3487
Sök

Dölja reg skylt vid Blocketannonser

5 198 Inlägg
8 januari 2010
Spelis skrev:
FordRSC skrev:
gamlingen skrev:

Är väl bara ringa å säja att man är intresserad och vill kolla upp bilen. .hur svårt ska det va..

Exakt, så ingen mening att dölja skylten!

Dock kan man ju misstänka vem det är om det ringer en kille och bilen är borta nästa kväll

Hur vet man då vem det är ? en tjuv ringer väl inte från sitt eget reggade nummer...

Muttley
8 januari 2010
Slash skrev:
tkd_rille skrev:
Om man nu är intresserad att köpa ett fordon så är man väl seriös och ringer och ser om de vill lämna ut reg.
Jag har inte mina fordon på min adress, så de kan ju kolla upp telenr bäst de vill för en del av mina nummer står inte ens på samma ort smile.

jag lämnar inte ut reg nr på min hoj tex för de är de enda folk är ute efter, vill de veta får de väl ta och pallra sig och titta på fordonet.

Jag skulle skippa att komma och kolla på din hoj då, inte så kul att komma och kolla upp reg.numret så visar det sig att hojen är avställd, inte besiktigad sedan 3 år tillbaka, har haft 20 ägare och är privatimporterad. Och så har du skrivit motsatsen i annonsen roll

Ni som döljer reg.numren, hur gör ni när ni är ute och kör? då kan ju tjuvarna ta reg.numret eller helt enkelt knycka bilen så fort ni ställt den på en parkeringsplats?

Just därför man upprättar en seriös telefonkontakt och visar ett intresse av varan.

Ska man som köpare handla just en sak så ringer man väl ändå och frågar om det och kommer och kollar?

Liksom om en hoj har många ägare mm, vad gör de ? är den välvårdad av 20 ägare eller vanvårdad av 3 ?? De har man absolut ingen aning om.
            Och som säljare så är man väl ändå så pass ärlig och talar om när de vart besiktigad eller avställd om den nu är det.  Resterande kan man kolla upp när man visat större intresse.

Jag har har en del annonser ute, och tyvärr är de så varje gång.

- Jag kommer på fredag och kollar JAG LOVAR     (jag putsar och pallar ut hoj eller fordon från garage)   Inte en jävel hör av sig eller kommer.

- Hej du jag får reg nr jag är jätteintresserad..  ( ofta via mail som jag aldrig svarar längre)

Därför har jag aldrig regnr kvar på annons eller sådant skit. Då slipper jag den skaran som bara är störobjekt.
Sen av den andra anledningen att de stjäls fruktansvärt mycket hojjar här omkring, då skyltar jag inte med info som kan underlätta för fler idioter.

1 067 Inlägg
9 januari 2010
Folk har fått bilar stulna / slaktade i samband med blocketannonser. 

Att dölja reg# är ett sätt att slippa sådant. 

DÅ måste skummisen ringa eller maila på annonsen och risken ökar att åka fast.

Gör en stilstudie på gorg tex..    Massor med bilder på installationer av billjud..  så sista  bilden är en halvtom kaross mitt i skogen med kommentaren  "Stulen sad"   och reg# syns tydligt..

Enkelt sätt att skydda sig någorlunda..

876 Inlägg
9 januari 2010
BMWgrabben skrev:
Slash skrev:
tkd_rille skrev:
Om man nu är intresserad att köpa ett fordon så är man väl seriös och ringer och ser om de vill lämna ut reg.
Jag har inte mina fordon på min adress, så de kan ju kolla upp telenr bäst de vill för en del av mina nummer står inte ens på samma ort smile.

jag lämnar inte ut reg nr på min hoj tex för de är de enda folk är ute efter, vill de veta får de väl ta och pallra sig och titta på fordonet.

Jag skulle skippa att komma och kolla på din hoj då, inte så kul att komma och kolla upp reg.numret så visar det sig att hojen är avställd, inte besiktigad sedan 3 år tillbaka, har haft 20 ägare och är privatimporterad. Och så har du skrivit motsatsen i annonsen roll

Ni som döljer reg.numren, hur gör ni när ni är ute och kör? då kan ju tjuvarna ta reg.numret eller helt enkelt knycka bilen så fort ni ställt den på en parkeringsplats?

Bra sagt! Du sa vad jag tänkte.. men jag tror å andra sidan att det är folk som ej förstås innebörden med det hela utan bara kollar att andra gjort det oså gör dom det oxå.

