3415
Sök

Hur gick det till när du flyttade hemmifrån?

1 638 Inlägg
15 januari 2010
När jag bodde hos mina föräldrar så hade jag 3mil enkel resa till jobbet, Efter 1,5år så lessnade jag på pendlandet och flyttade till Arboga där jag hade jobbet.
Efter 1-2 veckor i nya lägenheten så blev jag varslad och fick jobb där jag bodde från början tongue

Lite humor faktiskt men jag bor kvar där än smile

12 086 Inlägg
15 januari 2010
Jag hade haft fast jobb i 2 månader, precis fyllt 20 år, flytta till en 2a och där bor jag än idag.

246 Inlägg
15 januari 2010
Fixade mig en liten etta lagom till dagen jag blev fastanställd. Hade fått en hel del "bra-att-ha"-presenter såsom gafflar, stekpanna, handdukar etc. Säng, skrivbord och nån hylla fick följa med till att börja med. Var 20 när jag flyttade, skulle inte flyttat utan jobb.

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
15 januari 2010
Flyttade hemifrån 2008 i juni direkt efter studenten utan jobb och bra utbildning.
Tjejen fick betala de 2 första hyrorna på sina spar pengar, sen gick jag runt på 4 fast anställningar pga att varje jobb va bättre betalt än de andra.

Ett tips när man flyttar hemifrån, flytta ihop med någon, dela räkningar.
Du tjänar så jävla mycket pengar på det smile

Peder DailyFresh

51 Inlägg
15 januari 2010
Jag hade jobbat i några år innan jag flyttade från föräldrarna. Tröttnade på att pendla och ville ha något eget. Pendlade nästan 4 mil enkel resa innan, nu har jag bara 1 km till jobbet smile  Flyttade då till en 2a där jag har bott i ett år nu.

110 Inlägg
15 januari 2010
Jag flyttade ofrivilligt hemmifrån.

Var på semester med min dåvarande tjej i spanien i 3 månader och när jag kom hem så hade min pappa bytt lås och hälsade att jag inte var välkommen längre.
Flyttade in i ett rum hos en polare. funkade inte flyttade land och rike runt och pluggade distans, hittade min nuvarande tjej och flyttade ihop med henne i en 2:a och det funkar fin fint.

Men jobb och inkomst är A och O när du flyttar tänk på det.

Gorg-o-holic...

1 582 Inlägg
15 januari 2010
Flyttade hemifrån för över ett år sedan nu. Köpte mig en 2:a som jag totalrenoverade och som jag fortfarande bor kvar i smile stortrivs då jag fått skapa lägenheten så som jag ville. Hade aldrig flyttat om jag inte hade haft ett jobb, blir för dyrt annars utan stadig inkomst.

denkz
323 Inlägg
16 januari 2010
Flyttade hemmifrån för ca 5 månader sen. Sålde bilen och köpte en lägenhet och flytta ihop med tjejen. Självklart arbetar jag. Heltid då. Nu är det lite mer komplicerat.

406 Inlägg
16 januari 2010
Duckiie skrev:
Det var en del historier ja, men alla verkar ha haft jobb.. Ingen som flyttat ut utan jobb?

Jo jag tongue Jag valde att flytta på en månad. Jag studerar än. Soc betalar allt för mig. Men jag var ett undantag:/ Men har du gjort klart skolan och är över 18 så gå ner till soc och säg att du bråkar jätte mycket med dina föräldrar så får du pengar till allt. Något att tänka på är att det är jätte svårt att hitta lägenheter om du inte har ett fast jobb och fast inkomst.

MvH Glenn Wiberg

508 Inlägg
16 januari 2010
DJeXCute skrev:
Duckiie skrev:
Det var en del historier ja, men alla verkar ha haft jobb.. Ingen som flyttat ut utan jobb?

Jo jag tongue Jag valde att flytta på en månad. Jag studerar än. Soc betalar allt för mig. Men jag var ett undantag:/ Men har du gjort klart skolan och är över 18 så gå ner till soc och säg att du bråkar jätte mycket med dina föräldrar så får du pengar till allt. Något att tänka på är att det är jätte svårt att hitta lägenheter om du inte har ett fast jobb och fast inkomst.

Jag hoppas du är ironisk hmm
Eller är du nöjd med att ljuga ihop att du har så dålig kontakt med dina föräldrar att du hellre flyttar och lever på bidrag??

OEM <3
6 957 Inlägg
16 januari 2010
DJeXCute skrev:
Duckiie skrev:

Dig är det ju nästan skottpengar på!

OEM <3

406 Inlägg
16 januari 2010
RacingBunny skrev:
DJeXCute skrev:
Duckiie skrev:

Eller är du nöjd med att ljuga ihop att du har så dålig kontakt med dina föräldrar att du hellre flyttar och lever på bidrag??

