4247
Sök

B20 svårstartad

387 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
#1
min duett klödda för ett tag sen först va de tädnige så byte kondensator å alla slitdelar å funka fint tills förgasaren börja leva eget liv så den byttes till en ny funka bra å så försat väckan å sen börja den bli svårstard efter några dagar men de n går fortfarnade lika jämt å piggt tongue så va kan de va som gör att den är svårstard . är även de när den är varm, btw kan de va brytar avståndet som är fel ,. stälde de på 0,4 mm men gjorde de lite hastigt så blev nog nt helrt hundra


Smålänning
7 883 Inlägg
4 januari 2010
#2
Brytaravståndet är ja itne helt 100 på, men är brytarna bra?

Siften ska ha 0,6 mm vet ja iaf.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Driifter;)
1 630 Inlägg
4 januari 2010
#3
brytaravstånden ska vara 0.4 - 0.45 har ja för mig så har du på 0.4 e de ju inte problem..

vad har du för gasare på ? su lr stromberg? är de stromberg så kan du juh alltid kolla upp membranet.. nytt kostar nog 30 kr så byt när du ändå har isär det

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

387 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
#4
stromberg , mebranet är kollat så de e ingen fara , samt stiften är bytta ,köpte biltema , men ska porva me dom gamla imrn smat har även mätt tändkablanr , 1 ohm på alla var det tongue nån som vet hur många ohm dom ska va på om dom är okej


1 915 Inlägg
4 januari 2010
#5
Är tändstiften från biltema så köp nya! Testat både deras egna biltema stift och även deras Eyquem stift.
De har funkat max nån dag, sen försvinner gnistan och man får köpa nya.
Köp volvo original, bosch eller ngk.

Brytarna ska stå på 0,4, bästa är att ställa in dom efter kamvinkeln.

Är förgasaren rätt justerad för motorn ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

387 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
#6
okej efter kamvinkel ? va menas med det ? näee förgasaren är nt justera efter motron men tog förgasren från en b20 tongue


110 Inlägg
5 januari 2010
#7
men när är det som han brukar vara svårstartad. konstant eller typ när den ska igång efter en kall natt eller när den gått et tag och ska startas igen ? wink


387 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
#8
kall som vamr kvittar e ändån lika svår startad:(


21 761 Inlägg
5 januari 2010
#9
frank_745 skrev:
har även mätt tändkablanr , 1 ohm på alla var det tongue nån som vet hur många ohm dom ska va på om dom är okej

Jag har inte provmätt på helt nya kablar, men rimligtvis ska det inte vara något motstånd alls i de tändkablar som sitter i din bil. smile
Senast redigerat av Drönirettab (5 januari 2010)

15 Inlägg
6 januari 2010
#10
prova med en annan tändspole. du kan ju kolla ventilspelet på den med

387 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
#11
vetnilspelet var okej iallfall .big_smile men börjar mistänka soppa pumpen på blocket  sad


21 761 Inlägg
6 januari 2010
#12
Den är ju enkel att kolla. Jag vet däremot inte om det finns några generella värden för hur många deciliter den ska pumpa fram på tex 15 sekunder med "normal fart" på startmotorn eller liknande.
Senast redigerat av Drönirettab (6 januari 2010)

387 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
#13
jahap nu staratar bil nt  alls e precis som den inte tänder ! bytte tändspolen också men hjäpte inte de heller sad har bytt allt i i fördlaren nu kondesator .brytare ,rotor , fördelarlock, börjar kännas som de snart bil dags att byta till en annan motor ist för att klödda sad


1 043 Inlägg
7 januari 2010
#14
Har du rengjort brytarna efter montering??

21 761 Inlägg
7 januari 2010
#15
Vet du om gnistan är som den ska?

Det finns ju i prinip bara två saker, gnista och soppa. Det gäller att kolla vilken av sakerna som helt säkert inte fungerar. Om motorn startar med startgas så har du gnista, men om den inte startar med startgas så har du inte gnista.

Om stiften blir blöta när du harvar på startmotorn så bör det komma tillräkligt med soppa, men om stiften är torra så kommer det inget alls/väldigt lite. smile

387 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
#16
okej , har provet spruta start gas som en dåre utan reslutat ;(  stiften blir heller nt precis blöta när man kör me start motorn sad


jabaär
103 Inlägg
7 januari 2010
#17
testa spolen mot gods dock en liiiten bit ifrån med kabeln som går till fördelaren får du gnista då ?

387 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
#18
okej får prova de å återkomma me svar


387 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
#19
va antagligen tänspolen  fick ingen gnista  från den sad blir biltema imorn å köpa ny



Sök