3482
Sök

3" eller 2,5" rör till intercoolern??

134 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
#1
Vad skall jag ha för rör till intercoolern 3" eller 2,5"??
Har köpt en intercooler med anslutning 3"

(Jag kommer ta ut runt 250hk ur bilen)

Nissan 200sx s13 är det vi pratar om

tack!


Golle
448 Inlägg
24 december 2009
#2
2,5" räcker och blir över smile

James May: In other news.... I've fitted a fan!

4 767 Inlägg
24 december 2009
#3
Japp kör 2.5" räcker gott.. mindre rör att fylla med luft och kanske kan få lite snabbare spool up smile

Köp reducerings silikonslangar så funkar det med din IC smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Ointresserad.
936 Inlägg
24 december 2009
#4
3" är overkill. Som sagt kör på 2,5.

Teabag appreciation club.

148 Inlägg
31 december 2009
#5
tror inte det skiljer så mkt i spool up mellan 2,5" o 3" ^^

Low´n´slow is da shit

Ointresserad.
936 Inlägg
31 december 2009
#6
swedahl skrev:
tror inte det skiljer så mkt i spool up mellan 2,5" o 3" ^^

Fortfarande fett onödigt att köra 3".

Teabag appreciation club.

394 Inlägg
31 december 2009
#7
Snitch skrev:
swedahl skrev:
tror inte det skiljer så mkt i spool up mellan 2,5" o 3" ^^

Fortfarande fett onödigt att köra 3".

är la bra om han ska trimma mer smile han kanske inte nöjer sig med sina 250 ponnysar

vem fan är maptun?

1 498 Inlägg
1 januari 2010
#8
Von-Aron skrev:
Snitch skrev:
swedahl skrev:
tror inte det skiljer så mkt i spool up mellan 2,5" o 3" ^^

Fortfarande fett onödigt att köra 3".

är la bra om han ska trimma mer smile han kanske inte nöjer sig med sina 250 ponnysar

behäver inte 3" om man inte ska över fyrsiffrigt.


Turbo lover
555 Inlägg
1 januari 2010
#9
Jag körde över 400 hk på 2" tryckrör. Jag skulle nog vilja sträva efter att ha så små rör som möjligt för bästa respons men 2,5" är okej.


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
1 januari 2010
#10
Oj.
2,5 tum menar jag.
Senast redigerat av Wanegardh (1 januari 2010)


smurfidunder
327 Inlägg
1 januari 2010
#11
Wanegardh skrev:
3,5 tum räcker.

ja det gör det nog tongue

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

28 Inlägg
29 januari 2010
#12
Fan jag kör 3" tycke det funkar bra big_smile

xXx
Live Fast Die Young
Nissan 200 Ska de va!

371 Inlägg
30 januari 2010
#13
kurtbenny skrev:
Fan jag kör 3" tycke det funkar bra big_smile

Byt till 2,5 tum så ska du se att den går ännu bättre wink


040 RedLine
1 219 Inlägg
30 januari 2010
#14
Men kan man förlora effektmässigt på att köra med 3"?
Är det lönt att köra med 3" om man ändå har 2,5" avgasspjäll?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 januari 2010
#15
BrajjAxx skrev:
Men kan man förlora effektmässigt på att köra med 3"?
Är det lönt att köra med 3" om man ändå har 2,5" avgasspjäll?

Om du kommer upp på riktigt hög effekt så kommer inte turbon orka riktigt trycka igenom all luft i mindre IC-rör, men det ska väldigt mycket till.

Om du ändå har mindre turbo-aggregat och färre hästar är det bättre att satsa på mindre rördiameter vilket ger bättre respons. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

040 RedLine
1 219 Inlägg
30 januari 2010
#16
TurbOla skrev:
BrajjAxx skrev:
Men kan man förlora effektmässigt på att köra med 3"?
Är det lönt att köra med 3" om man ändå har 2,5" avgasspjäll?

Om du kommer upp på riktigt hög effekt så kommer inte turbon orka riktigt trycka igenom all luft i mindre IC-rör, men det ska väldigt mycket till.

Om du ändå har mindre turbo-aggregat och färre hästar är det bättre att satsa på mindre rördiameter vilket ger bättre respons. smile

Okej, men ska nog änåd satsa på 3", dels för att jag har rättså seriösa framtidsplaner. Och så är det snyggt;)
Men är det idiotiskt att köra med 3" Fast man har 2,5" avgasspjäll?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 januari 2010
#17
BrajjAxx skrev:
TurbOla skrev:
BrajjAxx skrev:
Men kan man förlora effektmässigt på att köra med 3"?
Är det lönt att köra med 3" om man ändå har 2,5" avgasspjäll?

Om du kommer upp på riktigt hög effekt så kommer inte turbon orka riktigt trycka igenom all luft i mindre IC-rör, men det ska väldigt mycket till.

Om du ändå har mindre turbo-aggregat och färre hästar är det bättre att satsa på mindre rördiameter vilket ger bättre respons. smile

Okej, men ska nog änåd satsa på 3", dels för att jag har rättså seriösa framtidsplaner. Och så är det snyggt;)
Men är det idiotiskt att köra med 3" Fast man har 2,5" avgasspjäll?

idiotiskt är det inte, men totalt onödigt om du inte ska plocka typ 1200 häst

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

040 RedLine
1 219 Inlägg
31 januari 2010
#18
NITROUS skrev:
BrajjAxx skrev:
TurbOla skrev:

Om du kommer upp på riktigt hög effekt så kommer inte turbon orka riktigt trycka igenom all luft i mindre IC-rör, men det ska väldigt mycket till.

Om du ändå har mindre turbo-aggregat och färre hästar är det bättre att satsa på mindre rördiameter vilket ger bättre respons. smile

Okej, men ska nog änåd satsa på 3", dels för att jag har rättså seriösa framtidsplaner. Och så är det snyggt;)
Men är det idiotiskt att köra med 3" Fast man har 2,5" avgasspjäll?

idiotiskt är det inte, men totalt onödigt om du inte ska plocka typ 1200 häst

Okej, me om man då ska köra med 2,5":s rör, är det då bättre att satsa på en IC med 3":s aslutningar och sedan köpa reduceringar?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 januari 2010
#19
BrajjAxx skrev:
NITROUS skrev:
BrajjAxx skrev:

Okej, men ska nog änåd satsa på 3", dels för att jag har rättså seriösa framtidsplaner. Och så är det snyggt;)
Men är det idiotiskt att köra med 3" Fast man har 2,5" avgasspjäll?

idiotiskt är det inte, men totalt onödigt om du inte ska plocka typ 1200 häst

Okej, me om man då ska köra med 2,5":s rör, är det då bättre att satsa på en IC med 3":s aslutningar och sedan köpa reduceringar?

går hur bra som helst med 2,5

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.


Sök