3588
Sök

Problem med larmet på Saab 9000 cse 2.0T

38 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
Tjena!
Jag undrar lite över vad det kan vara för fel på mitt larm ?
jag tog larmet från en annan saab då jag även plockade ur motor o låda och alla boxar etc, men när jag kopplar in larmet som jag tog från den andra saaben så funkar det att låsa o låsa upp med larm nyckeln men sen när jag ska starta bilen så går startmotorn runt men den startar ej, kopplar jag ur larmet så startar den direkt utan problem.

tror ni att jag måste ta den tillhörande boxen och sätta i min bil ? tror det heter styrenhetsbox eller något liknanden??

den sitter iaf under huven till höger längst fram vid fönstret där spolar slangen kommer upp till framrutan.

hoppas jag har förklarat någorlunda bra. mvh Robin

Saab, the best a man can get!

36 Inlägg
18 februari 2010
Imobilizerkoden måste ändras i motorstyrenheten. Kostar 500-1000kr att utföra på auktoriserad verkstad. Jag kan utföra det åt dig betydligt billigare smile

"Varför låta en motor suga, när man kan våldta den med en turbo?"

38 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
okej, så det hjälper inte att byta ut den där boxen som kommer från samma bil som larmet satt i då ? jasså det hade varit riktigt bra, var finns du då ? själv bor jag i skåne ju.

36 Inlägg
18 februari 2010
Det funkar utmärkt om motorstyrenheten är anpassad för den motor som sitter i bilen. Om du skickar motorstyrenheten till mig så kan jag fixa både immobilizerkod samt ett steg 1 trim.

"Varför låta en motor suga, när man kan våldta den med en turbo?"

38 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
ja det låter jätte bra, kopplar jag in den bara när jag fått tillbaka den och sedan kopplar in mitt larm och så skall det då fungera ? något mer du rekomenderar efter att du steg 1 trimmat den som jag ska göra med bilen ? t.ex sportluftfilter och öppen dump eller det går bra med återcirkulerande dump med ?

Sök