Va länge sen jag uppdaterade tråden nu. Ni får ursäkta men har ej haft tid/ork att göra det.
Men började med att riva lite framvagn. Fjäderbenet borta. Självklart så drog man sönder kopparnipplarna i slangarna så får bli 4st nya slangar och diverse rör. De kommer dock ha stålnipplar. Kommer sen även att byta hjullager då jag ändå har 2st liggandes.
Tröttnade på framvagnsmek då de va så trångt på andra sidan så började lite med motorrummet.
Nu försvann de visst ett par delar
Och ännu mera plus en huv
Sen har jag experimenterat lite på ena framlampan som senare ska bytas ut. Sprayade allt utom reflektorn svart. Sen lackade jag hela blinkersen. Såg ganska vettigt ut. Ser mycket bättre ut i verkligheten. Vet ej om någon har så på 240 men på 740 har jag själv haft så och sett andra som haft så.
Sen rev jag ner fjäderkopparna bak. De är rostiga i sjävla "styrningen". Ska blästra dem och sen göra egna styrningar. Har inte råd att köpa nya då dessa går på runt 250kr st.
Och eftersom de va så trångt framför volvon så tänkte jag flytta den men utan något att sätta hjulen på så fick jag tänka lite men med en pallyft, en pall, några däck och en domkraft kan man göra mycket.
Tog sedan bort kofångaren och lossade kabelhärvan till motorn. Så imorgon ska den ur. Har dock lite problem med växelspaken. Kan fan inte få ur sprinten eller vad man ska kalla de. Stoppskruven är borta och jag har bränt bort bussningen men ändå sitter den så gissar på att den rostat fast i spaken. Så har inte ni något tips så blir de till att ta ur allt med spaken på plats.
Sen har man handlat lite på internet också. Bla en ratt, ett rattnav, en varvräknare och finare bakljus
Allt för stunden men kan säkert komma en update senare idag