Lind4hl skrev:
AirOne skrev:
Lind4hl skrev:
Volvo 245, jo tjena, krocksäkert!
Finns ingen bil som är krocksäker..
Ge mig en bevislig anledning till varför en 245:a inte duger som alla andra bilar att krocka med?
Airbag och bättre krockzoner på nyare bilar?
har du barn? jag tänkte inte så mycket på krocksäkerhet innan heller, men man förstår ganska fort att man inte låter barnet åka i nån bil som inte har någorlunda bra krocksäkerhet. dessutom tänker man om ang säkerhet i sin busbil med...
Nope, har inte barn. Men varför tror du jag själv siktar på att bli v70-ägare inom en väldigt snar framtid?
Klart bilar utvecklas och får ditten och datten som airbags, men samtidigt vad har man för nytta av en airbag när barnet sitter i en bakvänd barnstol fram?
Eller varför inte sitter i sin stol i baksätet? Du räknas förmodligen med att barnet föds och genast är i åldern då de inte behöver bilbarnstol utan bara en enkel sittkudde?
Dock ska det tilläggas att jag förstår att man tänker om angående körsättet med mera när man får barn. Även fast jag inte nu har barn, så har jag ändå flickvän och bara pga henne så har jag ändrat mig en hel del, just för att man inte vill utsätta henne för onödiga risker.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.