8 januari 2010
Trådstartare
Har en Suzuki Grand Vitara -05 som har börjat läcka lite från kopplingscylindern, alltså den som sitter inne i bilen vid pedalstället. Inga enorma mängder men det är lite oljesöl när man petar där.
Min tanke är nu att försöka sig på att byta denna själv istället för att sponsra verkstaden med c:a 3000 kr. Ser mig själv som en medelavancerad amatör men kanske ingen som ställer sig och byter en växellåda på en parkering utanför ICA Maxi.
Frågor:
- Hur svårt är detta och vad exakt behöver jag göra = hur många "skiftnycklar" i reparationsmanualen?
- Räcker det med att byta den lilla cylindern vid pedalstället?
- Luftningen, hur fixar jag det?
- Hur länge kan jag vänta med att byta denna? Finns det några risker? Tänkte vänta till sommaren istället för att krypa runt vid bilen i -15 grader just nu.