4030
Sök

Crx Eller 200sx s13 ???

Avstängd
115 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
#1
tja , tänkte kolla lite vad folket på på Garaget tycker , antingen ha kvar Crxen eller byta bort mot en 200sx s13 ,, vad tycker ni?

653 Inlägg
22 november 2009
#2
Craazy_ skrev:
tja , tänkte kolla lite vad folket på på Garaget tycker , antingen ha kvar Crxen eller byta bort mot en 200sx s13 ,, vad tycker ni?

Kör glädjen är väll bra mycket roligare att köra skulle jag tro med lite mer hästar och bakhjulsdrift (Notera: Aldrig kört Crx!)


8 250 Inlägg
22 november 2009
#3
Lätt val: CRX.


Avstängd
115 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
#4
jävligt sugen på en 200 asså ,, de mkt roligare och dra på träffar då när man kan  driffta lite oxå heheh
Aronsson_Kil skrev:
Craazy_ skrev:
tja , tänkte kolla lite vad folket på på Garaget tycker , antingen ha kvar Crxen eller byta bort mot en 200sx s13 ,, vad tycker ni?

Kör glädjen är väll bra mycket roligare att köra skulle jag tro med lite mer hästar och bakhjulsdrift (Notera: Aldrig kört Crx!)

"Unloaded"
1 557 Inlägg
22 november 2009
#5
Men jag tror att du får jobba mer på väghållningen med en 200SX, då en CRX är rätt så mkt gokart, rätt marknära. Visst är det kul med turbo och rätthjulsdrift men en högvarvig sugmotor är ju inte fel heller smile

"When innovation meets passion!"

Avstängd
115 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
#6
så jävla sant ,, de väll japanare o bakhjulsdrivet som lockar mest hehe
Mechanimal skrev:
Men jag tror att du får jobba mer på väghållningen med en 200SX, då en CRX är rätt så mkt gokart, rätt marknära. Visst är det kul med turbo och rätthjulsdrift men en högvarvig sugmotor är ju inte fel heller smile

dARKiE
5 031 Inlägg
22 november 2009
#7
Jag hade behållt rexxen.. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Saabifierad
2 031 Inlägg
22 november 2009
#8
Behåll CRX:en cool Eller byt om du tröttnat på den wink

Edit: jag citerade fel tongue
Senast redigerat av Slash (22 november 2009)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Drifter
283 Inlägg
22 november 2009
#9
Bygg bakhjulsdrift på CRX:en och släng i en 200sx motor SR20DET exempelvis!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

1 503 Inlägg
22 november 2009
#10
Klart du ska ha en 200sx wink

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

2 021 Inlägg
22 november 2009
#11
behåll Crx, nissan 200a är så utjatade dessutom duger inte motorerna till mycket.


TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
22 november 2009
#12
crx är roligare, lättare också(gokart) behålla crx.et


ClubJDM.se
1 608 Inlägg
22 november 2009
#13
Behåll CRXen!


Avstängd
115 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
#16
ojojoj Crx dominerar hehe

"Unloaded"
1 557 Inlägg
22 november 2009
#17
Som de flesta säger så väger ju CRX:en ingenting, kan inte tänka mig att en S13 väger så mkt heller iofs, men vet att vikten på CRX är svår att matcha, original på under 1000 kg? Går att få ner i 850-900 kg? Mer kanske? Då räcker en fräscht sugtrimmad Vtec-motor långt smile

"When innovation meets passion!"

Meister
6 763 Inlägg
22 november 2009
#18
Jag vet inte men för mig finns det inget alternativ här. s13 är vad jag hade valt av just den anledningen att man kan åka på tvären. Tyvärr så är ju inte ca18det någon höjdar maskin men lite effekt går det att plocka ur den iaf.


Hjultomte
1 500 Inlägg
22 november 2009
#19
Hmm 2st bra och roliga kärror tongue ska du ha o pendla o leka med samtidigt så tror jag mer på en CRX än en 200sx faktiskt.
Men ska du ha som enbart busbil så är 200an ett klart val för mig.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

727 Inlägg
22 november 2009
#20
Rille0 skrev:
behåll Crx, nissan 200a är så utjatade dessutom duger inte motorerna till mycket.

Beror väldigt mycket på hur de har skötts av tidigare ägare, och hur smart man är INNAN man trimmar dem, inte bara vevar på laddtryck utan att tänka på resten.

S13 tycker jag är det rätta valet i frågan, men var på din vakt vid köp i såfall, vet måånga som gjort bort sig vid köp av just denna modell, just för att folk bara bond trimmat dem och sedan "renoverat motorn" när de i själva verket endast bytt vevlager vid raset utan att slipa om veven. går att köra i bästa fall 100 mil innan raset kommer igen, är motorn renoverad, BEGÄR KVITTON el dylikt. Vet du inte vad du ska titta närmare på, ta med någon som kan bilar och motorer. Jag har haft 4st och inte ett enda vevlager ras på någon av dem. kört på upp till 300hk utan motorproblem. Och 300hk bakhjulsdrift på 1350kg är inte tråkigt cool

Lycka till med bilvalet tongue

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966


Sök