4135
Sök

Xenon val

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
1 december 2009
#21
alt 1 såfall, 8000 ser för billigt ut....det ser ut som att man har blå lampor. 6000k är lagom

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Proud Audi-owner
55 Inlägg
29 december 2009
#22
volvonisse440 skrev:
sattsa iaf på 8000k lätt snyggaste xenonet

Det ska ju inte bara vara snyggt!
det ska ju ge bra lyse också, 5000k eller 6000k ger bra mycket bättre ljus än 8000k.
speciellt märkbart vid blött väglag


Jag kör på 5000k och dom lyser superstarkt och precis vitt, varken gult eller blått!

Vorsprung durch technik

Proud Audi-owner
55 Inlägg
29 december 2009
#23
Jimpiz skrev:
Woojen skrev:
Lånar tråden lite, blivit lite förvirrad över alla dessa 6000k å nummer men efter läst här å jag förståt de rätt så har dom värdena med färgen å göra i lyset?

Styrka då? mäter man de i Watt?

Eh Ja. Det är som du åker till Ikea å köper lampor. Styrka är alltid Watt, oavsett, Xenon, Led eller lågenergi.

mjää, effekten mäts i watt, ljusstyrkan mäts i lumen.

jämför lumen i 50w 12000k mot 35w 4300k så kommer du se vad jag menar.

Vorsprung durch technik

1 653 Inlägg
29 december 2009
#24
-HardcOre- skrev:
en fråga till står så här på en hemsida: Konverteringskit för bilar utan ljusövervakning.


vad är ljusövervakning?

att bilen känner av om en lampa är trasig eller ej.
har man ljusövervakning kan eftermonterade xenon strula då de oftast har lägre effekt (35W istället för 55W) och då tror bilen att lampan är trasig och därmed slutar mata den med ström, mao lampan slocknar.

xenonkit som är anpassade för bilar med ljusövervakning har en extra krets som talar om för bilen att lampan är hel, enkelt utryckt.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T


Sök