I och med att du använder vatten till att fästa toningsfilmen är det inte det ultimata att stå ute i kylan och tona (då det fryser) plus att själva filmen bör stelna när den får vatten på sig
Jag rekommenderar ett varmgarage med god belysning eller vänta tills det börjar bli plusgrader ute
Har själv stått ute i kylan (oki när det var runt 7 plusgrader) och tonat och man blir bara stel och trött
Dagge88 skrev:
Nu när tråden ändå handlar om biltemas toning....
Hur är kvaliten , vad behövs för montage tex?
Jag upplever att kvalitén på biltemas toning är att liknas med bakplåtspapper, om du gör något fel då blir den nästan alltid skrynklig
Den är inte lika lätt att ta sönder som bakplåtspapper men den är tunn. Annan toningsfilm jag sett har en kraftigare och rejälare känsla, ungefär som en rullgardin, den blir inte skrynklig om man råkar göra fel eller måste montera om. Skrapan du får med är bara att glömma, filmen är lättrepad som tusan, fixa en gummiskrapa ifrån en målaraffär på direkten, när du ändå är där, fixa några målarknivar också (en stor och en liten, eller heter det mattknivar?) då kniven du får med blir slö efter bara ett par skärningar.
Det du sedan behöver är en blomspruta med vatten och lite diskmedel och något att göra rent rutan med.
Lyckas du väl få upp den med ett bra resultat då fungerar den bra. Faktiskt relativt lätt jobbad när den väl är uppe (förutsatt som jag sagt tidigare att man inte har fått börja om). Dock blir man lite frågande till när man väl använder en gummiskrapa med rikligt med vatten, hur den ändå lyckas blir repig
Bra film för nybörjare, gör man fel är det inte heller hela världen då den är billig, men jag skulle nog inte vilja använda den till någon dyrare bil.