3505
Sök

Självservice av DSG och eventuella garantipåverkningar

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
16 februari 2010
jag skulle lejat hela servicen då bilen är såpass ny och har du dessutom vagnskadeförsäkring så skulle jag inte ens tänkt tanken på att göra servicen själv oavsett hur dålig VAGs service är. Sen kan man ju fråga sig varför folk köper deras bilar när det gång på gång klankats ned på deras kassa service, men det förblir väll ett mysterium...

Rock'n Roll

1 853 Inlägg
16 februari 2010
GolfIIIVr6 skrev:
Har du en laptop kan du fixa vag-com själv. Finns en shareware på ross-tech. (googla vag-com rosstech)
obd kabel kan du köpa på ebay eller t.ex 24.se

Det blir väll shareware funktion av vcds om du inte har original kabeln, då licensen för programvaran sitter i själva kabeln....

Jag har aldrig testat shareware versionen hur funkar den med piratkablar och hur mycket funktionalitet får man ?

/mvh soyd

1 723 Inlägg
16 februari 2010
Det är inte mycket man kan ändra med shareware. Jag lyckades lägga till "tutet" när jag låser med fjärren. Det går att göra en halvdan felkodssökning samt få live-värden när du har tändningen på eller motorn igång. Men inte mer än så. Försökte själv ställa ner larmets känslighet men det gick icke med shareware.

9 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
TenZer skrev:
jag skulle lejat hela servicen då bilen är såpass ny och har du dessutom vagnskadeförsäkring så skulle jag inte ens tänkt tanken på att göra servicen själv oavsett hur dålig VAGs service är. Sen kan man ju fråga sig varför folk köper deras bilar när det gång på gång klankats ned på deras kassa service, men det förblir väll ett mysterium...

Jag köpte bilen för att jag ville ha en sådan.

Tackar för alla svar! Det blir en VAG-service denna gången med.

Sök