4119
Sök

Crx Eller 200sx s13 ???

2 021 Inlägg
25 november 2009
#41
Oboy6 skrev:
Tycker folk överdriver! S13 har bara fått ett dåligt rykte pga att många ägare är ganska unga/oerfarna och trimmar motorn på "fel" vis / i "fel" ordning.

Klart som fan skiten pajar om man skippar oljekyl, inte har en oljetempsmätare så man kan checka tempen och sedan höjer laddtrycket till en bra bit över 1 bar. Man måste se till att motorn är förberedd för effektökningen och har ordentlig kylning!

Det här gäller alla bilar. Speciellt S13 eftersom oljetempen har en tendens att stiga fort pga dålig original oljekyl/värmeväxlare samt relativt liten oljevolym.

Jag har renoverat min och det har aldrig vart några problem efter det. Har man lite sunt förnuft håller det.

Btw den är till salu ;P

Bulllllshit, har sett org maskiner där vevlagrena har varit lövtunna o legat dubbla, och det är inte att folk trimmar på "fel sätt" kolla en gammal volvo eller saab turbo, dom har folk pystrimmat och våldtagit i alla evigheter och inte skickar dom vevlager hit och dit. felkonstruerad motor inte fel på ägarna skulle jag vilja säga.


Avstängd
115 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
#42
får väll köpa en 200sx o trycka i en Crx motor hehe
Rille0 skrev:
Oboy6 skrev:
Tycker folk överdriver! S13 har bara fått ett dåligt rykte pga att många ägare är ganska unga/oerfarna och trimmar motorn på "fel" vis / i "fel" ordning.

Klart som fan skiten pajar om man skippar oljekyl, inte har en oljetempsmätare så man kan checka tempen och sedan höjer laddtrycket till en bra bit över 1 bar. Man måste se till att motorn är förberedd för effektökningen och har ordentlig kylning!

Det här gäller alla bilar. Speciellt S13 eftersom oljetempen har en tendens att stiga fort pga dålig original oljekyl/värmeväxlare samt relativt liten oljevolym.

Jag har renoverat min och det har aldrig vart några problem efter det. Har man lite sunt förnuft håller det.

Btw den är till salu ;P

Bulllllshit, har sett org maskiner där vevlagrena har varit lövtunna o legat dubbla, och det är inte att folk trimmar på "fel sätt" kolla en gammal volvo eller saab turbo, dom har folk pystrimmat och våldtagit i alla evigheter och inte skickar dom vevlager hit och dit. felkonstruerad motor inte fel på ägarna skulle jag vilja säga.

2 021 Inlägg
25 november 2009
#43
Craazy_ skrev:
får väll köpa en 200sx o trycka i en Crx motor hehe

Kommer tyvärr inte funka eftersom Honda b16 motorerna (andra också kanske) snurrar moturs och de tvivlar jag på att nissan motorn gör. Blir "lite" fel big_smile


Herr
1 722 Inlägg
25 november 2009
#44
Rille0 skrev:
Oboy6 skrev:
Tycker folk överdriver! S13 har bara fått ett dåligt rykte pga att många ägare är ganska unga/oerfarna och trimmar motorn på "fel" vis / i "fel" ordning.

Klart som fan skiten pajar om man skippar oljekyl, inte har en oljetempsmätare så man kan checka tempen och sedan höjer laddtrycket till en bra bit över 1 bar. Man måste se till att motorn är förberedd för effektökningen och har ordentlig kylning!

Det här gäller alla bilar. Speciellt S13 eftersom oljetempen har en tendens att stiga fort pga dålig original oljekyl/värmeväxlare samt relativt liten oljevolym.

Jag har renoverat min och det har aldrig vart några problem efter det. Har man lite sunt förnuft håller det.

Btw den är till salu ;P

Bulllllshit, har sett org maskiner där vevlagrena har varit lövtunna o legat dubbla, och det är inte att folk trimmar på "fel sätt" kolla en gammal volvo eller saab turbo, dom har folk pystrimmat och våldtagit i alla evigheter och inte skickar dom vevlager hit och dit. felkonstruerad motor inte fel på ägarna skulle jag vilja säga.

"Bullllshit" Får jag köpa loss dej eller?

du har "sett"? har du ens ägt en s13 själv? den du såg kan ha vart misshandlat som F*N innan din kompis kompis som du sett har hört att det va lövtunna lager på.

Fråga mej om jag är nöjd med min s13, fråga mej om jag haft stora problem med den. snälla, en gång bara.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

7 120 Inlägg
25 november 2009
#45
LocKtar skrev:
du har "sett"? har du ens ägt en s13 själv? den du såg kan ha vart misshandlat som F*N innan din kompis kompis som du sett har hört att det va lövtunna lager på.

Fråga mej om jag är nöjd med min s13, fråga mej om jag haft stora problem med den. snälla, en gång bara.

Ord! Min snurrar på fint också.. smile

2 021 Inlägg
25 november 2009
#46
LocKtar skrev:
Rille0 skrev:
Oboy6 skrev:
Tycker folk överdriver! S13 har bara fått ett dåligt rykte pga att många ägare är ganska unga/oerfarna och trimmar motorn på "fel" vis / i "fel" ordning.

Klart som fan skiten pajar om man skippar oljekyl, inte har en oljetempsmätare så man kan checka tempen och sedan höjer laddtrycket till en bra bit över 1 bar. Man måste se till att motorn är förberedd för effektökningen och har ordentlig kylning!

