Ekis! skrev:
Turbovin skrev:
Är en del krångel med spjällhus som sagt. I så fall bättre att köpa en 9-3 98-00 typ ombyggd till Viggenlook med T5-motorn då dels styrsystemet inte är lika avancerat med tillhörande problem och sen håller grundmotorn för över 100 hk till.
Sitter ingen T5 motor i 9-3 sorry så där har du fel...
men däremot i 900 Ng ifrån 94-98 gör de det men då har du sämre chassi än i 9-3 men iofs så går de att uppgradera om du vill de..
grundmotorn som då ligger på 185hk 2.0T trionic 5 tål att plocka ur upp till 300hk utan större modds..
men vill man så är de lätt att plocka ut 450hk utan kolvbyte ut t5 motorn..
sen om de är värt de är en annan 5:a
i 9-3 som kom -98 så sitter de T7
Dagens klavertramp
T7 motorn kom -00 på 9-3an
Har själv en -99
Edit: T7 kom -99 i viggen
Senast redigerat av Aerocombi (9 januari 2010)
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D