Nej jag har jätte bra kontakt med mina föräldrar och har alltid haft. Men fick en dotter med min tjej och när hon blev 20 så skulle Soc betala för dom men fans 3 roblem:/ Tjejen fick ingen lägenhet för hon hade csn skulder, jag studerade och jag fick ej flytta med dom. Men det rättade jag till. Jag var tvungen att skriva mig på en 2a då tjejen inte fick och ingen hyresvärd tog emot Soc kontrakt, Soc kunde inte förbjuda mig att träffa min dotter 24 timmar om dygnet. Så Soc blev tvungen att betala mig pengar. och jag är rätt nöjd då vi får 13 000 i mån. "du hellre flyttar och lever på bidrag??" Nån stans måste ,an ju börja? Finns inga jobb där jag bor ingen av mina vänner har fått något jobb och det finns typ inga lägenheter kvar.

MvH Glenn Wiberg

3 182 Inlägg
16 januari 2010
hade ett fast jobb, tjejen gick i skolan och fick studiebidrag flyttade till en 1 på 28kvm, 2handskontrakt som vi fick hyra i 8mån men det va det värt att slipp bo hemma.

508 Inlägg
17 januari 2010
DJeXCute skrev:
RacingBunny skrev:
DJeXCute skrev:

Nej jag har jätte bra kontakt med mina föräldrar och har alltid haft. Men fick en dotter med min tjej och när hon blev 20 så skulle Soc betala för dom men fans 3 roblem:/ Tjejen fick ingen lägenhet för hon hade csn skulder, jag studerade och jag fick ej flytta med dom. Men det rättade jag till. Jag var tvungen att skriva mig på en 2a då tjejen inte fick och ingen hyresvärd tog emot Soc kontrakt, Soc kunde inte förbjuda mig att träffa min dotter 24 timmar om dygnet. Så Soc blev tvungen att betala mig pengar. och jag är rätt nöjd då vi får 13 000 i mån. "du hellre flyttar och lever på bidrag??" Nån stans måste ,an ju börja? Finns inga jobb där jag bor ingen av mina vänner har fått något jobb och det finns typ inga lägenheter kvar.

Alltså jag måste ju bara fråga... Va d planerat av er å skaffa barn??
Jag är så jäkla anti till folk som skaffar bara så pass tidigt, dels för barnets del eftersom ni lär ju inte ha någon säkerhet som bra ekonomi om ni inte lever på era föräldrar (ja och bidrag så klart) och sen om man nu inte har jobb så bör man ju inte heller skaffa barn till råga på allt. Och när man är tjugo så är ju min uppfattning att man inte direkt har någon livserfarenhet eller får/ska göra det man bör göra vid den åldern. Och alla dom som säger "det va ju inte meningen å skaffa barn, men nu blev d så", hur tusan är man funtad att bara "råka" få barn?? A nä, folk är väl folk.
Men för egen del så skulle jag aldrig ens va i närheten av att bara "råka" få barn utan en trygghet som bra ekonomi, och det är ett FAST JOBB som ger en det!
Men alla tänker vi ju olika, och d är därför dagens samhälle ser ut som d gör oxå...

3 182 Inlägg
17 januari 2010
RacingBunny skrev:
DJeXCute skrev:
RacingBunny skrev:

Jag är så jäkla anti till folk som skaffar bara så pass tidigt, dels för barnets del eftersom ni lär ju inte ha någon säkerhet som bra ekonomi om ni inte lever på era föräldrar (ja och bidrag så klart) och sen om man nu inte har jobb så bör man ju inte heller skaffa barn till råga på allt. Och när man är tjugo så är ju min uppfattning att man inte direkt har någon livserfarenhet eller får/ska göra det man bör göra vid den åldern. Och alla dom som säger "det va ju inte meningen å skaffa barn, men nu blev d så", hur tusan är man funtad att bara "råka" få barn?? A nä, folk är väl folk.
Men för egen del så skulle jag aldrig ens va i närheten av att bara "råka" få barn utan en trygghet som bra ekonomi, och det är ett FAST JOBB som ger en det!
Men alla tänker vi ju olika, och d är därför dagens samhälle ser ut som d gör oxå...

Härre gud. hört talas om abort. tycker sånt här är väldigt trist ätt läsa om. ett barn ska va välkommet  föräldrarna ska ha fasta jobb eller 1 utav dom, har en hell del polare och folk i min när hett som bara skaffar saker utan att tänka innan. och det slutar fan på samma sätt för alla det slår aldrig fel. det blir skilsmässa och båda föräldrarna blir skuldsatta upp till öronen och barnet får lida fett för mamma o pappas idiotiska skaffa begär.

jag har barn själv som fyller 2 år på måndag. tjejen va 21år när hon fick barn men hon hade fast jobb sen flera år tillbaka och lgh har vi med. tycker själv om att skaffa barn tidigt för vem vill va 60år o skaffa första barnet.