Det här gäller alla bilar. Speciellt S13 eftersom oljetempen har en tendens att stiga fort pga dålig original oljekyl/värmeväxlare samt relativt liten oljevolym.

Jag har renoverat min och det har aldrig vart några problem efter det. Har man lite sunt förnuft håller det.

Btw den är till salu ;P

Bulllllshit, har sett org maskiner där vevlagrena har varit lövtunna o legat dubbla, och det är inte att folk trimmar på "fel sätt" kolla en gammal volvo eller saab turbo, dom har folk pystrimmat och våldtagit i alla evigheter och inte skickar dom vevlager hit och dit. felkonstruerad motor inte fel på ägarna skulle jag vilja säga.

"Bullllshit" Får jag köpa loss dej eller?

du har "sett"? har du ens ägt en s13 själv? den du såg kan ha vart misshandlat som F*N innan din kompis kompis som du sett har hört att det va lövtunna lager på.

Fråga mej om jag är nöjd med min s13, fråga mej om jag haft stora problem med den. snälla, en gång bara.

Där ja jobbar har vi haft Nissan aukt. och har fått in en del ving och dumpventilsbeprydda s13's med lagerknack, att motorerna har problem med detta går inte o förneka, oavsett hur mkt man älskar bilarna, menar jag förnekar inte att Saab har svaga växellådor trots att varken jag eller nån av mina bekanta har lyckats rasa nån låda.


Avstängd
115 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
#47
Blir nog o ha kvar Rexen

1 503 Inlägg
27 november 2009
#48
Rille0 skrev:
LocKtar skrev:
Rille0 skrev:

Bulllllshit, har sett org maskiner där vevlagrena har varit lövtunna o legat dubbla, och det är inte att folk trimmar på "fel sätt" kolla en gammal volvo eller saab turbo, dom har folk pystrimmat och våldtagit i alla evigheter och inte skickar dom vevlager hit och dit. felkonstruerad motor inte fel på ägarna skulle jag vilja säga.

"Bullllshit" Får jag köpa loss dej eller?

du har "sett"? har du ens ägt en s13 själv? den du såg kan ha vart misshandlat som F*N innan din kompis kompis som du sett har hört att det va lövtunna lager på.

Fråga mej om jag är nöjd med min s13, fråga mej om jag haft stora problem med den. snälla, en gång bara.

Där ja jobbar har vi haft Nissan aukt. och har fått in en del ving och dumpventilsbeprydda s13's med lagerknack, att motorerna har problem med detta går inte o förneka, oavsett hur mkt man älskar bilarna, menar jag förnekar inte att Saab har svaga växellådor trots att varken jag eller nån av mina bekanta har lyckats rasa nån låda.

Kan tyvärr inte hålla med dig. Jag känner många som aldrig haft problem med lagerknack, folk som använder sunt förnuft.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

2 117 Inlägg
27 november 2009
#49
Craazy_ skrev:
tja , tänkte kolla lite vad folket på på Garaget tycker , antingen ha kvar Crxen eller byta bort mot en 200sx s13 ,, vad tycker ni?

och vad tycker du själv? är inte det det viktigaste?
Ställer du samma fråga om din flickvän slår jag vad om att du får många intressanta svar....

"Ska jag behålla min flickvän eller byta mot en annan?" roll


Avstängd
115 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
#50
Klart att det e jag sj som bestämmer i slut ändan men du vet , de alltd roligt o veta vad andra tycker i sånt sammanhang . just nu va det ang bilen , inte flickvännen
shogun skrev:
Craazy_ skrev:
tja , tänkte kolla lite vad folket på på Garaget tycker , antingen ha kvar Crxen eller byta bort mot en 200sx s13 ,, vad tycker ni?

och vad tycker du själv? är inte det det viktigaste?
Ställer du samma fråga om din flickvän slår jag vad om att du får många intressanta svar....

"Ska jag behålla min flickvän eller byta mot en annan?" roll

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
27 november 2009
#51
Jag har haft min S13 i snart fyra år och kör utan oljekyl.
Har aldrig haft nåt lagerras.
Jag kör med förstånd och håller koll på oljetempen.
Har aldrig varit över 105 grader.


Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
27 november 2009
#52
En CRX med rätt mods är som jag förstått det grymt rolig och även snabb, är man inte särskilt sugen på att åka brett så är det nog inte fel att behålla CRX:en, 200sx behöver en del fix innan den blir riktigt rolig är min uppfattning.

Ang. ras osv på ca18det tror jag stenhårt på att det beror på misshandel från tidigare ägare, donuts på parkeringar utan kylluft och toppfartstester är inte nådiga mot motorerna och oljetempen.
Själv har jag bromsat 280hk med en orenoverad motor som har över 20k mil bakom sig utan problem (mer än lite blårök roll ) och kör dessutom ganska så hårt på bana med en oljetemp strax under 120 grader och har lyckats få vattentempen att stiga utanför skalan vid iaf 3 tillfällen när jag slarvat med att kika på mätaren.

Ska riva motorn i vinter ändå och ska bli kul att se om nått är ovanligt slitet tongue .

- Time Attack -

202 Inlägg
29 mars 2010
#53
byt till 200sx jag har kört båda 2 och tycker 200an är bra mycket roligare



Sök