3085
Sök

Någon fastighetsskötare/hyresvärd som kan förklara begreppet "normalt slitage"?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
te_wik skrev:
linuslinje skrev:

Kan du inte bo i garaget då? Du har väl rätt stort? smile

Har ju inget garage just nu, blev ju av med det sad

Mvh Tommy

Å fy fan, då lider jag med dig.

Det är ju en sak att ha kasst boende, men ett kasst garage, där går fan gränsen. sad

Man kanske borde köpa en cplång utskjutbar trailer? Då kan man ju ha halva som bostad och halva som garage, perfekt att dra till bilträffar osV? smile

Ja en bussjävel me garage bak å sovplats fram, ett förarsäte är de enda som behövs smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 005 Inlägg
7 januari 2010
te_wik skrev:
linuslinje skrev:
te_wik skrev:

Har ju inget garage just nu, blev ju av med det sad

Mvh Tommy

Det är ju en sak att ha kasst boende, men ett kasst garage, där går fan gränsen. sad

Man kanske borde köpa en cplång utskjutbar trailer? Då kan man ju ha halva som bostad och halva som garage, perfekt att dra till bilträffar osV? smile

Ja en bussjävel me garage bak å sovplats fram, ett förarsäte är de enda som behövs smile

Mvh Tommy

Racebuss är så förlegat även om det är roligt o köra. Jag tänker mig något i knight rider stilen. smile
Förstå vad snygg entré på bilträffarna när man rullar av i farten.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
te_wik skrev:
linuslinje skrev:

Mvh Tommy

Racebuss är så förlegat även om det är roligt o köra. Jag tänker mig något i knight rider stilen. smile
Förstå vad snygg entré på bilträffarna när man rullar av i farten.

Hahahha, jaa visst. Men då handlar det om såå stor summor så man inte ens hade orkat gnälla på några tapeter. Då hade man ju köpt ett slott eller nåt smile

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

719 Inlägg
7 januari 2010
Fick du ingen visning eller liknande innan du bestämde dig för att hyra lägenheten?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Vitamin skrev:
Fick du ingen visning eller liknande innan du bestämde dig för att hyra lägenheten?

Jaa å tjejjen var å såg på den. Men då fanns det hyllor, tavlor, bänkar, soffor och annat som dolde skadorna så..

Blev ingen andra besiktning idag, killen tyckte det var för kallt hmm hmm.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Har man inte rätt att kräva en ombesiktning? Ringde ju i morse men dom skulle bara skicka en vaktmästare att kolla in kabeln under diskbänken.

Sen skulle jag väl få lite avdrag från första hyran för att städningen var dålig...

Mvh Tommy

832 Inlägg
7 januari 2010
te_wik skrev:
Har man inte rätt att kräva en ombesiktning? Ringde ju i morse men dom skulle bara skicka en vaktmästare att kolla in kabeln under diskbänken.

Sen skulle jag väl få lite avdrag från första hyran för att städningen var dålig...

Mvh Tommy

Här omkring får man välja om man vill städa själv och få avdrag på hyran eller om man vill anlita en städfirma och betala full hyra så klart. Det är ju kostnader som den förre hyresgästen får betala i vilket fall. Synd att det inte finns några andra lägenheter att hyra. Har det funnits ett annat alternativ så hade iaf jag bett det där folket dragit åt helvete.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

1 265 Inlägg
7 januari 2010
du måste nog tyvärr repa själv som de låter.
om du inte gör de så tar dom betalt av dig att repa efter att du flyttat.

huh?
10 427 Inlägg
7 januari 2010
te_wik skrev:
Går ju att täcka för med en matta, så det är ju inte så farligt ändå. Svårt att avgöra på bild men repan är kring 40cm lång och är mitt i vardagsrummet
http://gi168.photobucket.com/groups/u16 … 0_0109.jpg

Aj då, jag lyckades göra 1-2st såna där repor i mitt parkettgolv när jag flyttade in för 3 år sen.
Kan det räknas som normalt slitage? Hade sprojlans parkettgolv då.. tongue En nackdel om man får
"allting" nytt, väldigt lätt att sunka ned det fort. roll

832 Inlägg
7 januari 2010
steifan skrev:
te_wik skrev:
Går ju att täcka för med en matta, så det är ju inte så farligt ändå. Svårt att avgöra på bild men repan är kring 40cm lång och är mitt i vardagsrummet
http://gi168.photobucket.com/groups/u16 … 0_0109.jpg

Aj då, jag lyckades göra 1-2st såna där repor i mitt parkettgolv när jag flyttade in för 3 år sen.
Kan det räknas som normalt slitage? Hade sprojlans parkettgolv då.. tongue En nackdel om man får
"allting" nytt, väldigt lätt att sunka ned det fort. roll

ja så sant. I lägenheten jag hade sist var det ganska risiga tapeter och lite märken i golvet å så. Men det var ju ganska skönt när man flyttade därifrån och inte hade renoverat någonting för jag behövde inte betala en krona för det som jag hade förstört för det var i så dåligt skick redan när jag flyttade in och det hade hyresgästen före mej betalat för redan så det är ju ett litet plus att flytta in in en lite halvsunkig lägenhet. Men Te_Wiks lägenhet är ju lite för mycket för att man ska kunna leva med det.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Har man inte rätt till en andra besiktning eller? Ringde besiktningsmannen och ville att vi går igenom allt idag som det var planerat.

