3905
Sök

Opel omega B 2,5 v6 96:a : ryckningar

64 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
tjena har en opel omega b 2,5 v6, årsmodell 96. var ute och körde här om dagen och märkte nån konstig ryckning, nån gång ibland kom det, speciellt ibland när man körde där det lutade lite uppför, när man gasade i uppförsbacken känndes det som att den inte "ville" ge mer gas, tänkte om den får för lite soppa eller nått liknande, är inte så kunnig, därför skulle ja vilja om någon som kanske kan förklara vad det nu skulle kunna vara??.

en sak till är att soppa mätaren slutat fungera den lyser rött hela tiden, nån som vet vad man kan göra för att få liv i den igen smile ??

Wir Lieben Omega

17 Inlägg
3 november 2009
Tjaba. Kan vara soppa filtret som är dåligt , men rycker den bara i uppförsbackar ? eller på plan mark oxå ? det dära med att soppa mätaren inte lyser kan bara en givare,jordning,.

//oscar;)

64 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
tack för svar, det är både när det är plan mark men mer där det är lutande förhållanden det kommer ryckningar,

okej, ska kolla de där med givare och jordning för soppa mätaren

//  Tomas

Wir Lieben Omega

17 Inlägg
3 november 2009
ok då kan det vara filtret eller skit i motorn/soppan/spridarna/bensin filtret wink

// Fille lol

VVS-Montör
231 Inlägg
22 november 2009
kollat stiften så dom inte är indränkta med olja? e dom de så åker du på stift och tändkabel byte! :p fick jag göra :p

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9

64 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
Nej det har jag inte kollat, måste göra de så fort ja får tid :)tack för svar
MVH

Wir Lieben Omega

Mr Roy
86 Inlägg
27 november 2009
är troligt vis bränslefiltret som behöver bytas sen är det ju vanligt att ventilkåps pakningarna läcker så det kommer olja vid stiften å det kan ju bli på det viset då oxå..

:lol

64 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
Okej, det känns mer troligt som att det kan vara bensinfiltret, vad kan ett bensinfilter gå på?, Tack så mkt för svar MVH:D

Wir Lieben Omega

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
27 november 2009
hade min omega 4 år och kolla stiften som de andra säger och även tändspolen som är överkänslig på dem...

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

64 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
Okej, big_smile japp ska kolla de med. Tack så mkt, MVH

Wir Lieben Omega

Sök