Nu var bussningarna i. Gick ärligt talat bra mycket enklare än väntat. Och skönt är väl det
Lite fix kvar innan det monteras på bil. ska köpa en monteringsbricka på volvo som var "extrautrustning" när man monterar paraplybussnignarna. Sen ska bromssköldarna och bromsar målas och snyggas till.
Lite bilder då. Händer rätt mycket nu. Måste bli klar nån gång så idag och igår har vi monterat upp hela inredningen igen. Instrumentpanel, mattor osv osv, ja allt som har med inedning att göra. Lite kvar dock, men det är på gång
Lite bilder och en film
Kjolen på förarsidan. Har kvar att fixa fästet i gaveln riktigt
Nya tryckrören
Innerskärm monterad höger fram. Vänster fram är på gång. Hoppas det går bra med 19". Ska måla skruvarna i samma färg som bilen så det inte syns så mycket
"Råttboet" under turbon. Fixat om vattnet till turbon lite då det inte var riktigt bra förra säsongen.
Nu har min far till gammal elektriker varit framme och hjälpt mig koppla
Blev riktigt bra !
Vi använde oss av en dimljusknapp till 940 med två lägen på. I avstängt läge så funkar blinkersena som vanligt. I första läget, (När det lyser grönt), så lyser framblinkersena med fast sken. Och blinkar som vanligt. I andra läget så lyser både fram och sidor orange hela tiden men blinkar som vanligt.
Usa-blinkers släckta(Lyser som det gör original) | Lysande blinkers fram | Lysande blinkers fram och sidor
Ja då var bilen påställd och i princip klar Hade tänkt vänta till nästa lördag (1 maj), men kunde inte hålla mig längre så det blev att göra ordning det sista och byta olja mm och ställa på.
Kört närmare 15 mil sen igår kväll och allt verka funka bra. Ska göras en riktigt framvagnsinställning bara. Men verkar fortfarade ha problem med laddtrycket fast jag bytt tryckrör, alla slangar och westgate. Så ska byta intercooler och se om det hjälper.
Lite bilder. Kommetera gärna och säg vad ni tycker [thum]
Gött å se att de händer något Stellan.. Sist man såg den vart ju utanför McDonalds i thn på våran miniträff.. Hehe.. Då vart den fortfarande i 940 utseénde, tror du precis hade fått på fronten då..
strandberg31 Tack ska du ha Det är 760 krängningshämmare fram. 19mm, bak har jag inte tittat. Men det är turbo original iaf Inte renoverat bakvagnen än så inte mätt den
poochie Tack ska du ha. Rikigt roligt att höra
Webbis Hehe ja tu Tobbe. Den "träffen" var inte igår Stämmer bra att 940 fronten precis kommit på Hänt en del sen dess får man säga