2852
Sök

Värt att köpa bil med b230k med annan förgasare?

Redneck life
357 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Hej!

ska åka och kolla på ny bil nu. är en volvo 244gl-87 som det sitter en b230k motor med a-förgasar i. har bara hört massa negativa kommentarer om dessa motorer men mest just för förgasaren så tänkte att det kanske kan vara något att ha efterssom förgaaren är bytt. ps: motorn har gått ca 17.000mil.

Tacksam för snabba svar:)

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
8 januari 2010
är förgasaren och det bytt till en från en A så är det lugnt, k-motorns förgasare är ju bra sålänge allt funkar som det ska...vilket det ofta inte gör lol

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 335 Inlägg
8 januari 2010
Efter som du bara hört negativt om dessa motorer behöver jag inte lägga en negativ kommentar. tongue

Redneck life
357 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
är förgasaren och det bytt till en från en A så är det lugnt, k-motorns förgasare är ju bra sålänge allt funkar som det ska...vilket det ofta inte gör lol

oki inget annat som brukar krångla? det me kammen vet jag redan men sköter mina motorer

- Läppglans?

78 Inlägg
8 januari 2010
Det går att få ordning på en K förgasare som strular, bara att det är mer jobb. Men sitter det en pierburg från a nu så visst köp den om du var osäker på k förgasaren. Byt kamrem sen om du köper den, B230K har plan topp med ventil urtag i kolvarna vilket resulterar i ventilsallad om remmen går av.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
8 januari 2010
reaser skrev:
NITROUS skrev:

oki inget annat som brukar krångla? det me kammen vet jag redan men sköter mina motorer

inte vad jag vart med om iaf, se till att byta kamrem i tid bara smile

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Redneck life
357 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Tack för alla svar:) kan säga att det blev köp fall någon bryr sig:)

- Läppglans?

Sök