3371
Sök

Dölja reg skylt vid Blocketannonser

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Någon som kan förklara varför vissa envisas med att dölja sin skyllt? Vill man sälja så vill man som köpare kunna kolla upp på bilreg hur det ligger till!
Roligast är dem som har 4-5 bilder men glömde dölja på en bild big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

DFFL
9 020 Inlägg
8 januari 2010
Och vill man stjäla så vill man som tjuv kunna kolla upp på bilreg var den finns.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Trucker
2 710 Inlägg
8 januari 2010
FireTraXX skrev:
Och vill man stjäla så vill man som tjuv kunna kolla upp på bilreg var den finns.

Kan inte va speciellt svårt för en tjuv o gå runt o snoka under dagarna istället för att sitta framför blocket o kolla upp bmw 7-serie o merca s-klass.

det är helt enkelt från säljare till säljare, ofta handlar det om att man ej vill att köparen i första hand får reda på att en 04as 325 haft 12ägare. det dom ej tänker på att OM man skulle vara intresserad så ringer man o ber om regnret i första hand? sen hör man av sig om det är intressant.

Men som sagt, från säljare till säljare wink

Mvh

Fart missbrukare

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
8 januari 2010
BMWgrabben skrev:
FireTraXX skrev:

Kan inte va speciellt svårt för en tjuv o gå runt o snoka under dagarna istället för att sitta framför blocket o kolla upp bmw 7-serie o merca s-klass.

Ska tjuven gå runt i hela Sverige för att leta biloffer?

5 198 Inlägg
8 januari 2010
Wanegardh skrev:
BMWgrabben skrev:
FireTraXX skrev:

Är väl bara ringa å säja att man är intresserad och vill kolla upp bilen. .hur svårt ska det va..

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
gamlingen skrev:
Wanegardh skrev:
BMWgrabben skrev:

Är väl bara ringa å säja att man är intresserad och vill kolla upp bilen. .hur svårt ska det va..

Exakt, så ingen mening att dölja skylten!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

1 327 Inlägg
8 januari 2010
Lite förvirrande på blocket att man fyller i regnr i ett formulär. Men det syns inte i annonsen som man kan tro. Är bara för att tex folksam ska kunna ha en annons där det står. "Hur mycket kostar bilen att försäkra?"

1 926 Inlägg
8 januari 2010
FordRSC skrev:
gamlingen skrev:
Wanegardh skrev:

Exakt, så ingen mening att dölja skylten!

Dock kan man ju misstänka vem det är om det ringer en kille och bilen är borta nästa kväll

4 767 Inlägg
8 januari 2010
Aero T16 skrev:
Lite förvirrande på blocket att man fyller i regnr i ett formulär. Men det syns inte i annonsen som man kan tro. Är bara för att tex folksam ska kunna ha en annons där det står. "Hur mycket kostar bilen att försäkra?"

Skulle tro att det är precis så det är.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
8 januari 2010
ska du envisas med att dölja ditt regnr i annonsen så ska du ju inte lägga ut ditt telefonnummer heller. bilen finns ju troligtvis på samma adress som telefonen är skriven på tongue

R-Berg
392 Inlägg
8 januari 2010
_Fredde_volvo_ skrev:
ska du envisas med att dölja ditt regnr i annonsen så ska du ju inte lägga ut ditt telefonnummer heller. bilen finns ju troligtvis på samma adress som telefonen är skriven på tongue

Är väldigt många som använder sig av kontantkort när dom lägger ut sitt kontaktnummer, dels många som aldrig mer vill veta av köparen om varan skulle visa sig vara något fel på och dom som inte riktigt vill avslöja sitt riktiga jag vid första anblick..

1 903 Inlägg
8 januari 2010
Hamberg skrev:
_Fredde_volvo_ skrev:

Är väldigt många som använder sig av kontantkort när dom lägger ut sitt kontaktnummer, dels många som aldrig mer vill veta av köparen om varan skulle visa sig vara något fel på och dom som inte riktigt vill avslöja sitt riktiga jag vid första anblick..

jovisst så kan det vara, tror dock inte någon köper en bil utan att veta vem säljaren är tongue

Muttley
8 januari 2010
Om man nu är intresserad att köpa ett fordon så är man väl seriös och ringer och ser om de vill lämna ut reg.
Jag har inte mina fordon på min adress, så de kan ju kolla upp telenr bäst de vill för en del av mina nummer står inte ens på samma ort smile.

jag lämnar inte ut reg nr på min hoj tex för de är de enda folk är ute efter, vill de veta får de väl ta och pallra sig och titta på fordonet.