Han var helt ovetande om vad saken gällde och sa att han inte har tid att springa runt till folk som gnäller på besiktningen. yikes mad

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
joakim89 skrev:

Det är huvudanledningen till att jag vill besikta om lägenheten, så jag får vara med och påpeka bristerna.
Men neej det gick inte serru. hmm

Mvh Tommy

1 265 Inlägg
7 januari 2010
te_wik skrev:
joakim89 skrev:

Det är huvudanledningen till att jag vill besikta om lägenheten, så jag får vara med och påpeka bristerna.

Mvh Tommy

har du ingen polare o sova hos tillsvidare?
säg upp lägenheten direkt.

jobbar du i kalix eller går du skola där?   är du arbetslös så är de bara titta efter lägenhet i lule eller nått.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
joakim89 skrev:
te_wik skrev:
joakim89 skrev:

Mvh Tommy

har du ingen polare o sova hos tillsvidare?
säg upp lägenheten direkt.

jobbar du i kalix eller går du skola där?   är du arbetslös så är de bara titta efter lägenhet i lule eller nått.

Nej inte det. Jo jag jobbar.

Mvh Tommy

832 Inlägg
7 januari 2010
te_wik skrev:
Har man inte rätt till en andra besiktning eller? Ringde besiktningsmannen och ville att vi går igenom allt idag som det var planerat.

Han var helt ovetande om vad saken gällde och sa att han inte har tid att springa runt till folk som gnäller på besiktningen. yikes mad

Mvh Tommy

Jag vet inte hur det är med en andra besiktningmen du kan kräva ett besiktningsprotokoll från besiktningen och gå igenom vad som är uppskrivet eller inte. Är det mycket som inte är uppskrivet så borde man ju kunna kräva en ny besiktning tycker ju jag. Det borde ju ligga lite intresse av en bra besiktning hos värden oxå tycker jag för det är ju ändå han som får betala med egna pengar i slutändan om det inte gjorts en riktig besiktning så han kan ta betalt för skadorna.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Lurken_85 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jag vet inte hur det är med en andra besiktningmen du kan kräva ett besiktningsprotokoll från besiktningen och gå igenom vad som är uppskrivet eller inte. Är det mycket som inte är uppskrivet så borde man ju kunna kräva en ny besiktning tycker ju jag. Det borde ju ligga lite intresse av en bra besiktning hos värden oxå tycker jag för det är ju ändå han som får betala med egna pengar i slutändan om det inte gjorts en riktig besiktning så han kan ta betalt för skadorna.

Besiktningsprotokollet fanns i lägenheten redan. Finns alltid en kopia där.

Mvh Tommy

832 Inlägg
7 januari 2010
te_wik skrev:
Lurken_85 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Besiktningsprotokollet fanns i lägenheten redan. Finns alltid en kopia där.

Mvh Tommy

Jasså så har det inte varit i mina lägenheter. Det kanske du har skrivit men var skadorna ifylld? Tycker ändå att man borde få en ny besiktning om man inte är nöjd med resultatet av den första men det är ju vad en annan tycker. Det är väll ungefär som att man inte skulle få överklaga tex.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Lurken_85 skrev:
Jasså så har det inte varit i mina lägenheter. Det kanske du har skrivit men var skadorna ifylld? Tycker ändå att man borde få en ny besiktning om man inte är nöjd med resultatet av den första men det är ju vad en annan tycker. Det är väll ungefär som att man inte skulle få överklaga tex.

Ja det mesta fanns uppskrivet, men dock inte hur omfattande skadorna är.
Sen har jag hittat några punkter som jag vill lägga till i protokollet så jag inte behöver stå för det sen när jag ska flytta ut.

Mvh Tommy

832 Inlägg
7 januari 2010
te_wik skrev:
Lurken_85 skrev:

Sen har jag hittat några punkter som jag vill lägga till i protokollet så jag inte behöver stå för det sen när jag ska flytta ut.

Mvh Tommy

jaha jag vet inte riktigt hur sånt här funkar så jag ska kanske sluta gissa men kan du inte ringa och anmäla dig hos hyresgästföreningen och sen ta hjälp av dom? Kanske är det enklaste sättet att kunna reda ut det här.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Lurken_85 skrev:
te_wik skrev:
Lurken_85 skrev:

Mvh Tommy

jaha jag vet inte riktigt hur sånt här funkar så jag ska kanske sluta gissa men kan du inte ringa och anmäla dig hos hyresgästföreningen och sen ta hjälp av dom? Kanske är det enklaste sättet att kunna reda ut det här.

Jaa jag ska ringa till hyresvärden imorgon igen och höra vad dom säger. Börjar det inte hänta något så får man nog kontakta högre makter smile

Mvh Tommy

Sök