Audiholic skrev:
Damn, inte lite kritik va...
Får jag lägga till att budgeten var 0? Hade jag haft fått pengar för det här, så hade det klart funnits mer scener. Jag förstår precis vad du menar, då jag har ca en miljon mer idéer. Här var problemet tid. Det fanns ingen script, ignenting, bara ut och filma på platser man hittade.
Just nu jobbar jag på en video med en stor artists, och då är det mycket mer planering som gäller. Tack för kritiken, men det e lugnt, för jag vet att "experter" klagar på allt ändå
Självklart. Jag menar inte det något negativt emot dig som person, eller sådär. Menar det som konstruktivt. Mitt senaste projekt (som för tillfället är inne på redigering) har också budgeten 0kr. Rätt intressant. Och man behöver inte en större budget för att kunna tänka - Vad kan jag mer göra än att bara filma två personer som står och (i det här fallet) rappar?
Kreativiteten behöver man inte betala för, om man tänker efter. Och det behöver inte vara high-tec grejer och effekter för miljoner. Mycket går att göra i datorn och att bara få fram en röd tråd i videon är inte heller något som kostar. Speglar innehållet i videon vad låten handlar om t.ex?
Det är lite det jag menar. Tekniska människor som kan göra en snygg video råder det ingen brist på (och det var det jag menade med att den kvalitetsmässigt är bra - men kvaliten är inte allt), utan det är ju det att en video ska ha det där lilla extra, som får folk att komma ihåg videon. Samma sak gäller när du producerar musik, film, produkter, förmedlar varor, tjänster - allt. Gör man inte något som inte sticker ut så är det svårt att lyckas, hur bra grejer man än har och hur bra bildkvalitet din video än håller.
Nu säger jag inte att den är pissdålig, men den känns ju väldigt budget, att man gett en HD-kamera till någon som stått bakom kameran två gånger och sedan låtit grannen bestämma hur den ska redigeras. Konstruktiv kritik, inte bara en massa tjat och gnäll!
Lycka till i framtiden. Kul att se ditt jobb i alla fall. Finns det några andra videoprojekt som man kan få se?