Är det inte bättre att köpa en Turbobil från första början? Så man slipper detta meckande innan varje Besiktning?
mvh
Har en 940 Turbo som e rätt hottad så har Turbobil. Sålde min 740 Turbo jag hade för ett par dar sen å införskaffade 325an.
Kolla denna film: http://www.youtube.com/watch?v=P9HxIP0OjKc så ska du se att de e värt å lägga turbo på en 325 Beemer. Finns ingen optimalare bil å slänga turbo på om man ska köra kvalitetsvagn Dessutom e de bara till å hiva på turbon å ha ett anpassat chip eller mappa bilen som ja tänkt göra å åka av Behöver inte lyfta toppen ens utan motorn är god för 400 Turbohästar utan några ingrepp.
Så därmed kommer jag stå ut med å skifta grenrör varje år
Bara ljudet av en turbo bmw 6a gör ju att det är värt de
Kan bara hålla me!! Ljudet från en BMWs raka 6a me överladd e nåt helt SAGOLIIIIKT gött!!!!!!!!! Få den igenom en reg.bes me turbo e i stort sett helt omöjligt då den motorn inte gjorts me turbo på bmw.. Däremot kan man hiva i en annan motor som har turbo original osv o få den igenom som ombyggt fordon men me annat än BMW 6a så faller ju hela idén Att d inte e lagligt e ju en annan femma Göra den bes.vänlig e gjort på en förmiddag om man har tillgång till lyft vilket vi har
Fått nåt besked från BMW huruvida M3 bussningarna passar eller ej? Har för mig att dom gör d även om inte alla har samma art.nr.
Nu används samma bussningar på M3 325 320 o.s.v enligt bmw så är samma hur man än beställer. 555kr/paret så blir ju 555 x2 för å byta alla 4. Ska ta å kolla min någongång i veckan å se hur bussningarna är innan man beställer.
Har iaf beställt termostat och lackstift nu på Bmw så ska man väl iaf få normal motortemp sen
Hmm.. Isf har dom ändrat d på senare år då M3ans bussningar va betydligt stöddigare i "godset" än övriga 3-serien.. Men e ju bara till d bättre så låter ju bra! Värme både i bil o motor gör gott!
Har en annan polare som laddar runt 1,2 me oöppnad motor o gjort så under flera tusen mil utan problem hittills!! Så d klarar sig säkert sålänge man inte kör o misshandlar bilen o har huvudet under armen o armen där hemma.... BMW vet va dom gjorde när dom snida ihop dessa spisar!! Just därför förtjänar dom överladdning så dom får utlopp för all sin energi!
Låter najs de Ikväll ska ja på besök i Andres garage å spana lite på hans 525 turbo. Crille din polare har inte haft några problem med turbomointeringen att han fått ändra motorfäste lr haft något större problem å få dit tryckslangar å slangar från turbon?
Skulle va kul å veta exakt vad för turbo grenrör å så han använt så kan man köpa samma så man får allt gjort så smidigt som möjligt
Låter najs de Ikväll ska ja på besök i Andres garage å spana lite på hans 525 turbo. Crille din polare har inte haft några problem med turbomointeringen att han fått ändra motorfäste lr haft något större problem å få dit tryckslangar å slangar från turbon?
Skulle va kul å veta exakt vad för turbo grenrör å så han använt så kan man köpa samma så man får allt gjort så smidigt som möjligt
André har ju varit så smart att han byggt på E34 ist för E36.. E en ocean av plats i motorutrymmet i E34 jämfört me E36!!
D dom kört me e faktiskt kinaturbo T3/T4 från KL-racing o sedan har den ena ett "riktigt" grenrör som e svetsat för hand o den andra har ett kinagrenrör i rostfritt som e uppkapat mellan varje rör o sedan svetsförstärkt o d har hållt! Till d har dom Bosch 968 spridare (som ja söker 6 st - hör gärna av er till mig om nån vill sälja ) o alu-ic.. Finns färdiga chip för just den setupen till M50B25.. Värre för mig som kör M52B28 då ja får mappa min men e ju av godo oxå! VÅÅÅÅREN VAR E DUUUUU?!
Börja riva för å byta termostat å trofan så går plasthuset till termostaten isönder så fick låna bil på jobbet hem idag. Iaf så plockades allt ner och rengjordes å mätte även orginal fläktkåpa för åse om man kan finna en elfläkt som går å montera i den. en fläkt på 440mm i diameter ska man kunna trycka dit så får se va man hittar.
Iaf imorrn blir de höra med Bmw om de har ett hus hemma till termostaten annars får man kolla på returbilen lr helt enkelt vänta en dag på huset. Återstår å se imorrn.
Fyllde även i lite ställen me lackstiftet där de fanns skadad lack.
Kan svara för Andy här då han e på jobbet o byter termostathus tror ja..
Ja har fixat riktiga handsvetsade grenrör i svartstål så d problemet e löst! Skönt o ha nåt som håller från början då kinarören som bekant har minst sagt varierande kvalité... Kommer o mappas på 95 oktan tror ja.. Iaf så ska min mappas på d då E85 e hittepåbränsle (vem vet hur länge d finns kvar) o högre oktan än 95 hittar man inte alltid alternativt slut "i pumparna"..
Nu rullar Beemern igen å blir hett som bastu i den samt motorn håller normal temp
Köpte även en Yttertempgivare då den lär va kaput trodde ja eftersom de visas -37grader i bilens display.
Sökte efter den men hitta då fan inte den någonstans i fronten å inte kablarna heller så nån har väl fimpat bort skiten.
Nån som har å kan kolla färg på kablarna som går till den i motorrummet? Lr färgerna direkt inne vid displayenheten så man kan skarva på egna kablar där å dra ut??
Nibbe: Crille svara korrekt Men tack ändå Blir Blyfri - 95 jag kör på! Tackar
Crille: Rätt gissat ang byte termostathus Å jag har me tänkt köra på 95-oktan faktiskt då 98 börjar bli svårare å finna samt 30 öre dyrare än 95 å E85 känns billigare å tanka men mätaren rör sig så förbannat mkt fortare neråt så man blir deprimerad.
Detta ska inte bli nån värstingräcer utan turbo me 1bar i ladd ca på Blyfri 95 Sen får man se va framtiden säger men så e iaf planerna just nu
Det där med yttertempratur mätaren hade jag också problem med förut..
Lyfte av batteripolen, sen på igen och körde lite efter ett tag började den räkna ner från 37 minus till rätt temp. Vet inte om det kan hjälpa dig också..
chrille.. Nej saab la jag på hyllan, hörde för mycket skit om deras motorer.. men tycker fortfarande 9-3ss är frukstansvärt fin kaross..
Är man inte ute och cyklar om man bryr sig om dom örena som skiljer 95 mot andra ? Frågan är hur det håller med 1 bar och orginalpackning? Normalt spikar det som fan över 0.7 med orginal komp.
Darkie: Min tempgivare e obefintlig på bilen då ja absolut inte kunde hitta den idag å inte kablar heller. Ska kolla närmre på de sen. Har haft ström bröten innan me men de hjälper inte
Blomma-n De 30 örena spelar kanske inte så himla stor roll men 98oktan börjar försvinna från pumparna. blir iaf 95 lr 98 man mappar på så får se. Inte E85 iaf. Finns massor av folk som kört runt baret å vet en som kört 1.2 bar me orginal motor så spik vid 0.7 så e de dåligt inställt skulle ja tippa på. Men ska inte säga ngt får se när man mappar när de börjar spika för sålänge de inte gör de e de bara ösa