UPDATE 16 MarsTjena! Arbetet med bilen fortsätter
Har kommit en bit på väg nu och motivationen blir bara bättre allt eftersom arbetet med bilen fortskrider, känns grymt skönt att göra om och göra rätt och även att man märker och ser resultat efter varje arbetspass, så det är kanon!
Har fortsatt med slipningen och kommer göra detta hela veckan, har börjat slipa för hand nu då grovslipningen är klar på ena sidan, ska gå på den andra imorgon (eller ja, idag 17/3 om man så vill)
Sedan är det dags att börja laga den värsta rosten (sidobalkarna fram) samt lite småhål här och var samt spackling osv, så det är vad som står på schemat denna veckan, närmar sig lack faktiskt
När bilen är lackad osv tänkte jag gå på interiören, får dock se om jag kör med orginal denna säsongen eller om jag kommer över en ny inredning, typ från mk3 vr6 (svart skin) eller från Golf rallye (Recaro) kan ha en sådan inredning på G men vågar inte uttala mig om det än. Men om någon har en inredning att sälja, så skicka ett Pm eller liknande så snackar vi om de där
Här kommer bilder från dagens arbete!
Sidan som är färdigslipad
Baken så gott som klar, endast nederdelen kvar
Huven, Done!
Börjat med taket
Testade 90:ans bakspoiler också, bilens grymmaste vinkel! Ha i åtanke att här kommer sitta 9,5" breda fälgar med stretchade däck, negativ camber + 5-10mm spacers och ett nytt avgassystem inom kort
Kommer bli mumma!
Det var allt för nu, återkommer imorgon igen med ny update. Kommetera friskt tills dess