Har man en uppsättning 19tummare på sin 7serie och ej vill att folk ska hälsa på är det ju då VÄLDIG svårt att dölja skylten när man är ute o cruisar? Numera handlar det ju bara om ett sms, då får man ju det man behöver. För att hälsa på dvs.. wink

Finns inget direkt svar till detta anser jag utan det är fortfarande från säljare till säljare! En sak jag stör mig på mer än det här med regnret är VARFÖR kan inte folk lägga in bilder på sina egna bilar???

"inte min bil på bilden men den är identisk med denna" .. okej?? .. du har fan lagt ut en T6a för 200k men lånar bilder??? Oseriös!!

Mvh

tjuvarna måste ju inte komma från orten precis. Kan ju sitta någon i Stockholm och se på blocket att där finns en fullutrustad Merca i Malmö med extra lull lull. Finns ju ligor som håller på med stölder av lyxbilar och det hade ju varit svårare för dem att hitta bilen om inte reg numret och tele nummer finns.

Men däremot så förstår jag inte vitsen med att dölja reg numret på billigare bilar. Kanske om den är lite speciell med fälgar för 15.000:- så minskar ju risken om man inte visar reg numret. Måste ju va någon som ser bilen live då och då är ju risken med dem som letar stöldgods på blocket borta. Åtminstone är risken betydligt mindre än om man visar reg numret.

260 Inlägg
9 januari 2010
lindell90 skrev:
Men däremot så förstår jag inte vitsen med att dölja reg numret på billigare bilar..

Det är väl även surt om man blir av med eller får en billig bil förstörd? Bilen kan ju fortfarande ha ett "personligt värde" osv. Men visst, man kan ju tänka sig att risken är mindre, men säg inte det!

414 Inlägg
9 januari 2010
Har fått en moppe snodd från tomten som jag hade på blocket. sad Moppen i sig var en Aprilia sr50 70cc 02a den va rätt risig i skicket osv. och den var övertäckt med ett överdrag och det satt ett tjockt Abus granit lås på.
Det "roliga" var att brevid den snodda sr50in stog min andra Sr50 ditech med 70cc,trimrör,delta clutch osv på i nästan nyskick med ett skitlås från jula. Så det var ganska uppenbart att tjuvarna såg annonsen och tänkte "vi ska baxa 70cc moppe".

Letade som fan efter moppen i flera timmar. sen drog jag hem. 5 min senare knackade min granne på dörren och sa "Är det din moped som står nerkörd i buskarna där nere" 150m från huset HAHA dom fick inte upp låset så dom tröttna väl och dumpa skiten:)

509 Inlägg
9 januari 2010
Hool skrev:

Gör en stilstudie på gorg tex..    Massor med bilder på installationer av billjud..  så sista  bilden är en halvtom kaross mitt i skogen med kommentaren  "Stulen sad"   och reg# syns tydligt..

Men om bilen blir stulen så får man ju pengar av försäkringsbolaget istället. smile

Meister
6 763 Inlägg
9 januari 2010
Thiger_84 skrev:
Hool skrev:

Men om bilen blir stulen så får man ju pengar av försäkringsbolaget istället. smile

Hur ofta får man ut de pengarna som man vill ha när försäkringsbolaget ska betala?

414 Inlägg
9 januari 2010
camaro67 skrev:
Thiger_84 skrev:
Hool skrev:

Hur ofta får man ut de pengarna som man vill ha när försäkringsbolaget ska betala?

inte ofta:( känner en kille som blev påkörd i sin Audi A8 4.2 6200mil 04a detta var över 1 år sedan. han fick 200k, på ett ungefär 100k under vad den var värd!

1 210 Inlägg
9 januari 2010
Och ni tror inte "tjuvar" kikar på dessa sidor efter bilar att tjåla????

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 januari 2010
Aero T16 skrev:
Lite förvirrande på blocket att man fyller i regnr i ett formulär. Men det syns inte i annonsen som man kan tro. Är bara för att tex folksam ska kunna ha en annons där det står. "Hur mycket kostar bilen att försäkra?"

Precis vad som hände mig. Skrev med regnumret i annonsen på förra bilen, publicerade den och betalade. Sen får jag ett mail av nån "Ahmed" som tror jag inte var seriös som hade skrivit in regnumret! mad
Han fick ett syrligt svar tillbaks... Börjar dom mailet med att vara sura så får dom fan tillbaks.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
9 januari 2010
Ekis! skrev:
Och ni tror inte "tjuvar" kikar på dessa sidor efter bilar att tjåla????

