2773
Sök

Kabeldragning Volvo 855

sportluft
23 december 2009
Trådstartare
Tjena, ska köpa mig en Volvo 855a.
Frågan är hur man drar bästa sätt strömkabel från batteriet till slutsteget osv tongue

Skulle vara tacksam den som vet så man inte får det fult sad

Mvh Robbin

216 Inlägg
23 december 2009
när du väll har bilen fram för dig så ser du att det skit lätt

595 Inlägg
23 december 2009
Sök!..Finns X antar trådar om exakt samma sak.
Det är nästan omöjligt att säga på rak arm exakt vart som e bäst att dra igenom i just denna bilen. Men jag tycker själv det brukar bli bäst om man borrar ett eget hål genom torpeden. Då får man genomföringen där man vill ha den. Sedan jag brukar dra under fot trösklarna och sen fortsätter jag under baksätet.

Lycka till
Senast redigerat av eacan (23 december 2009)

1 653 Inlägg
23 december 2009
på min 850 drog jag kabeln genom en genomföring som sitter precis ovanför pedalerna.
Du ser den från motorrummet om du tittar ner vid torpedplåten på förarsidan, den genomföringen fick jag igenom en 16 kvmm kabel utan störe problem.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

560 Inlägg
23 december 2009
Jag borrade och drog in strömkabeln vid handskfacket.

Men det beror på hur du vill ha ditt slutsteg (Så loggan kommer rätt menar jag).

robbin423 skrev:
Frågan är hur man drar bästa sätt strömkabel från batteriet till slutsteget osv tongue

Mvh Robbin

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

429 Inlägg
23 december 2009
Hittade ett hål, 1-2 dm under säkringsboxen nere vid torpedväggen. Va trångt som fan men fick igenom den där. Sen vare bara att lossa på plastlisterna som sitter länst med nedersidan av trösklarna. Sen ta bort baksätets sittdyna och sen e du framme. Tog kanske 30min-1 timme att dra alla kablar.

// Pontus

Himma skruare
1 250 Inlägg
25 januari 2010
sportluft skrev:

Mvh Robbin

Som vissa andra sa här.. Borra ett eget hål till kablen genom torpeden. (kolla 2 ggr o borra en, jobbit o göra tvärt om.) Köp en sak som e till Kabelgenomföring så det inte skaver hål på kablen till sist. (Kan börja gnistra ganska bra annars.)
Håll dig på V-sidan eftersom du har batteriet på den sidan, sen drar du kablen under alla skydd som e vid trösklen typ. Du ser oftast hur du kan lägga den när du väl börja pilla loss sakerna.

Lågnivåkablen ska ligga på andra sidan bilen så du slipper generator störning. Inte alltid det händer men för o vara på säkra sidan.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

Sök