406 Inlägg
17 januari 2010
pukan2 skrev:
RacingBunny skrev:
DJeXCute skrev:

Härre gud. hört talas om abort. tycker sånt här är väldigt trist ätt läsa om. ett barn ska va välkommet  föräldrarna ska ha fasta jobb eller 1 utav dom, har en hell del polare och folk i min när hett som bara skaffar saker utan att tänka innan. och det slutar fan på samma sätt för alla det slår aldrig fel. det blir skilsmässa och båda föräldrarna blir skuldsatta upp till öronen och barnet får lida fett för mamma o pappas idiotiska skaffa begär.

jag har barn själv som fyller 2 år på måndag. tjejen va 21år när hon fick barn men hon hade fast jobb sen flera år tillbaka och lgh har vi med. tycker själv om att skaffa barn tidigt för vem vill va 60år o skaffa första barnet.

Tröga eller? Fast jobb? Haha har ni tänkt på att du kan bli sparkad imorgon? Nej då så. Eller just du kanske har ett kontrakt där det står att du inte kan bli sparkad förens ditt barn flyttat hemifrån. Sedan är det ju fan en fördel att inte ha fast jobb när man har barn då man kan ta semester när man vill och vara med barnet när man vill. Eller ni värkar ju vara sådana som tänker på Pengar och att ni måste ha den coolaste barnvagnen och dom senaste märkeskläderna. För det är den ända lilla fördelen med att ha fast jobb. Men då är du inte lika fri. Studerar till Civil Ekonom så jag vet att pengar spelar ingen roll fysiskt på barnet. Men du kan väll börja gnälla på alla som skaffar barn då ca 80% av dom kommer skiljas och barnen få bo på två olika ställen. Så slutdiskuterat tråden handlade inte om detta ämne. Skicka ett PM annars så slipper vi skräpa ner denna tråd.

MvH Glenn Wiberg

508 Inlägg
17 januari 2010
DJeXCute skrev:
pukan2 skrev:
RacingBunny skrev:

Tröga eller? Fast jobb? Haha har ni tänkt på att du kan bli sparkad imorgon? Nej då så. Eller just du kanske har ett kontrakt där det står att du inte kan bli sparkad förens ditt barn flyttat hemifrån. Sedan är det ju fan en fördel att inte ha fast jobb när man har barn då man kan ta semester när man vill och vara med barnet när man vill. Eller ni värkar ju vara sådana som tänker på Pengar och att ni måste ha den coolaste barnvagnen och dom senaste märkeskläderna. För det är den ända lilla fördelen med att ha fast jobb. Men då är du inte lika fri. Studerar till Civil Ekonom så jag vet att pengar spelar ingen roll fysiskt på barnet. Men du kan väll börja gnälla på alla som skaffar barn då ca 80% av dom kommer skiljas och barnen få bo på två olika ställen. Så slutdiskuterat tråden handlade inte om detta ämne. Skicka ett PM annars så slipper vi skräpa ner denna tråd.

A jag måste va sjukt trög som tror att jag bör ha ett fast jobb och bra ekonomi för att sätta ett barn till världen(och tro mig, det handlar inte om att jag då skulle vilja ha den coolaste barnvagnen el märkeskläderna) Eller så kan jag tänka "hmm, jag lever på bidrag och soc, undra om jag vill ha ett barn också".
A nä, jag lägger ner, känns som jag inte är den blonda i detta läge och tänker lite längre än va näsan räcker.

Diktator
968 Inlägg
17 januari 2010
jag hade inget val när min farsa gick bort och jag saknade arbete än att gå till socialen... kan ju nämna att jag saknar arbete idag också, så socialen är en del av min inkomstkälla när jag inte får ihop tillräckligt många timmar att jobba

1 482 Inlägg
17 januari 2010
Hm. man känner sig lite trög när man läser här. Är 21, fast säkert jobb, mycket bra lön och bor fortfarande hemma big_smile
Hyreslägenhet känns omöjligt och bostadsrätt vågar jag inte köpa ( om räntan går upp är jag torsk ).

Sen har man ju ganska höga krav :p

Bo hemma känns säkrast smile

BLT Service
Theracords Music Label

OEM <3
6 957 Inlägg
17 januari 2010
Noxxer skrev:
Hm. man känner sig lite trög när man läser här. Är 21, fast säkert jobb, mycket bra lön och bor fortfarande hemma big_smile
Hyreslägenhet känns omöjligt och bostadsrätt vågar jag inte köpa ( om räntan går upp är jag torsk ).

Sen har man ju ganska höga krav :p

Bo hemma känns säkrast smile

Varför känns hyreslägenhet omöjligt?

OEM <3

Sök