Jo? roll

Rock'n Roll

Cupra_
9 januari 2010
Alltså det är ju lite skillnad på buset.. Beroende på vilken bil jag säljer så döljer jag ibland, och ibland inte. Säljer du en bil för säg 200.000 så lämnar jag inte ut reg.numret av den enkla anledningen att OM det nu är någon som tänkt sno den så är det knappast "Pundar-Bosse".. Narkomaner m.fl. tar det de kommer över, för att tjäna snabba pengar. Tror inte så många kollar upp på blocket vilken saab 900 eller volvo 240 de ska sno. Däremot är jag mkt mer försiktig om det gäller en dyr eller exklusivare bil då många stjäls av proffs och skickas utomlands..

876 Inlägg
9 januari 2010
Grotesk skrev:
lindell90 skrev:
Men däremot så förstår jag inte vitsen med att dölja reg numret på billigare bilar..

Det är väl även surt om man blir av med eller får en billig bil förstörd? Bilen kan ju fortfarande ha ett "personligt värde" osv. Men visst, man kan ju tänka sig att risken är mindre, men säg inte det!

ja men dem som stjäl billigare bilar är ju antagligen inte ut att tjäna storkovan på den. Är nog den lokale pundaren då för att dem antagligen är lättare att stjäla än en ny bil fullproppad med elektroniska lås med mera. Jag nämnde inte att dem kan ha personligt värde som du blev upprörd över wink

5 198 Inlägg
9 januari 2010
Den lokale pundaren kollar nog inte så noga med vad han tar för bil.. han tar bilen han hittar,för att komma från A-B. .däremot den som letar efter nåt spec, kollar nog på både cruisingar och blocket/garaget så det spelar nog inte så stor roll om man har eller inte har numret ut på bild.. är jäkligt enkelt att ringa på en bil... vara intresserad, åka kolla på den.. och vips nån dag senare så är den borta..Sa jag tror ni lever i nån falsk trygghet ni som inte visar numret.

EDIT: För ni kan ju knappast begära LEG på den som kommer och kollar på bilen.
Senast redigerat av gamlingen (9 januari 2010)

260 Inlägg
9 januari 2010
lindell90 skrev:
ja men dem som stjäl billigare bilar är ju antagligen inte ut att tjäna storkovan på den. Är nog den lokale pundaren då för att dem antagligen är lättare att stjäla än en ny bil fullproppad med elektroniska lås med mera. Jag nämnde inte att dem kan ha personligt värde som du blev upprörd över wink

Om du bara visste hur många Saab 900 som går till utlandet.. roll
Nej men visst är det säkerligen så som sagt. Inte heller är eller var jag upprörd.

1 067 Inlägg
9 januari 2010
Thiger_84 skrev:
Hool skrev:

Jadå..    roll

Självrisk för stölden/stöldskadan
Dividera med bolaget om ev eftermarknadsprylar
Omlackeringar om de varit hårdhänta, nyansskillnader osv

Ilskan över att ha fått sin ögonsten brutalt våldtagen av någon dräggsäck..

Försök du få ersättning för en fin äldre bil när de bara slår i sina tabeller och kikar den billigaste på blocket.. 

Nädu..  dölj plåten ist..

876 Inlägg
9 januari 2010
Grotesk skrev:
lindell90 skrev:

Om du bara visste hur många Saab 900 som går till utlandet.. roll
Nej men visst är det säkerligen så som sagt. Inte heller är eller var jag upprörd.

Att det går en den gamla Saabar till Holland vet jag. Hade två intressenter från Holland på min gamla 900 och då antar jag att en del blir stulna också. Dem flesta nycklar funkar ju i en gammal 900. Gjorde i min smile

1 067 Inlägg
9 januari 2010
Saab OG900 och 99 m fl är att betrakta som kollektivtrafik för kriminella.

110 Inlägg
9 januari 2010
Hool skrev:
Saab OG900 och 99 m fl är att betrakta som kollektivtrafik för kriminella.

litet sido-spår.

Jo tack jag vet..
Polaren som ägde en smutsvit 900i -88 i södertälje blev mer eller mindre stoppade varje dag och frågade av polisen om den var sluten om han hade druckit eller tagit droger.

Tillbaka till topic.

Jag kan förstå att folk döljer reg.nr för att minimera risken för ev stölder.
Har man som köpare intresse av bilen som har dolt regnr så får man ta och ringa personen i fråga och fråga om det eller åka och titta på bilen.

Gorg-o-holic...

Sök