Köpte mig en Impreza nu i augusti och har ledsnat på det otroligt dåliga original ljudet i bilen.
Började med att byta huvudenhet till en Pioneer AVH-P3100DVD. Därefter köpte jag 1 st Audison SRx1 monosteg och ett Orion HP2600 2 kanalsteg. Sen hittade jag 2st Hertz HX250d 10" basar på blocket till bra pris. Det jag håller på med nu är att montera ett Amega Q-Comp60 6,5" kit i framdörrarna...
Jag vet att ljudet inte är det bästa i imprezorna men, varför förstöra det underbara ljudet från boxern? det är ju halva nöjet med att åka bil... stänga av musiken och bara lyssna på motorn
Tur att man e som man e när man ändå inte e som man ska....
Jag vet att ljudet inte är det bästa i imprezorna men, varför förstöra det underbara ljudet från boxern? det är ju halva nöjet med att åka bil... stänga av musiken och bara lyssna på motorn
så tänker jag med nya bilen också.. varför lägga ner pengar på ljud när man kan bygga bättre avgasystem och lyssna på den skönsången istället hehe
men ska fortfarande bli kul att följa. inte många som bygger ljud i dessa bilar inte!
Timmyboy: Tack tack Olssonz: Bättre blev det Fellow: Den funkar, har väl mest bara lyssnat på musik än så länge.. JayKay: Jodå det tar sig Carro_87: Boxern låter lika härligt trots lite nya högtalare.. bara sänka volymen lite och slänga ut baslådan om man ska ut å busa Ironhead: tack tack Sengstr: Samma svar som carro fick!!!
ska du ha billiga dämpplattor så kan du alltid köpa biltemas bitumenplattor.. Billigt alternativ som dämpar en del iaf=) fast jag hade personligen satsat på dynamatplattorna om du bara tänkt dämpa dörrarna.. Dyrare men bättre;)