Nu är det dags att få lite ny färg på Hondan, original färgen har gjort sitt. Blir helt och hållet färgbyte på den men vilka det blir håller jag lite på, och precis jag sa "vilka"det är tänkt att den ska bli 2 färgad. Det blir även lite nya kjolar, lampor och fälgar mm. men i just denna tråden kommer bara själva lack projectet att läggas upp resten kan ni följa i min byggblogg som ni kommer åt genom min sida här på Garaget, där kan ni redan se lite av det som hänt. Jag har smygbörjat lite på lacken men inte mkt:
Grundprojectet!
Bakkjolen får lite slipgrund.
Är väl tänkt att den ska lackas så snart som möjligt med det blir inget stressjobb.
Har jobbat lite med bilen Tisdag och idag, Huven är färdigslipad och båda framskärmarna också. Har även pillat lite med att skruva isär bilen, f_n vad jag hatar clips...... dom har alltid en tendens att gå sönder! Blir lite jobba jobba på Söndag så kan även bli en uppdate på kvällen
Nerslipad huv
Nerslipade skärmar
Tog med den lite bättre kameran denna ggn, tar lite bättre kort än mobilen men bara lite.....
Ännu en dag på jobbet! en SÖNDAG Inte nog med det utan fick pulsa i en halv meter snö för att komma in. Fick lite gjort iallafall tiden den springer ju iväg. Bilen är så gott som färdig slaktad, är lite inredning runt dörrfalsarna kvar som ska bort. Hann även med att slipa lite på bakluckan.
Slänger väl upp en liten bonusbild också, färgerna som kommer på bilen. Det blir den vita till höger och den gråa på del av huv, tak och baklucka och lite andra detaljer. Det är en pearl vit men det syns inte så mkt på fotot, klarlacken blir matt den andra vita som är under den gråa va det tänkt att bli först, det är Lamborghinis balloon white men den är så jäkta "dassigt" vit.
Har jobbat på med bilen Torsdag och Fredag, hela bilen är nu isärplockad och allt förutom 1dörr bakluckan, trösklarna och karossen är slipade och färdiga för slipgrund. Ska till jobbet på Söndag för att greja lite till får se vad som hinns med men ska iallafall slipa ner den sista dörren och lägga slipgrund på det som är färdigt.
Ja ska det bli fint får man riva lite....
Delar hängda och redo för slipgrund.
Lill Henke alias Schniffs här på garaget slipar lite på sin Golf bakucka som han gjort slät o fin!
Jaha då börjar det närma sig sakta men säkert. Bakluckan är grundad och färdig och karossen är påbörjad, flyter allt på så är det planerat att bli lite färg på den till nästa helg.
Har varit dålig med att uppdatera denna vecka har varit på jobbet och grejat med Hondan varje dag och har bara inte orkat sätta mig framför datorn när jag kommit hem. Men nu jäklar har det hänt grejer, karossen och huven är lackade och färdiga. ska till jobet idag för att slipa färdigt allt annat och lacka det. Håll till godo, lite bilder.... (glömde som vanligt kameran så det fick bli mobilbilder )
Karossen redo för lite slipgrund (Tordag 18/3)
Slipgrundad. (Torsdag 18/3)
Slipar kaross och lite lösa delar.
Undercoat färgen lagd.
Pearlfärgen lagd.
Det gråa på taket lagd.
Klarlackad!
Svårt att fånga effekten, men en liten glimt.
Henke tejpar av för det gråa. Stort tack för all hjälp!
Då va allting färdig lackat och ihopmontering har börjat. Jag har kommit en bit på vägen som ni kan se på bilderna. På Söndag ska det förmodligen påbörjas med fälgarna.