3275
Sök

Farliga jobb

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
Som arbetslös sitter ja och söker jobb hela dagarna men det finns bara förskolelärare etc...sad
Jag har alltid varit totalt orädd och gillar att göra saker som anses farligt tongue

Det måste ju finnas en kategori med farligare jobb som en vanlig svensson inte vill göra?

Är det någon här som jobbar med ett ovanligt jobb, eller någon som vet var man kan söka?

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Saabifierad
2 031 Inlägg
17 november 2009
Greja med mobiltelefonmaster
Skogsröjning
Fixa elledningar
Vägarbetare
Undervattenssvetsare
Fixa i kloaken (vet inte vad det heter)
Kärnkraftstekniker tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

herr
321 Inlägg
17 november 2009
Åk till alaska och jobba på en sån där fiskebåt som fiskar jättekrabbor, det är ju ansett att vara ett av världens farligaste jobb. tongue

1 417 Inlägg
17 november 2009
Att ta hand om 10 gnälliga och klängiga 4 åringar kräver nog stake på sitt sätt det med. Spec i förkylninstiden när hela bunten är slemmiga från topp till tå smile

Annars är nog vindkraftsmontör ganska farligt.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 november 2009
Undervattenssvetsare är ju inte heller direkt riskfritt tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

blacken
17 november 2009
Jobba på ett hangarfartygsdäck.
Ammunitionsfabrik.
Gruvarbetare.
Djurskötare på en djurpark.
Jobba som en Länsman.
Jaktplanspilot.
Helikopterförare.
Brandman.
Forskare på ett biolabb.
Byggnadsarbetare.
Testförare/pilot.
Att samla in ormgift på en ormfarm.
Att tjänstgöra i en "SSG" enhet utomlands.

KHRacing
17 november 2009
har du sett filmen DAGISSNUTEN ?

Förskolelärare är INTE ofarligt

475 Inlägg
17 november 2009
jag jobbar som sanerings tekniker som det nu så vackert heter smile
Krypa in i en panna 60m ovanför mark och stå i 50graders värme och ha livlina för att blåsa bort sand.
eller jobbet jag gjorde i somras.... blästra insidan av skorsten som var 90m i en ställning som hängde i en 1cm tjock wire då är man INTE kaxig smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

453 Inlägg
17 november 2009
Fotbollsdomare tongue
Gillar du när folk slänger saker på dig, skickar hotbrev eeh ja ni vet nog hur det är....

blacken
17 november 2009
Att tala om för riksdagen att du fick ett "kanonpris" på denna däringa turbofnurren till din gatbil. För dom stålarna som ni (hon) hade sparat till den "urgulliga" soffgruppen på Ikea i ett års tid..big_smile

...
171 Inlägg
17 november 2009
Skogshuggare  i kanada(?) Har för mej det var kanada. Såg ett program om det på Discovery, rätt så högt dödsantal i det jobbet tongue Annars är det nog som dem andra säger.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
17 november 2009
Självmordsbombare? cool

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Fire And Silk
2 254 Inlägg
17 november 2009
IceEyes skrev:
Självmordsbombare? cool

Bropå om det är bra pröjs neutral

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 339 Inlägg
17 november 2009
blacken skrev:
Att tala om för riksdagen att du fick ett "kanonpris" på denna däringa turbofnurren till din gatbil. För dom stålarna som ni (hon) hade sparat till den "urgulliga" soffgruppen på Ikea i ett års tid..big_smile

hahaha lol

453 Inlägg
17 november 2009
blacken skrev:

Då är det nog säkrare med självmordsbombare som någon skrev än att försöka sig på det där tongue
Senast redigerat av Jokke_ (17 november 2009)

Ointresserad.
936 Inlägg
17 november 2009
Bilförare.

Teabag appreciation club.

155 Inlägg
17 november 2009
Utlandstjänst i Afghanistan !

Smaka fäste !!!

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
Tack för lite seriösa svar iaf smile Nu har ja lite mer att kolla på och de var mkt som var intressant big_smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
Zizou skrev:
Skogshuggare  i kanada(?) Har för mej det var kanada. Såg ett program om det på Discovery, rätt så högt dödsantal i det jobbet tongue Annars är det nog som dem andra säger.

Haha, du fick mej att skratta där iaf. Du fick mitt inlägg låta som att ja sökte ett jobb där ja kunde dö xD

110 Inlägg
19 november 2009
detta? www.mil.se/rekrytering
Lycka till...

Gorg-o-holic...

Sök