2875
Sök

Coilovers till honda civic type r 2004

12 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
#1
tja. tänkte höra om det finns nån som har bra erfarenhet av coilovers?
det är så att ja funderar på att köpa en uppsättning D2 till min ctr. har pratat med några som påstår att väghållningen blir sämre med coilovers. vet inte om det stämmer så ja vänder mig till er.

dom säger tex. köper du coilovers så blir väghållningen sämre, för den delen du byter ut är inte inställd att fungera optimalt med dom andra delarna på bilen.. som i mitt fall är orginal. bilen kanske känns snabbare med tanke på att den blir hårdare och stötigare. men på bana blir den långsammare. just på grund utav att det inte är tunat ihop.

vill ha en lägre bil men vill inte att väghållningen ska bli sämre. blir den det kan det kvitta.

krånglig fråga säkert men svar vore tacksamt.

mvh daniel


142 Inlägg
16 februari 2010
#2
Sänker du bilen så kan väghållningen bli sämre om du inte skaffar camberkit/ställbara topplagringar pga McPearson upphängingen fram. I övrigt så försämrar det inte väghållningen speciellt inte på bana, möjligtvis på en ojämn väg där de hårda stötdämparna inte hänger med.

12 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
#3
okej. har kollat japtuning.se´s kit. det ja köper i så fall är med racingsetuppen dvs justerbara camberplattor. är det något mer du rekomenderar? nått stag eller bussningar man måste byta för att det ska lira bra ihop.. är inte så slipad som du kanske märker men vill verkligen lära mig.!
tack för svar


12 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
#4
det står ju på hemsidan att dom gjort dämparna mjukare, 15% fram och 25% bak.. så det gynnar väl gatkörning.. kommer givetvis testa att köra bana men kommer åka i bilen dagligen och man kommer ju självklart gasa lite på nån kurvig väg:D och som sagt, vill ju inte ha sämre väghållning än orginal.


Got VTEC?
1 593 Inlägg
17 februari 2010
#5
Blir inte sämre väghållning av coilisar, kanske om du ställer de HELT fel och skiter i hjulinställning, camberinställning osv. Men du får ju prova dig fram och se vilken hårdhet du tycker är bekvämast att köra på och vilken camber som ger bäst väghållning osv.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

dARKiE
5 031 Inlägg
17 februari 2010
#6
dem som påstår att det blir sämre, har inte gjort någon hjulinställning efter kan jag lova dig..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

142 Inlägg
17 februari 2010
#7
Börja med Coilovers med justerbara topplagringar det räcker långt.  Sen är bakre krängningshämmare från Integra Type R (DC5) att rekommendera. Så får du med dig baken lite bättre smile

Sen givetvis en hjulinställning efter bytet.

12 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
#8
okej, vart kan ja köpa krängningshämmare då? vilken honda återförsäljare som helst antar ja? eller är det nån racing-krängningshämmare ja ska ha?


142 Inlägg
19 februari 2010
#9
Ja precis, vilken Honda-säljare som helst borde kunna skaffa fram den.
Kan dom inte det så ringer du Krister på Rosenholtz Honda i Sthlm så fixar han fram en åt dig smile

57 Inlägg
21 februari 2010
#10
Ett tips på coilovers är här:
De ingår även justerbar topplagring på de bilar som kan ha de.
http://www.blocket.se/goteborg/Silvers_ … amp;last=1

Har sånna ligandes till min bil hemma samt bromsar från samma tillverkare.. Riktigt schysta prylar.
Är ett nytt märke här i sverige men väl beprövat i japan.

Ja om ngn fått sämre väghpllning av coilovers så undrar ja hur fan dom ställt dom.. hehe

lycka till
Senast redigerat av Bernhardsson (21 februari 2010)



Sök