Nu har jag iaf fått tummen ur till å uppdatera tråden. Många bilder blir de men här kommer de.
Har strippat ner bilen mer och mer. Nu är de bara bakruta, instrumentpanel, värmepaket och nått litet kvar innan den ska upp i vagga. Hittade även mer rost men lättlagat är de. SÅ räknar med en 5-6 timmars rostlagning på karossen. Lite till på skärmarna fram.
Rosten
Vänster framskärm. Påbörjad rostlagning. Inte färdigt än
Tog ur rutan och de gick ju inge bra. (var en spricka på 10cm när rutan va ur pga av mejsel som tog i när jag bröt bort clipsen. Resten av sprickorna uppkom då man stog på rutan...) Men den va ändå full i små stenskott (prickar) och massa repor. Hoppas den andra rutan jag har är fräschare.
Sen har man köpt å fått en del grejer också
Bla rutgrill som från en flathood som ska på. Blir troligtvis utan ribba men med nya emblemet.
Lesjöfors Sänkfjädrar
GLT-lister. Saknar endast de 2 raka som sitter på dropplisten. Så har någon 2st fina liggandes så hör av er
Polaris fälgar. Dock inga bilder än
Sen en turbogrill? med emblem och 2st nya ljus. Fästskruvarna på mina gick runt men här ska de nog va fina.
Fixade lite material till vaggan. Svetsar med pinne då vi har gratis elektroder
Sen hade jag mätt med fel skala på måttbandet så den blev 10cm för lång. Fick ju kortas sen...
Räknar med att vaggan ska va klar på tisdag eller något.
Sen har jag spenderat bra många timmar på att städa/bygga/dola i garaget för att få mer plats. Nu ligger mycke så skräpar på golvet då de inte finns tillräckligt med hyllor.
Hittade ett badrumsskåp i en lada hos min faster och tyckte att den skulle va perfekt i garaget. Fattas lite gasbinda, tejp, pincett, sax, sårtvätt och kanske något mer. Men alltid bra att ha något sådant ifall olyckan skulle va framme
Hyllstället. Mycke mer är de i de nu efter att kortet togs. Delvis de som ligger på golvet på andra bilden Nästan fullt nu...
Materialhörnan. Har tillkommit mycke sedan kortet togs.
Man får lägga grejer på varenda ledig plats nästan...
Men de ska de bli ändring på. Här ska de snickras som aldrig förr. Embalagepallar är bra till mycket och framförallt gratis
Och med en slägga, fogsvans, skruvdragare, lite skruv, måttband och en penna kommer man långt
Kompressorn ska kopplas in så fort nån elektriker har tid att komma. Enda felet på den är att kyltorken inte funkar men kör man med en vattenavskiljare så funkar den nog galant ändå.
Allt för idag men kommer säkerligen mer. Nu har jag satt en deadline på 2 månader från och med den 15 mars. För den 15 maj har jag för mig att arvikamixen är och då vill jag gjärna ha bilen klar. Om inte annat så kanske man jobbar på lite bättre under press.
Ha de
//Persson