ExtraKim skrev:
Det är en del att tänka på...
Detta gäller för bilar som INTE är helbilsgodkända. Något som kan vara värt att tänka på när du köper bil.
Dels så är det oftast bättre att regga om antal passagerare än att regga om till lättlast bil då du måste ha lastöglor med ett visst avstånd, lastgaller o.s.v i en lättlastbil.
Tänk på att du måste ha kvar MINST 75kg till maxlastvikt per passagerare d.v.s jag har 650Kg maxlast i min Express det innebär att jag får ha max 575kg last i bilen i.o.m att jag har en passagerarplats.
Om du köper en CRX så behöver du inte regga om den då de är reggade för en passagerare från början, så när vi bes DD-crx:en så var det bara att rulla in utan nått beskymmer.
Om du inte reggar om så måste de kunna kontrollera bältesfunktionen och hur ska de kunna göra det när du har en stor baslåda över bältesinfästningen?
Tänk på att bromsar och stötar slits fort om du har lite vikt i bilen, jag är glad att jag har bladfjäder på Expressen...
Mitt tips är att du åker och snackar med SBP och berättar dina planer så kan de komma med råd och tips, har gjort det själv ett par gånger och är de inte stressade så brukar de vara hjälpsamma.