Ford 1933 3W Coupe - projekt av en "Made in Sweden" Coupe
Mitt senaste projekt handlar om bygget av en Ford -33 (1933) 3W Coupe - helt byggd från scratch av mig själv med Corvette LT1 drivlina, Corvette bärarmar, Viper bakaxel, AirRide luftfjädring som regleras av AccuAir nivåreglering... Visa mer
Beundrar verkligen ditt sätt att handskas med materialet! Så kul att få följa det här!
Vart befinner sig projektet i dag? Är du ikapp med tråden eller får vi se mer som gjorts under vintern?!
*prenumeration lagd*
Tackar! Jag har "lite" fler bilder att lägga upp innan jag är ifatt vad det gäller byggandet och den här tråden. Jag skall göra det så snart som möjligt. Bakaxeln är på plats så egentligen är det AirRiderna fram/bak som skall monteras, styrväxeln skall ordnas fram och fästena tillverkas/monteras + lite till så är väl chassiet klart.
Jäklar vad du bygger! Riktigt snygga svetsar och plåt arbete!!
Jag försöker att komma ifatt med tråden och hur långt bygget har fortstridigt till dags datum. Jag har hobbysvetsat i ganska många år nu och det är som dom kloka säger: övning ger färdighet.
För att få frigång mot drivaxlarna samt momentstagen så kapas ramen upp. Trots att jag har gjort en högre kickup bak så räcker inte frigången till när AirRiderna släpper ner bilen på backen. Kapas ut med plasman. Ramen uppkapad på insidan.
Utsidan kapas upp för både drivaxeln samt momentstaget.
Skålen som skall vara på utsidan av chassiet svetsad o klar för montering.
Ett sånt ingrepp i ramen för att få drivaxlar , momentstag mm att rymmas , hur mycket försvagar det ramen? För en oinvigd ser ingreppet brutalt ut men jag förmodar att du har bättre koll än vad jag har. Hela bygget ser kanonfint ut och det är en fröjd att följa det. //mvh Urban
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Ett sånt ingrepp i ramen för att få drivaxlar , momentstag mm att rymmas , hur mycket försvagar det ramen? För en oinvigd ser ingreppet brutalt ut men jag förmodar att du har bättre koll än vad jag har. Hela bygget ser kanonfint ut och det är en fröjd att följa det. //mvh Urban
Vänta och se - jag har inte laddat upp alla bilderna ännu. Självklart blir det en förstärkning.
Fästöronen till bakaxeln-färdiga. Nu har jag tillverkat en förstärkning på ovansidan av ramen så att den inte försvagas av urkapningen på undersidan/utsidan.
Här är förstärkningen på ovansidan av ramen ditsvetsad.