2943
Sök

Ny koppling till m90 ( volvo 940)

46 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
#1
har en 940 turbo med m46 låda, kopplingen slirar en del, så tänkte det ska ja ta ner lådan o fixa det så kan jag lika gärna byta till en bättre låda, en m90=)
hur som helst så vill ja försäkra mig om att inte kopplingen slirar när ja bytt till m90 lådan,
så frågan är, vad pallar en original koppling? (M90)
vad finns det för alternativ till kopplig (sinter osv)

kan någon lista vad ja behöver för grejer för att klara en effekt på 230-250 hk.
har en original m90 låda, dubbelmasse svänghjul, orginalkoppling och tryckplatta,
är det  bara skit om ja vill upp i den efekten?

vet inte vad effekten ligger men det är iaf en b230ft
ladd 0,85-09
öppet filter
2,5" avgas hela vägen med en simons dämpare
chip bränsle och tändning

vore ytterst tacksam för svar med de grejerna ja behöver för att klara av denna effekt, och gärna vart ja kan få tag på dem!

tack på förhand
MVH


tack på förhand.
MVH

52 Inlägg
30 december 2009
#2
Jag har satt på m90 på min 740tic som har 245 bänkade hästar.

Jag köpte en 228mm lamell på kg trimning och så använde jag mitt original svänghjul
och min original tryckplatta.

funkar kanon och slirar ingenting.


Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 december 2009
#3
Inte fel att hänga på en förstärkt tryckplatta om du ska leka lite med och så.
Dubbemassesvänghjulet är skit så jag rekommenderar att du kör med det vanliga till M46 lådan.

Autotech

1 488 Inlägg
26 januari 2010
#4
En tråd räcker, vänligen upprepa inte detta framöver.

Mvh
Moderator


Sök