3515
Sök

Bild: Photoshop. Too much?

Eldknast
915 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
Konstruktiv kritik?

( utöver att det fattas förare... smile )

https://www1.garaget.org/archive/62/61350/168642/168642-1741874.jpg

Tiden är rolig när det går fort... :)

Ford fantast
1 607 Inlägg
19 januari 2010
snygg ju

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Svartrök
673 Inlägg
19 januari 2010
firefreak skrev:
Konstruktiv kritik?

http://www1.garaget.org/archive/62/6135 … 741874.jpg

kanonfin men det hade nog kanske varit snyggare med lite mindre blänk i dimljusen

Jag har fel ibland... men inte ofta

Eldknast
915 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
Thorsholm skrev:
firefreak skrev:
Konstruktiv kritik?

http://www1.garaget.org/archive/62/6135 … 741874.jpg

kanonfin men det hade nog kanske varit snyggare med lite mindre blänk i dimljusen

Det kom tyvärr från objektivet, men jag håller nog med dig. Hade varit snyggare utan.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 januari 2010
lite mindre blänk som Thorsholm sa, annars tycker jag att den är bra!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Random Hero
4 047 Inlägg
19 januari 2010
japp lite mindre ljus från dimljusen, och sen vet ja inte om de bara e ja, men ja hade velat att de röda gått lite längre, typ mitten på framdörren ? men de va en jäkla snygg bild big_smile

Dog food lid. Backwards

NissanMotorsport
19 januari 2010
Vad är photosoppat först å främst?.. svårt att se..

Eldknast
915 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
DusanMandick skrev:
japp lite mindre ljus från dimljusen, och sen vet ja inte om de bara e ja, men ja hade velat att de röda gått lite längre, typ mitten på framdörren ? men de va en jäkla snygg bild big_smile

Jag provade det först med men det såg inte rätt ut. Tack förresten!

Eldknast
915 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
NissanMotorsport skrev:

För det första så stod bilen still. För det andra så är halva bilen röd... hehe... smile

NissanMotorsport
19 januari 2010
firefreak skrev:
NissanMotorsport skrev:

För det första så stod bilen still. För det andra så är halva bilen röd... hehe... smile

Aa okej smile tycker den blev bra iaf, skulle vilja ha lite mindre svart runt om bara smile

147 Inlägg
20 januari 2010
Kul idé... Tycker vinjetteringen är snygg men ljuskällan som blänker i rutan.. vad är det? Ser ut som om det skulle vara en blixt? Fotar du med något slags stjärnfilter eller så? Tycker du ska skippa det på den här bilden isåfall. Misstänker att det är ett filter tillsammans med ganska lång slutartid som ger de där oönskade(?) ljuseffekterna? Snyggt beskuren och härligt blänk! smile

Edit: Du kanske ville ha konstruktiv kritik på photoshoppandet och inte på bilden i sig? Isåfall så tycker jag det är snyggt gjort.. Kanske lite för mycket rosa i övergången mellan rött till s/v.
Senast redigerat av Robban08 (20 januari 2010)

378 Inlägg
20 januari 2010
Reflektionerna på bilen avslöjar fortfarande att den står still. Men du har maskat lite bättre nu runtomkring bilen jämfört med första utgåvan. Sen den här grejen med halva bilen grå är jag inte riktigt med på vad du vill uppnå med. smile

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
20 januari 2010
Ser bra ut men dimljuset skvallrar för mycket om att bilen står still och jag hade velat fada ut färgen över ett större område
Senast redigerat av TenZer (20 januari 2010)

Rock'n Roll

Eldknast
915 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
Hela tanken med bilden var faktiskt att göra en bakgrundsbild till datorn. Därför ville jag hålla kanterna rena färgmässigt för att kunna ha ikoner där.

Dock gillade jag bilden mer och mer efterhand som jag jobbade med den.

Ljuskällan i rutan är lampan som bilen stod under vid fotograferingen. Det mörka fältet i rutan är dessutom en JULA skylt i brutalt vit färg som jag gjorde ett taskigt försök att dölja.

Jag tar tacksamt emot all kritik, bildmässigt så väl som redigeringen. Det ger mig otroligt värdefull information om hur jag ska tänka nästa gång jag skulle vilja åstadkomma något liknande.

Bilden var nämligen inte alls tänkt att göras en motionblur på från början. Det slog mig bara när jag såg den rena bakgrunden i datorn sen att jag ville prova att göra det. När jag väl gjorde det så kom jag på att jag ville göra en lite läcker bakgrundsbild av det.

De flesta verkar iallafall inte gilla lens-flaren i dimljuset. Det är ju absolut något att tänka på.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 januari 2010
Jag tyckte den gav ett snyggt första intryck iaf. smile
Sen om man ska vara petig så har de flesta redan påpekat det jag tänkte på.
Men det var en jäkla snygg bild! smile

MVH.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

147 Inlägg
20 januari 2010
Konstruktiv kritik är alltid trevligt att få smile Lens-flaren har du lagt på i photoshop alltså? Du kan ju testa med en lite mindre isåfall?

Eldknast
915 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
Robban08 skrev:
Konstruktiv kritik är alltid trevligt att få smile Lens-flaren har du lagt på i photoshop alltså? Du kan ju testa med en lite mindre isåfall?

Nej, tvärtom. Den är inte pålagd.

236 Inlägg
21 januari 2010
Ja jag trodde då att bilen var i rörelse vid första ögonkastet. Som tidigare skrivet så är dimljuset väldigt irriterande tyvärr. Tycker även att fadningen mellan färg och icke färg kommer för långt fram på bilen som någon tidigare skrev, ser lite småkonstigt ut men annars en kul idé. Även maskeringen av registreringsskylten är lite konstig. Hade nog sett den vit istället för grå och det är lite rött nere i kanten på den.

Kanske inte funkar som en bakgrundsbild än då det finns små saker att pilla på, det är ju ändå en bild som man ska se varje dag och säkeligen titta sig trött på flera gången om smile Men vid en snabb titt ser det bra ut!

Eldknast
915 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
HenrikssonMedia skrev:
Ja jag trodde då att bilen var i rörelse vid första ögonkastet. Som tidigare skrivet så är dimljuset väldigt irriterande tyvärr. Tycker även att fadningen mellan färg och icke färg kommer för långt fram på bilen som någon tidigare skrev, ser lite småkonstigt ut men annars en kul idé. Även maskeringen av registreringsskylten är lite konstig. Hade nog sett den vit istället för grå och det är lite rött nere i kanten på den.

Kanske inte funkar som en bakgrundsbild än då det finns små saker att pilla på, det är ju ändå en bild som man ska se varje dag och säkeligen titta sig trött på flera gången om smile Men vid en snabb titt ser det bra ut!

Ska lägga lite mer tid på den för jag gillar som sagt bilden mer och mer. Ska prova tona längre bak, se till att allt som ska vara blurrat är det samt lägga lite tid på att få all maskning snygg.

Kul med andras tankar och idéer. Man blir lite "hemmablind" när man själv håller på med en bild ett tag.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
21 januari 2010
Tycker skiten blev snygg. smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Sök