Slash skrev:
tkd_rille skrev:
Om man nu är intresserad att köpa ett fordon så är man väl seriös och ringer och ser om de vill lämna ut reg.
Jag har inte mina fordon på min adress, så de kan ju kolla upp telenr bäst de vill för en del av mina nummer står inte ens på samma ort
.
jag lämnar inte ut reg nr på min hoj tex för de är de enda folk är ute efter, vill de veta får de väl ta och pallra sig och titta på fordonet.
Jag skulle skippa att komma och kolla på din hoj då, inte så kul att komma och kolla upp reg.numret så visar det sig att hojen är avställd, inte besiktigad sedan 3 år tillbaka, har haft 20 ägare och är privatimporterad. Och så har du skrivit motsatsen i annonsen
Ni som döljer reg.numren, hur gör ni när ni är ute och kör? då kan ju tjuvarna ta reg.numret eller helt enkelt knycka bilen så fort ni ställt den på en parkeringsplats?
Just därför man upprättar en seriös telefonkontakt och visar ett intresse av varan.
Ska man som köpare handla just en sak så ringer man väl ändå och frågar om det och kommer och kollar?
Liksom om en hoj har många ägare mm, vad gör de ? är den välvårdad av 20 ägare eller vanvårdad av 3 ?? De har man absolut ingen aning om.
Och som säljare så är man väl ändå så pass ärlig och talar om när de vart besiktigad eller avställd om den nu är det. Resterande kan man kolla upp när man visat större intresse.
Jag har har en del annonser ute, och tyvärr är de så varje gång.
- Jag kommer på fredag och kollar JAG LOVAR (jag putsar och pallar ut hoj eller fordon från garage) Inte en jävel hör av sig eller kommer.
- Hej du jag får reg nr jag är jätteintresserad.. ( ofta via mail som jag aldrig svarar längre)
Därför har jag aldrig regnr kvar på annons eller sådant skit. Då slipper jag den skaran som bara är störobjekt.
Sen av den andra anledningen att de stjäls fruktansvärt mycket hojjar här omkring, då skyltar jag inte med info som kan underlätta för fler idioter.