3653
Sök

Volvo 850 olja i tryckrör ?

20 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
hejsan, Har väldigt mkt olja i tryckrören och kan droppa när bilen stått över natten från undre slangen vid intercoolern. va är felet ? turbon är fin o ny .

8 250 Inlägg
19 januari 2010
Man har ju alltid oljebeläggning i rören, och om man gamla turbon var riktigt slut så kanske det är den oljan som håller på att tryckas ut ur dräneringsghålet i intercoolern.

53 Inlägg
20 juli 2010
Jag lyfter denna tråd lite.. Marlboroman, du lär kunna hjälpa mig. Andra också välkomna så klart.
Tog bort tryckröret för polering igår och jag hade en liten hinna olja i de, det är alltså inget onormalt??
Sen testa jag att dra lite i tryckklockan, det var inte speciellt svårt kan ja säga, Bsr klockan ja köpte till 945:an var bra mycket hårdare. Är den slut? Mvh / Henrik

8 250 Inlägg
20 juli 2010
En liten hinna är fullt normalt och inget att oroa sig över. Kan man röra staget utan större bekymmer så är det dags för en ny klocka.

53 Inlägg
20 juli 2010
Ok, det var bra. Happ, det jag misstänkte. Kan man ta nån klocka från ex turbomeck?
Jag har dock inte märkt nåt på bilen, med ladd och så, vad händer om den är dålig? Den laddar mindre va?

53 Inlägg
20 juli 2010
Eller det blir ostabilt ladd menar jag....?

8 250 Inlägg
20 juli 2010
Dels så tar det längre tid för trycket att byggas upp och dessutom så sjunker det på högre varv

53 Inlägg
20 juli 2010
Ok. Därför jag tycker spool-upen är dålig då, delvis? Är faktiskt inte 100 på att det är 15g, hittar ingen id-skylt dock:(

Sök