3572
Sök

Är detta ett bra ljudsystem? PIONEER - JBL - KICKER - GAS

68 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Hej, åker kanske och köper en 740 nästa vecka och ska köpa mitt sista till ljudsystemet.

Jag undrar om dom här komponenterna spelar mycket bra.

Stereo : Pioneer DEH-P65BT ( http://www.mnaudio.se/default.aspx?main … rodid=1996 )

Bas : Jbl GTO-1204BPD (  http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … GTO1204BPD )

Slutsteg : Gas ALPHA X500.1 1000w

Kondensator : GAS CAP10D 1F

Högtalare fram : Kicker DS650 ( http://www.ljudstudion.se/kicker-ds650- … c-148.aspx )

Högtalare i hatthyllan : Kicker DS6930 i fabriksbyggda slutna MDF-lådor ( http://www.bilotek.se/se/art/kicker-bil … p=prisjakt )

Slutsteg : till 6x9orna : Nått budget 200w, krämar ut mycket bra!

Kabelpaket : GAS 910PP4 25mm2 kablar

Är detta nå bra ljud delar?
Vill både ha negativ och positiva komentarer.

16 197 Inlägg
20 februari 2010
baslådan spelar som fan,steget duger till lådan men mer effekt skulle inte va fel,DS koaxerna skulle ja inte kört me(låter bläää)

ska man ha en låda till 6*9" så måste den MINST va på 10 liter.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 Inlägg
20 februari 2010
hur många gånger ska jag behöva säga att de duger? smile

68 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
baslådan spelar som fan,steget duger till lådan men mer effekt skulle inte va fel,DS koaxerna skulle ja inte kört me(låter bläää)

Varför låter ds dåligt?, när jag hörde på ett par 6x9or blev jag förälskad direkt, vet inte hur många liter det är, dom är gjorda av kicker för 6x9or.

16 197 Inlägg
20 februari 2010
Philipmp skrev:
evilaudio skrev:

Varför låter ds dåligt?, när jag hörde på ett par 6x9or blev jag förälskad direkt, vet inte hur många liter det är, dom är gjorda av kicker för 6x9or.

men om du hört dom å du själv tycker att dom låter bra,varför frågar du då andra va dom tyker? de e ju du som ska ha dom i din bil smile

68 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Jag är väldigt nybörjare, har aldrig hört nå bra, men det lät bra i mina öron, vill ju höra av proffs snubbar vad som är bra och inte bra, vad tycker du jag ska ta för andra högtalare annars då?

16 197 Inlägg
20 februari 2010
Philipmp skrev:
Jag är väldigt nybörjare, har aldrig hört nå bra, men det lät bra i mina öron, vill ju höra av proffs snubbar vad som är bra och inte bra, vad tycker du jag ska ta för andra högtalare annars då?

men huvudsaken är ju att du tycker att de låter bra. smile

68 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Jo, sant, men aldrig hört så mkt ljud, säg nå bättre? smile

7 274 Inlägg
20 februari 2010
Jag hade föreslagit att skippa högtalarna i bak och satsat på värre i fram samt använt steget till dom.
Sen det viktiga, monteringen.
Riktigt monterade högtalare och dörrarna ska vara dämpade. Det kräver en del tid men det är verkligen SÅÅÅÅÅÅ värt det!

Du vill inte prova bygga en egen baslåda istället för att köpa en färdig?
Tar lite längre tid och man får prova lite men i slutändan brukar det bli mycket bättre.

16 197 Inlägg
20 februari 2010
Philipmp skrev:
Jo, sant, men aldrig hört så mkt ljud, säg nå bättre? smile

antar att du ska ha dom i din volvo 440??

i den sitter de ju 5,25" fram så ja hade valt ett DLS R5 kit å drivit dom me ett vettigt steg å sen skippat 6*9" helt.

1 468 Inlägg
20 februari 2010
kicker överhuvudet taget e inte bra till finlir eller sånt. dom presterar bra tryck med deras basar. men för dom pengarna kan man få mycket andra saker som låter, just bra om man säger.

E ganska säker på att hertz DIECI DSK 165 låter ännu bättre. dock för samma pengar.
Ett kitt låter för det mesta bättre än coaxialer. iaf i mina öron då du kan få spridningen på ljud exakt så som du vill ha det. diskant, dvs bas. men det kan du inte md coaxialer. rätta mig om ja har fel smile

68 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Okej. blir att sätta in grejerna i 740n, om jag köper den.  nu börjar jag få lite blick på ljud.

16 197 Inlägg
20 februari 2010
Brains skrev:
Jag hade föreslagit att skippa högtalarna i bak och satsat på värre i fram samt använt steget till dom.
Riktigt monterade högtalare och dörrarna ska vara dämpade. Det kräver en del tid men det är verkligen SÅÅÅÅÅÅ värt det!

Tar lite längre tid och man får prova lite men i slutändan brukar det bli mycket bättre.

fast den baslådan han tittat på spelar som faaaaaan. big_smile

7 274 Inlägg
20 februari 2010
evilaudio skrev:
Brains skrev:

Det gör den säkert, det kan jag inte uttala mig om wink
Men instängd i bakluckan på en 740 så kanske det inte är lika roligt längre.

16 197 Inlägg
20 februari 2010
Brains skrev:
evilaudio skrev:
Brains skrev:

de vet ja dock inte.. har bara lyssnat på dom i bilar av "golf modell" samt kombi.. big_smile

1 468 Inlägg
20 februari 2010
Brains skrev:
evilaudio skrev:
Brains skrev:

2st 6"hål i hatthyllan kanske? (A)

1 785 Inlägg
20 februari 2010
Philipmp skrev:
Hej, åker kanske och köper en 740 nästa vecka och ska köpa mitt sista till ljudsystemet.

Jag undrar om dom här komponenterna spelar mycket bra.

Stereo : Pioneer DEH-P65BT ( http://www.mnaudio.se/default.aspx?main … rodid=1996 )

Bas : Jbl GTO-1204BPD (  http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … GTO1204BPD )

Slutsteg : Gas ALPHA X500.1 1000w

Kondensator : GAS CAP10D 1F

Högtalare fram : Kicker DS650 ( http://www.ljudstudion.se/kicker-ds650- … c-148.aspx )

Högtalare i hatthyllan : Kicker DS6930 i fabriksbyggda slutna MDF-lådor ( http://www.bilotek.se/se/art/kicker-bil … p=prisjakt )

Slutsteg : till 6x9orna : Nått budget 200w, krämar ut mycket bra!

Kabelpaket : GAS 910PP4 25mm2 kablar

Är detta nå bra ljud delar?
Vill både ha negativ och positiva komentarer.

Installationen spelar en stor roll. Lika så injusteringen av systemet.

Baslådan från JBL får du in i bagaget men inte under hatthyllan dock. Det bästa du kan göra är att bygga en egen låda med 2st 10" basar och basreflexporten i mitten. Enklast och bästa resultatet.

Skippa 6 x 9 orna och satsa på lite bättre högtalare fram. 5,25" med inte allt för stor magnet fungerar bra i 740.

Hur mycket får grejerna kosta? Bas, Steg, Kablar, Framsystem.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

68 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
jag har köpt allt utom högtalarna! smile jag har fått ett bra pris på högtalarna!

6 851 Inlägg
20 februari 2010
vilka högtalare har du inte köpt?

68 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
jag har inge "ljud" högtalare.

Sök