1. Både positiv och negativ, jag hatar all form av övervakning! men vet ett antal ställen där dem borde få finnas. Och det är olycksdrabbade korsningar, ett exempel är en kornsing här i närheten där man ska ut på/korsa motorvägen där är det 70 och farkamera, hade inte fartkameran varit där hade folk blåst förbi i 100 som de gjorde innan... och det är farligt som fan. Sen tycker jag att det borde finnas utanför skolor också.
2. Ja det gör dem!
3. Både och! Öka antalet vi skolor och farliga korsningar... men mitt på motorvägar o dylikt kan dem plocka ner alla.
4. Nej tack! för mycket diktatur och övervakning över det.
5. Dem bör vara som idag, eller kanske lite mer synliga... meningen är att dem ska sänka farten på olycksdrabbade sträckor och då måste dem synas för att avskräcka.
6. Vill gärna inte bli kontrollerad hela tiden... tycker man har rätt till att vara privat om man håller sig till lagen... men vist dem kan väl få kolla så att bilen är bes, skattad och har försäkring.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.