Dawk skrev:
evilaudio skrev:
hotrodder skrev:
Det var ett jäkla tjatande om att stoppa i eftermarknadsgrejjor iställer för original. Tycker faktisk originalprylarna i 9-5´an låter rätt okej med tanke på vad som sitter där, iaf. sedanen som har lite större basar än kombin i AS3 systemet. AS3 bakhögtalarna passar utan mods i AS2 hålen om du plockar från en donatorbil med AS3. Ingenting i själva dörren skilljer mellan dessa två ljudsystem annat än högtalarens storlek. Sen visst, det är inga som helst probs att montera tex. JBL´s GTO 2ohm element överallt i Saaben under originalgallerna som passar ihop med originalförstärkaren. Vinsten är väl främst fram att ljudet lyfter men om det är så stor skillnad jämfört med HK´s grejjor i AS3 systemet vette katten. Tycker det ser så jävla beige ut när man rycker ut en efter övrig i instrumenteringen anpassad spelare och trycker dit en eftermarknads-hu oavsett prislapp.
saabs orginalsystem låter inte bra. inte me tanke på va de kostar.
Räknade lite och summan hamnade på 4233 SEK för ett komplett AS3-system (frontdiskanter, centerhögtalare, högtalare framdörrar, högtalare bakdörrar, slutsteg) dock hittade jag ej några bashögtalare. Tycker detta är ett bra pris för en relativt stor ljuduppgradering. Kan ju använda huvudenheten som sitter i bilen i dagsläget då jag fått information om att AS2an och AS3an har samma huvudenhet. Förhoppningsvis kan jag använda de nuvarande dragna högtalarkablarna samt slutstegskablarna också, så då slipper man ju en hel del jobb med det. Hörde dock att man måste dra kablar samt köpa kabelskor för bashögtalarna, men dem ligger ju inte på så många hundralappar i inköp:)
för de pengarna så låter ett Gas silver och lightningaudio kitt fan så mkt bättre tyvär... Var AS3 prylarna helt nya eller var det begagnat???E det begagnat så e det på tok för dyrt eftersom det inte e komplett