Hej hej , jag själv råkade ut för det här som Kawizz skrivit ,
så den bilen jag körde var en skoda fabia årsm 08-09 där någonstans, körde in i en rondell svängde höger,vänster,höger, som folk kanske sett så glöder det ena ljuset någon sekund efter och båda ljusen är tända och jo varför inte möta polisen då som direkt tror att jag använt det vanliga dimljuset, och skulle få en böter på 500 kr men såg det absolut som en princip sak, har man köpt bilen med dessa extra grejer varför inte få använda det, så efter första gången i rätten och så som kawizz skriver så medverkade inte någon polis och därför blev det en andra rättegång för de och jag vann den, och då kan ni tänka er vad 2 rättegångskostnader gick på och varför inte polisen gick med på det från början.
anledningen varför dom inte lät mig gå var för att dom såg båda två var tända men jag visade dom när jag stog stilla men nej dom kunde inte ge sig och dom behövde inte stå där o diskutera detta med mig ,
Edit: blev även stoppad igen för detta för några dagar sedan , med visade upp lite papper osv och berättade att jag tyckte dom skulle läsa på lite mer i lagboken ,men dom kunde tydligen inte hålla sig upprättade av alla nya lagar som kommer hela tiden, o dom tyckte även att jag skulle koppla ur dom , om jag nu var så trötta på polisen
Mvh/ Jocke
Mycket det blev