3277
Sök

Hur kopplar man slutsteget?

496 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Hej, Ska koppla slutsteget, tyvärr finns ingen remote på min stereo. hört att man inte behöver detta. typ jord till remote?. eller något?. Jag har satt på 12v på steget men är inte riktigt 100 vad jag ska göra. kan något förklara?

107 Inlägg
8 januari 2010
har du remote till stereon så att stereon startar när du vrider igång tändningen så kan dela på den kabeln

5 Inlägg
8 januari 2010
Konstant spänning och jord till steget, sedan kan man koppla remote från stereon om den har det, eller så lägger du en brytare som du sen själv styr men ta då ström från tex. någon lampa så att steget inte kan bli bortglömt och dra ur batteriet

496 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
jag har ingen remote från stereon. man kopplar la 12+ till remoten då?

1 210 Inlägg
9 januari 2010
Du kopplar konstant ström 12 volt + på steget sen jordar du i karossen på lämpligt ställe, och sen in på -på steget, kraftiga kablar minst 16mm2 skulle jag använt med säkring framme vid batteriet.. sen så om du inte har en remote ifrån stereon som är då en + som slår igång när du slår på huvudenheten.. som kan användas till el antenn lr till tillslaget på ditt steg.. 

så kan du dra en tillslags kabel ifrån lyset  de vill säga en + och koppla in på remote... lr så drar du en separat ifrån batteriets + med en strömbrytare.. smile

lycka till
Senast redigerat av Ekis! (9 januari 2010)

R1 driver!
5 128 Inlägg
9 januari 2010
16mm2 kabel är inte speciellt kraftig! smile

1 210 Inlägg
9 januari 2010
_DamnIt skrev:

De var inte en regel att just ta 16?? jag sa minst!! wink

R1 driver!
5 128 Inlägg
9 januari 2010
Ekis! skrev:
_DamnIt skrev:

De var inte en regel att just ta 16?? jag sa minst!! wink

Hehe, sant! smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 januari 2010
haggen90 skrev:
jag har ingen remote från stereon. man kopplar la 12+ till remoten då?

Ja remoten vill ha 12V+, och om du nu verkligen inte har det från din huvudenhet så kan du som redan sagts koppla remoten till ett bakljus eller direkt till batteriet med en strömbrytare mellan för att slå på steget när du vill.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

77 Inlägg
9 januari 2010
Har stereon iso kontakt så finns det remote!
du drar bara från kabeln som heter antenn något!

den är tillför att om du har en elektrisk antenn som far upp när man startar stereon!
och den kan man använda som remote!
har gjort det på alla mina bilar pga att då om du vill byta stereo behöver du inte klippa några kablar!

1 210 Inlägg
9 januari 2010
JoJJ3Wikstrom skrev:
Har stereon iso kontakt så finns det remote!
du drar bara från kabeln som heter antenn något!

den är tillför att om du har en elektrisk antenn som far upp när man startar stereon!
och den kan man använda som remote!
har gjort det på alla mina bilar pga att då om du vill byta stereo behöver du inte klippa några kablar!

Nu är de ju ingen regel bara för att man Iso kontakt.... killen säger ju att de inte finns nån remote på stereon!!

Fotograf
1 319 Inlägg
9 januari 2010
har man lågnivå så har man remote.. bör ju ha en lågnivå om han ska ha slutsteg och behov av remote.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

77 Inlägg
9 januari 2010
har inte hållt så mkt med orginalkablar på vissa stereo
men det jag säger är att har den iso kontakt så finns det en kabel som heter antenn något
och den kan du använda som remote spelar ingen roll vad du har för stereo!

det har inget med stereon att göra utan det har med kablarna i bilen!

3 466 Inlägg
9 januari 2010
JoJJ3Wikstrom skrev:
har inte hållt så mkt med orginalkablar på vissa stereo
men det jag säger är att har den iso kontakt så finns det en kabel som heter antenn något
och den kan du använda som remote spelar ingen roll vad du har för stereo!

det har inget med stereon att göra utan det har med kablarna i bilen!

Du kan koppla om alla stereo med ISO-kontakt detta innebär inte att du automatiskt får remote då detta HAR MED STEREON ATT GÖRA. Remote är en signal som stereon ger ut när den startar för att ex skicka upp antenn och starta slutsteg.

Däremot har den remote om den har lågnivå.

Kabeln brukar vara blå med vit rand och om du är osäker kan du enkelt kolla detta med multimeter.

Skulle du mot förmodan inte kunna hitta denna kabel kan du använda dig av den röda kabeln som kommer från tändningslåset.
Senast redigerat av M_icke_ (9 januari 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

77 Inlägg
18 januari 2010
en isokontakt är en universal kontakt och har stereon isokontakt så har den en remote!

Sök