3357
Sök

Samma Radiofrekvens?

46 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Tjena tjena! Har letat och letat men inte hittat svar. Storebror sa innan att man kan sätta bilstereon och mobilen (mp3n) på samma radiofrekvens och kunna spela upp sin egna musik typ som med AUX, bara man har en antenn på bilen. Hur gör man och är det sant? Ska nämligen använda de i mors bil då hon inte har något uttag. Tacksam för snabba svar:)!

"Ijenkligen"
786 Inlägg
28 november 2009
Han menade kanske en FM-sändare? Då blir det som du säger, du sätter radion och FM-sändaren på samma frekvens så spelas det upp i radion. Ljudkvaliteten är sådär, men det funkar! En FM-sändare hittar du för typ 200:- tongue

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

ljudfantast
1 372 Inlägg
28 november 2009
usch det var en sån där grej som alla trodde skulle bli poppis, men eftersom kvaliteten i ljudet sprack nåt i hästväg så sket många i det där och köpte stereo med aux eller allra helst usb. Har du inga krav alls på ljudkvalitet så kanske det är värt 200 kr, men det skär i öronen att höra att någon vill slänga det i sjön.

46 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
opeltiffi skrev:
Han menade kanske en FM-sändare? Då blir det som du säger, du sätter radion och FM-sändaren på samma frekvens så spelas det upp i radion. Ljudkvaliteten är sådär, men det funkar! En FM-sändare hittar du för typ 200:- tongue

Aah okej då fattar jag. Tackar för de snabba svaret:D!

1 207 Inlägg
28 november 2009
Detta är något jag absolut inte rekommenderar. Varesig du är petig eller ej med ljudkvalitén så vågar jag nästan slå vad om att du blir missnöjd. Jag har testat 3 st och alla var mer eller mindre odugliga.

224 Inlägg
28 november 2009
Ett kasettband från -82 låter bättre än dessa Fm sändare.
Lite synd att kvaliten inte är bättre det är ju en smart liten grej det där

Ge fan i TexasBoB!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 november 2009
Köp en JVC cd-växlare, CH-X1500RF istället.

Med den får man en FM-modulator av betydligt bättre kvalitet som man kopplar på antennkabeln mellan antennen och stereon.

Man behöver alltså inte ha en JVC-stereo utan man kopplar CD-växlaren till vilken stereo som helst bara den har antenningång och det har ju alla.

Det enda kruxet är att den inte går att köpa i sverige utan man måste köpa ifrån tex usa eftersom fm-modulatorn antagligen inte är godkänd att säljas här i sverige.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

46 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Hehe ja för mig är det en självklarhet att köpa med USB o AUX MEN nu är det inte min bil jag kör med på vintertid. Tror knappast morshan vill lägga ut pengar på en ny stereo. Ska man ha AUX o lite annat smått o gott intregrerat i org. toyota stereo får man lägga 17k. Nu fick jag igång det...jag fattar vad ni menar med att det är skit:D
Senast redigerat av jude-mannen (28 november 2009)

1 207 Inlägg
28 november 2009
Hehe, jo kvalitén är complete and utter crap på de där sändarna. Det finns dock några saker du kan testa. Sök på "FM transmitter range boost" eller något liknande på youtube så skall det komma fram en guide hur man trimmar dessa.

2 337 Inlägg
28 november 2009
Jag tycker personligen inte att ljudkvaliteten på FM-sändare är så extremt kass. Visst är det inget kristallklart ljud, men om man lägger ner lite energi på att hitta en frekvens där det inte är en massa bös i luften så låter det faktiskt helt ok. Men det är mina $.02.

(Kör för övrigt med en Belkin Tunecast II, som trots att den är ett par år gammal kan rekommenderas)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 november 2009
jude-mannen skrev:
Hehe ja för mig är det en självklarhet att köpa med USB o AUX MEN nu är det inte min bil jag kör med på vintertid. Tror knappast morshan vill lägga ut pengar på en ny stereo. Ska man ha AUX o lite annat smått o gott intregrerat i org. toyota stereo får man lägga 17k. Nu fick jag igång det...jag fattar vad ni menar med att det är skit:D

CD-växlaren jag snackar om kostar inte 17K utan mer typ 1300kr med frakt och allt från usa.

Tar fem minuter att koppla in och sen är det klart.

Kvaliteten blir som vanlig CD och man får då en växlare som sväljer tolv skivor utan problem smile

Och ja, den tar mp3.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 436 Inlägg
28 november 2009
Finns mobiler med inbyggd FM-sändare, men kvaliteten är nog inte så bra.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

smurfidunder
327 Inlägg
29 november 2009
måste bara nämna detta, provade en dyrare fmsändare, den var helt kass. skaffade istället biltemas svarta för 99:- om man är hyffsat noga med att ställa in volymen in i fmsändaren så är det kanonljud i den. tyvärr har inte racetema kvar denna i sortimentet längre. synd då jag i det närmaste slitit ut min.

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

Sök