3315
Sök

Honda VS Subaru! Svårt val!

147 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Har gått å funderat ett tag på att byta bil till något med lite mer krut i och tankarna har då glidit in på Subaru Impreza WRX (STi)  Funderar lite fram å tillbaka men kan då aldrig bestämma mig. Vad tycker folket?!

Snickarjävel
554 Inlägg
17 januari 2010
__Larsson____ skrev:
Har gått å funderat ett tag på att byta bil till något med lite mer krut i och tankarna har då glidit in på Subaru Impreza WRX (STi)  Funderar lite fram å tillbaka men kan då aldrig bestämma mig. Vad tycker folket?!

Jag om nån borde ju veta ? tongue

Satsa på subba. helt annan karaktär i bilarna.
Jag ångrar omte för fem öre att jag bytte iaf big_smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 januari 2010
Menar du Honda Civic 1.5 vs. Subaru Inpreza WRX STI? Är det verkligen ett svårt val...? tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 201 Inlägg
17 januari 2010
det är ju helt o hållet vad du är ute efter, o vilken honda iså fall. Men jag tycker att honda har många modeller som är snyggare än subban
det är ju lite svårt att jämföra civic 1,5 mot en wrx

236 Inlägg
17 januari 2010
Ja är det effekt du är ute efter så är det ju inget att snacka om. Finns väl inte en enda honda som har lika mycket effekt som en STI? Skulle väl vara NSX då men då är du i en helt annan prisklass.

AWD och Turbo är ett vinnande koncept, tar det alla dagar före en FWD kärra oavsett om den har 500hk eller 100hk, effekten ska ju ner i backen också smile

Vilken årsmodell kikar du på?

Snickarjävel
554 Inlägg
17 januari 2010
peter_1976 skrev:
det är ju helt o hållet vad du är ute efter, o vilken honda iså fall. Men jag tycker att honda har många modeller som är snyggare än subban

pajter tongue
De räcker ju om han tycker att en modell av subban är snyggare än någon av hondas tongue då är ju valet självklart big_smile

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
17 januari 2010
Ja jag har då aldrig ångra mitt Subba köp men har heller aldrig ångrat köpet av min Honda crf 250...

Svenska Subaru Imprezaklubben...

254 Inlägg
17 januari 2010
Rquired skrev:
Menar du Honda Civic 1.5 vs. Subaru Inpreza WRX STI? Är det verkligen ett svårt val...? tongue

undrade det samma

Snickarjävel
554 Inlägg
17 januari 2010
Ubbe83 skrev:
Ja jag har då aldrig ångra mitt Subba köp men har heller aldrig ångrat köpet av min Honda crf 250...

går ju inte att jämföra 2 hjul mot 4 tongue

2 201 Inlägg
17 januari 2010
Frebba_ skrev:
peter_1976 skrev:

pajter tongue
De räcker ju om han tycker att en modell av subban är snyggare än någon av hondas tongue då är ju valet självklart big_smile

om han tex gillaaccorden mer än subba. men inga andra hondor så tar man det man vill. man väljer ju inte bilmärke bara för att den ena har 3 snygga o den andra 4. då kan du lika bra ge mig pengarna. de behövs nu   hehe
så det e inte självklart. man ska inte göra som du, att välja en turbo bara för att     hahaha.

men e det prestandan du är ute efter så är valet inte svårt. men honda har många fina modeller.
så det beror ju på lite vad du e ute efter

2 077 Inlägg
17 januari 2010
Subban alla dagar i veckan wink
Synd dem dricker så jävligt bara hmm
Håller med Frebba_ iaf

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

-:Player in the street:-
234 Inlägg
17 januari 2010
subaru helt klart! mkt rolig bil du kommer inte bli besviken..lovar dej...bästa köp ja gjort!!

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-

2 201 Inlägg
17 januari 2010
den snyggaste subba modellen är GC8 eller GF8. tror jag dom heter. runt 99 års modell  smile

-:Player in the street:-
234 Inlägg
17 januari 2010
peter_1976 skrev:
den snyggaste subba modellen är GC8 eller GF8. tror jag dom heter. runt 99 års modell  smile

hehe en sådan som ja har;) hehe

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
17 januari 2010
Lekberg skrev:
peter_1976 skrev:

Ja det är ju den "riktiga karossen" wink

Svenska Subaru Imprezaklubben...

1 827 Inlägg
17 januari 2010
Rquired skrev:

Det är inget svårt val ur andra hållet rent ekonomiskt, ur alla ekonomiska synvinklar. wink Allt handlar inte om det.

Självklart är subarun roligare, det enda Honda kan konkurrera med i den "klassen" är S2000 men det är också en helt annan bil. Därmed inte sagt att RWD, 250hk och en radfyra på 2l som varvar 9000rpm sittandes på ett äkta monoqoucechassie är tråkigt. wink

Har du degen och är sugen på något roligare än din 1,5a. Köp subban.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

2 201 Inlägg
17 januari 2010
Ubbe83 skrev:
Lekberg skrev:
peter_1976 skrev:

Ja det är ju den "riktiga karossen" wink

den enda riktiga subban..
men tycker ändå att den förra Honda Accorden http://farm4.static.flickr.com/3020/279 … 6461_o.jpg    är snyggare

230 Inlägg
17 januari 2010
Lätt...Subaru

Profile at Phoenix Foundation
171 Inlägg
17 januari 2010
Har haft NSX och en Impreza GT med ca 320bhp.
Båda bilmärkena e bra. Men en Impreza e en MYCKET kul bil och boxer ljudet är underbart.

Satsa på subban

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth

4 822 Inlägg
18 januari 2010
peter_1976 skrev:

GC8 är sedan och GF8 är kombi wink
och det är samma kaross ifrån 93-00 wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök