3519
Sök

Vilken bakaxel, diff osv? (Volvo 940 ltt)

761 Inlägg
9 december 2009
#21
Jag kan inte påstå att lockern väsnas, den hörs, mer är det inte.

Tycker man det väsnas så skulle man avlida i en racebil.

Jag tycker svetsdiff väsnas mera faktiskt, tuggar och skriker i däcken, samt slår och dunkar i bussningarna

Lockern är perfekt till dragracing, tror den håller mycket bra med, där det inte blir så våldsamma smällar som i drifting


Slungdiff är det sämsta skit, fungerar bra till vad det är tänkt till, men inte till busåka.
Tänkt är att man inte ska fasta om man stannar med ett hjul på en isfläck
Senast redigerat av dannnej (9 december 2009)


Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 december 2009
#22
dannnej skrev:
Jag kan inte påstå att lockern väsnas, den hörs, mer är det inte.

Tycker man det väsnas så skulle man avlida i en racebil.

Jag tycker svetsdiff väsnas mera faktiskt, tuggar och skriker i däcken, samt slår och dunkar i bussningarna

Lockern är perfekt till dragracing, tror den håller mycket bra med, där det inte blir så våldsamma smällar som i drifting


Slungdiff är det sämsta skit, fungerar bra till vad det är tänkt till, men inte till busåka.
Tänkt är att man inte ska fasta om man stannar med ett hjul på en isfläck

Jag tycker lockern låter lite för mycket för att ha på en vanlig bil. På en busbil eller dylikt så funkar den kanon.

Tycker svetsdiffen är tystare, men inget för en bruksbil det heller tycker jag. Även om jag kör varje dag med det just nu.

Ja raktfram åka och sladda tycker jag den fungerar bra till. Även fast det är en offroad diff från början

Jonas

040 RedLine
1 219 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
#23
Får se vad det blir, men lockern verkar lite för extrem kanske:P

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

040 RedLine
1 219 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
#24
Har hört att original bakaxeln håller inte för mer än 250hk stämmer detta, är det inte så att det beror på vridmomentet eller?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 december 2009
#25
BrajjAxx skrev:
Har hört att original bakaxeln håller inte för mer än 250hk stämmer detta, är det inte så att det beror på vridmomentet eller?

orginal axeln håller för mycke kräm... dom som står vid korvmojjen lite lätt utsocknes på kvällarna å börnar verkar dock ha problem på sina tokvassa gl maskiner att drivaxlar å annat går sönder..

Jag har kört med 250 häst bra länge med helt orginal odiffat...man blir ju inte sugen på inspirerade körning men dom håller för 3-400hästar utan storre bekymmer om man svetsar eller slänger i annan diff.. orginalaxel + 400hk håller men blir svårtkört med raggarspinn..

Aussielocker tycker jag verkar fin fint...man vet när de börjar spinna smile


040 RedLine
1 219 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
#26
Xuri skrev:
BrajjAxx skrev:
Har hört att original bakaxeln håller inte för mer än 250hk stämmer detta, är det inte så att det beror på vridmomentet eller?

orginal axeln håller för mycke kräm... dom som står vid korvmojjen lite lätt utsocknes på kvällarna å börnar verkar dock ha problem på sina tokvassa gl maskiner att drivaxlar å annat går sönder..

Jag har kört med 250 häst bra länge med helt orginal odiffat...man blir ju inte sugen på inspirerade körning men dom håller för 3-400hästar utan storre bekymmer om man svetsar eller slänger i annan diff.. orginalaxel + 400hk håller men blir svårtkört med raggarspinn..

Aussielocker tycker jag verkar fin fint...man vet när de börjar spinna smile

Okej tack för bra svar. Tror inte jag kommer bli någon som bränner däck för att det är coolt, bara för att få grepp i så fall:)

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR


Sök