3126
Sök

Mercedes E300D år 96 som lägger av

5 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
Hej!!
Har en Mercedes E300D år 96 som har stannat för mig ett par ggr nu.
Har inget diesel läckage och har bytt det mesta utav slangar till hela diesel paketet så att säga, även packningar i pumpen och frysskydd har jag haft i tanken.
Första stoppet blev efter ett par km, sedan har det varit allt mellan 2 till 7 mil.
Märker inget missljud från motorn, den startar och går klockrent, men kan helt plötsligt lägga av utan förvarning. Har även haft den inne på verkstad för felsökning men dom hittar inget dom heller.
Finns det någon med liknande problem så vore ja oerhört tacksam för svar.
MVH: Jonas

Trucker
70 Inlägg
24 december 2009
är det inte stoppen som ligger i?

5 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
Hur menar du?. har du en utförligare förklaring? mvh

Trucker
70 Inlägg
24 december 2009
det jag menar är om själva avstängningen på pumpen jävlas så sen stannar... ganska vanligt fel... visst är det en 24 ventiler?

5 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
jaha okej, ja det är 24 ventiler. har bytt avstängningsventilen eller startspärren som den också kallas, som sitter på pumpen.
Det sitter inget bränsle relä nånstans som kan vara glapp?

925 Inlägg
24 december 2009
Ring wikmansbil i gävle och sök efter Göran han kan allt om mercedes och kan nog berätta felet:P

Feel The Difference

5 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
Okej, tusen tack för tipset.

Motborgare
1 099 Inlägg
25 december 2009
Hur får du start på den igen?
Startar den direkt efter att den har dött, måste du vänta, lufta eller göra nåt speciellt?
Dör den bara under belastning, eller även under låg/dellast?

Är den utrustad med startspärr?

-- K
Senast redigerat av Kavli (25 december 2009)

5 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Jag bara kör på starten, mellan 3-5 försök, då startar den och går bra. Det behövs ingen belastning heller på bilen, det kan vara precis när som helst. Ja den har startspärr en helt ny sådan.

Sök