3005
Sök

Renovering av volvo 142 GL i 80-tals vallåkrastuk

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
20 maj 2010
#741
Vem ska du ringa om du finner illegala invandrare på bilen? (Lastbilen alltså)
A. Tullverket.
B. Polisen.
C. Migrationsverket.
D. Trafikverket.

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 266 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
#742
Robban_89 skrev:
Vem ska du ringa om du finner illegala invandrare på bilen? (Lastbilen alltså)
A. Tullverket.
B. Polisen.
C. Migrationsverket.
D. Trafikverket.
jag hade ringt snuten tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
20 maj 2010
#743
Volvo544special65 skrev:
Inte äldre än så? :S
Haha tongue

Mer bilder Tobbe, börjar bli tomt! Måste även göra ett petigt påpekande på hålen för bakljusen, de sitter inte rakt vet vi ju, men du har inte kapat rakt på det vänstra big_smile syns ju inte, men måste fylla ut med lite text tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
#744
Volvo1968 skrev:
Volvo544special65 skrev:
Inte äldre än så? :S
Haha tongue

Mer bilder Tobbe, börjar bli tomt! Måste även göra ett petigt påpekande på hålen för bakljusen, de sitter inte rakt vet vi ju, men du har inte kapat rakt på det vänstra big_smile syns ju inte, men måste fylla ut med lite text tongue
Det finns inte så mkt att göra mer på karossen, bara lite smått, funderar på om jag ska plocka ut motorn och ge den lite extra kärlek så som borra den, kg6 kam och lite annat mumms tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

5 111 Inlägg
20 maj 2010
#745
rally-tobbe skrev:
Volvo544special65 skrev:
Inte äldre än så? :S
Nepp, trodde du det? tongue
Jo, jag började få mina misstankar att du var med då det begav sig... tongue
+ att jag fick för mig av nån anledning att det var din dotter som satt och rattade men då gissar jag att så inte är fallet... lol


1 266 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
#746
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/934327_hlmweb.jpg
Det är lite dåligt med bilder, men finns inte så mkt att göra nu innan lackeringen


https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/934328_wsvjv2.jpg
lite kvar att slipa på bakstammen


https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/934330_xwumiq.jpg
lite suddig bild, men aja, funderar på om jag ska höja upp tanken lite

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
20 maj 2010
#747
Höja tanken och höja bilen mycket bak och låg fram, är väl ganska mycket 80tal över det? smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Liten pöjk
610 Inlägg
20 maj 2010
#748
haha sista bilden ville du bara visa att du sladda wink haha tongue som volvo1968 smile sänk fram tongue
Ser tufft ut smile min är så just nu hmm

orginal? nää du kan va orginal!

1 266 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
#749
Volvo1968 skrev:
Höja tanken och höja bilen mycket bak och låg fram, är väl ganska mycket 80tal över det? smile
Det va så det vart tänkt wink

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
#750
efreeli skrev:
haha sista bilden ville du bara visa att du sladda wink haha tongue som volvo1968 smile sänk fram tongue
Ser tufft ut smile min är så just nu hmm
min bil kan hon med cool

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#751
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/936325_soze2w.jpg
Sålde förgasarna och toppen, så nu ska jag trimma insprutaren, börjat att porta insugskanalerna. Mer bilder kommer smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
23 maj 2010
#752
rally-tobbe skrev:
Robban_89 skrev:
Vem ska du ringa om du finner illegala invandrare på bilen? (Lastbilen alltså)
A. Tullverket.
B. Polisen.
C. Migrationsverket.
D. Trafikverket.
jag hade ringt snuten tongue
Helt rätt! wink
Kommer komma mycket såna helt onödiga frågor när du skriver för Yrkesförarkompetensen sen smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 266 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#753
Robban_89 skrev:
rally-tobbe skrev:
Robban_89 skrev:
Vem ska du ringa om du finner illegala invandrare på bilen? (Lastbilen alltså)
A. Tullverket.
B. Polisen.
C. Migrationsverket.
D. Trafikverket.
jag hade ringt snuten tongue
Helt rätt! wink
Kommer komma mycket såna helt onödiga frågor när du skriver för Yrkesförarkompetensen sen smile
haha det kan hända tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
23 maj 2010
#754
rally-tobbe skrev:
Robban_89 skrev:
rally-tobbe skrev:

jag hade ringt snuten tongue
Helt rätt! wink
Kommer komma mycket såna helt onödiga frågor när du skriver för Yrkesförarkompetensen sen smile
haha det kan hända tongue
Jo jag lovar, Minst 50% av alla frågor är korkade och har ingenting egentligen med jobbet att göra.
Hoppas du får skriva det gamla provet i skolan istället, den hade bara med yrket att göra och gav faktiskt någon nytta. smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 266 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#755
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/936460_ue9zyt.jpg
ett minne blått, men någon som vet hur mycket jag ska plana? funderat på 2-3mm

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

21 Inlägg
23 maj 2010
#756
Volvo1968 skrev:
Höja tanken och höja bilen mycket bak och låg fram, är väl ganska mycket 80tal över det? smile
me highjackers hellst:tongue

Gasglad
3 244 Inlägg
23 maj 2010
#757
rally-tobbe skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/936460_ue9zyt.jpg
ett minne blått, men någon som vet hur mycket jag ska plana? funderat på 2-3mm
Du kan utan risk plana 3mm, det är vad jag har planat min E-topp, den mäter 82mm mellan ventilkåa och cylinder fot. Se bara till att runda till kanterna i f-rummen

//Carfreak

Liten pöjk
610 Inlägg
23 maj 2010
#758
MrCarfreak skrev:
rally-tobbe skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/936460_ue9zyt.jpg
ett minne blått, men någon som vet hur mycket jag ska plana? funderat på 2-3mm
Du kan utan risk plana 3mm, det är vad jag har planat min E-topp, den mäter 82mm mellan ventilkåa och cylinder fot. Se bara till att runda till kanterna i f-rummen
OM nu toppen är Oplanad dvs tongue min topp är så pass planad så kanten under tänstiftena va som en kniv tongue bara att plana xD

orginal? nää du kan va orginal!

1 266 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#759
MrCarfreak skrev:
rally-tobbe skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/936460_ue9zyt.jpg
ett minne blått, men någon som vet hur mycket jag ska plana? funderat på 2-3mm
Du kan utan risk plana 3mm, det är vad jag har planat min E-topp, den mäter 82mm mellan ventilkåa och cylinder fot. Se bara till att runda till kanterna i f-rummen
okej tack ska du ha:D

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#760
divadl96 skrev:
Volvo1968 skrev:
Höja tanken och höja bilen mycket bak och låg fram, är väl ganska mycket 80tal över det? smile
me highjackers hellst:tongue
har tänkt på det med wink

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst


Sök