R-Berg
392 Inlägg
8 januari 2010
_Fredde_volvo_ skrev:
Hamberg skrev:
_Fredde_volvo_ skrev:

jovisst så kan det vara, tror dock inte någon köper en bil utan att veta vem säljaren är tongue

Nej jag skulle då aldrig köpa en bil av någon jag inte vet vem det är, men det är ju jag, du kanske köper bilar direkt över telefon? roll

Saabifierad
2 031 Inlägg
8 januari 2010
tkd_rille skrev:
Om man nu är intresserad att köpa ett fordon så är man väl seriös och ringer och ser om de vill lämna ut reg.
Jag har inte mina fordon på min adress, så de kan ju kolla upp telenr bäst de vill för en del av mina nummer står inte ens på samma ort smile.

jag lämnar inte ut reg nr på min hoj tex för de är de enda folk är ute efter, vill de veta får de väl ta och pallra sig och titta på fordonet.

Jag skulle skippa att komma och kolla på din hoj då, inte så kul att komma och kolla upp reg.numret så visar det sig att hojen är avställd, inte besiktigad sedan 3 år tillbaka, har haft 20 ägare och är privatimporterad. Och så har du skrivit motsatsen i annonsen roll

Ni som döljer reg.numren, hur gör ni när ni är ute och kör? då kan ju tjuvarna ta reg.numret eller helt enkelt knycka bilen så fort ni ställt den på en parkeringsplats?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 januari 2010
Det är så fruktansvärt irriterande när dom döljer reg plåten :@
Förstår inte heller vrf man skulle göra det :S
Det tjänar ju ingenting till ändå.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 062 Inlägg
8 januari 2010
känns som dom har något att dölja.. samma sak med dom som inte skriver ut sitt namn utan bara skriver, racing, kj, bil modellen mm.. eller inte skriver ut sitt tele-nr förr eller senare får man ju reda på vem dom är, om man är intresserad av fordonet..  har fått lära mej att folk som döljer namn, reg nr dom  bilar är inget att ringa på...

1 903 Inlägg
8 januari 2010
Hamberg skrev:
_Fredde_volvo_ skrev:
Hamberg skrev:

Nej jag skulle då aldrig köpa en bil av någon jag inte vet vem det är, men det är ju jag, du kanske köper bilar direkt över telefon? roll

nej det var ju precis det jag skrev? xD

aja, nog om det tongue

Trucker
2 710 Inlägg
8 januari 2010
Slash skrev:
tkd_rille skrev:

Jag skulle skippa att komma och kolla på din hoj då, inte så kul att komma och kolla upp reg.numret så visar det sig att hojen är avställd, inte besiktigad sedan 3 år tillbaka, har haft 20 ägare och är privatimporterad. Och så har du skrivit motsatsen i annonsen roll

Ni som döljer reg.numren, hur gör ni när ni är ute och kör? då kan ju tjuvarna ta reg.numret eller helt enkelt knycka bilen så fort ni ställt den på en parkeringsplats?

Bra sagt! Du sa vad jag tänkte.. men jag tror å andra sidan att det är folk som ej förstås innebörden med det hela utan bara kollar att andra gjort det oså gör dom det oxå.

Har man en uppsättning 19tummare på sin 7serie och ej vill att folk ska hälsa på är det ju då VÄLDIG svårt att dölja skylten när man är ute o cruisar? Numera handlar det ju bara om ett sms, då får man ju det man behöver. För att hälsa på dvs.. wink

Finns inget direkt svar till detta anser jag utan det är fortfarande från säljare till säljare! En sak jag stör mig på mer än det här med regnret är VARFÖR kan inte folk lägga in bilder på sina egna bilar???

"inte min bil på bilden men den är identisk med denna" .. okej?? .. du har fan lagt ut en T6a för 200k men lånar bilder??? Oseriös!!

Mvh

Fart missbrukare

NissanMotorsport
8 januari 2010
BMWgrabben skrev:
Slash skrev:
tkd_rille skrev:

Bra sagt! Du sa vad jag tänkte.. men jag tror å andra sidan att det är folk som ej förstås innebörden med det hela utan bara kollar att andra gjort det oså gör dom det oxå.

Har man en uppsättning 19tummare på sin 7serie och ej vill att folk ska hälsa på är det ju då VÄLDIG svårt att dölja skylten när man är ute o cruisar? Numera handlar det ju bara om ett sms, då får man ju det man behöver. För att hälsa på dvs.. wink

Finns inget direkt svar till detta anser jag utan det är fortfarande från säljare till säljare! En sak jag stör mig på mer än det här med regnret är VARFÖR kan inte folk lägga in bilder på sina egna bilar???

"inte min bil på bilden men den är identisk med denna" .. okej?? .. du har fan lagt ut en T6a för 200k men lånar bilder??? Oseriös!!

Mvh

Ja jag håller med, om man bestämt sig för att sälja en bil, spelar ingen roll om det är en ford scorpio för 2000 eller en skyline för 200.000 kr så lånar man aldrig bilder..man kan väl fan ta en bild på bilen.. året är 2010.. så svårt är det inte.

Sök