3381
Sök

Bygga 3" Volvo 945

236 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Jag har en volvo 945 ltt som jag ska byta tryckklockan i och har chip så den ligger på 230hk ungefär nu hade också tänkt köpt 3" rör på biltema är det svårt att bygga ända från turbo är utbildad svetsare och snart plåtbearbetare tacksam för svar;)

Bärs!
3 456 Inlägg
3 182 Inlägg
15 mars 2010
Är hur enkelt som helst nästan bara raka bitar om du inte sänker den

148 Inlägg
15 mars 2010
Aga_Diff skrev:
Lägg ner nu ditt troll...

får nog hålla med...beställ delarna från polen nu ist:P

Low´n´slow is da shit

211 Inlägg
15 mars 2010
Ska va en riktig stjärna han från polen läste jag nånstanns förut. hmmm vart va det nu tongue

040 RedLine
1 219 Inlägg
15 mars 2010
pukan2 skrev:
Är hur enkelt som helst nästan bara raka bitar om du inte sänker den

Körde i fredags med min sänkt och folk i bilen, skrapade i i guppen... hur ska jag bygga för att förhindra detta?smile

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

211 Inlägg
15 mars 2010
inte lika lågt som nu är ju ett förslag

040 RedLine
1 219 Inlägg
15 mars 2010
baloo83 skrev:
inte lika lågt som nu är ju ett förslag

Ja de fattar jag, men hänger redan så högt uppe det kan, får ju inte ta i karossen heller...

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

211 Inlägg
15 mars 2010
följde du gamla systemets väg?

040 RedLine
1 219 Inlägg
15 mars 2010
baloo83 skrev:

Ja, men de nya är en hel del tjockare:P har i balken som sitter precis innan första ljuddämparen under bakdörren :-/

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

211 Inlägg
15 mars 2010
Är det själva röret som slår i eller nån dämpare för det brukar det finnas plats till. Finns ju ändå en del volvos med abnormt grova rör som åker runt. Vet inte riktigt hur der ser ut under 940 men oftast finns nån form av gång under bilen där det finns plats. Men 850 har ju sitt i typ "kardantunnel" och sen över bakaxeln så det finns ju lite mer plats.
Finns väl en 700 900 klubb med forum på nätet nån där borde veta. typ Pettzon88 eller JohanEkman här på garaget.org verkar grejja mycket med 940 släng iväg ett mess till dom

95 Inlägg
16 mars 2010
BrajjAxx skrev:
baloo83 skrev:

Ja, men de nya är en hel del tjockare:P har i balken som sitter precis innan första ljuddämparen under bakdörren :-/

Har du klämt till röret just under den balken då? Det måste man göra om man vill bygga det så högt som möjligt annars tar det garanterat i den..

040 RedLine
1 219 Inlägg
16 mars 2010
jannesracing skrev:
BrajjAxx skrev:
baloo83 skrev:

Har du klämt till röret just under den balken då? Det måste man göra om man vill bygga det så högt som möjligt annars tar det garanterat i den..

Okej, vad menar du med klämt? tongue

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

95 Inlägg
16 mars 2010
BrajjAxx skrev:
jannesracing skrev:
BrajjAxx skrev:

Ja klämt ihop det alltså. Så röret inte är runt längre utan mer ovalt så det blir plattare o tar mindre plats. Om du kollar på ett original system så är det så original. Ta en mega rörtång o kläm ihop det under den balken eller slå med slägga.

040 RedLine
1 219 Inlägg
16 mars 2010
jannesracing skrev:
BrajjAxx skrev:
jannesracing skrev:

Ja klämt ihop det alltså. Så röret inte är runt längre utan mer ovalt så det blir plattare o tar mindre plats. Om du kollar på ett original system så är det så original. Ta en mega rörtång o kläm ihop det under den balken eller slå med slägga.

Aha, jävligt smart ide faktiskt, tack för tipset:D

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

95 Inlägg
16 mars 2010
BrajjAxx skrev:
jannesracing skrev:
BrajjAxx skrev:

Aha, jävligt smart ide faktiskt, tack för tipset:D

Ja så får man allt göra annars blir det dumt tongue

Sök