar mycket soppa, kolla felkoderna först och återkom sen. På calibrateamsweden.se finns även mycket kunnigt folk om calibrorna som också skulle kunna hjälpa till.

185 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
DanneJ skrev:
http://calibrateamsweden.se/showthread.php?t=14952

Blinka fram ifall du har några felkoder, på min förra calibra hade jag fel på knacksensorn, ECU:n backade tändningen och bilen drog 2 liter milen. Andra saker som kan vara fel är temperatursensorn som börjar bli defekt och skickar fel signal till ECU:n om att motorn alltid är kall så att den matar på med soppa för kung och fosterland. Någon spridare kanske fått sig lite fnatt och alltid står öppen, finns flera orsaker till att bil helt plötsligt drar mycket soppa, kolla felkoderna först och återkom sen. På calibrateamsweden.se finns även mycket kunnigt folk om calibrorna som också skulle kunna hjälpa till.

tackar! vet ej om det har något med detta att göra men min termostat mätare la helt av ett tag men börja just fungera igen kan det ha något med saken att göra?

677 Inlägg
3 november 2009
för det först är du säker på att det är 5 liter milen? om det stämmer låter det som en spridare hängt sig eller liknande.
Kolla felkoder och kolla om bilen ryker svart eller liknande.

642 Inlägg
3 november 2009
Mickeus skrev:
tackar! vet ej om det har något med detta att göra men min termostat mätare la helt av ett tag men börja just fungera igen kan det ha något med saken att göra?

Nope, mätaren och ECU:n har separata givare. Som sagt blinka fram felkoder och återkom, är ganska säker på att det finns någon felkod gömd.

148 Inlägg
3 november 2009
Min BTR hade hängt sig o då drog den fan bensin:S

Low´n´slow is da shit

730 Inlägg
4 november 2009
GGL skrev:
Hej! Jag heter Gael och  bor i Stockholm. Är ny på sidan och ny bli ägare till en Golf GL 83.
Bilen är körbar men ingen skönhet men jag har en vision om att få den att se ut som ny igen.
Eftersom att  jag  inte är en vidare bra bilmekaniker så blir denna dröm lite svår  meeeen just därför vart jag medlem i denna sidan ihop om att jag ska hitta någon som är villig att hjälpa mig att transformera bilen till ny skick.  jag vill gärna hitta någon som finner det som sin hobby att hjälpa mig utan kostnad  men att jag står för alla kostnader till bilens behov, kul för den som mekar och kul för mig som får se den förvandlas.
Topplocket gick på den för drygt två veckor sedan så den är i värkstan på lagning, så fort den är klar så ska jag lägga upp bilder på den så att ni får se hur den ser ut.

Om någon skulle finna de här intressant så skicka mig ett meddelande!

HAhahah wtf!lol
Kommit lite fel kanske?

3 Inlägg
4 november 2009
Varför skulle jag ha gjort de :S

730 Inlägg
4 november 2009
GGL skrev:
Varför skulle jag ha gjort de :S

Du frågar om någon kan fixa din bil i någons tråd, där en person undrar varför den dra så mycket bensin, ringer det några klockor?

Kanske starta en egen tråd om din bil, vad vet jag

3 Inlägg
4 november 2009
Jaja på de sättet  märkte de nu he!

Sök