te_wik skrev:
Lurken_85 skrev:
te_wik skrev:
Har man inte rätt till en andra besiktning eller? Ringde besiktningsmannen och ville att vi går igenom allt idag som det var planerat.
Han var helt ovetande om vad saken gällde och sa att han inte har tid att springa runt till folk som gnäller på besiktningen.
Mvh Tommy
Jag vet inte hur det är med en andra besiktningmen du kan kräva ett besiktningsprotokoll från besiktningen och gå igenom vad som är uppskrivet eller inte. Är det mycket som inte är uppskrivet så borde man ju kunna kräva en ny besiktning tycker ju jag. Det borde ju ligga lite intresse av en bra besiktning hos värden oxå tycker jag för det är ju ändå han som får betala med egna pengar i slutändan om det inte gjorts en riktig besiktning så han kan ta betalt för skadorna.
Besiktningsprotokollet fanns i lägenheten redan. Finns alltid en kopia där.
Mvh Tommy
Jasså så har det inte varit i mina lägenheter. Det kanske du har skrivit men var skadorna ifylld? Tycker ändå att man borde få en ny besiktning om man inte är nöjd med resultatet av den första men det är ju vad en annan tycker. Det är väll ungefär som att man inte skulle få överklaga tex.
Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"