3515
Sök

Volvo 740. CO halt för hög

12 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
Hej.

jag har en 740 med extraktorrör 2,5 hela vägen genom katten. vad jag fattat det som så Måste katten sitta där på en årsmodell som 88, fast den behöver inte funka?
hur som helst så var jag och besiktade, och mina miljövärden var så pass farligt höga så mätarn kunde inte ens visa hur mycket det var. dvs ombesiktning. jag har frågat runt lite, vissa säger att du kan köra med E85 på besiktningen? några andra alternativ??

767 Inlägg
27 mars 2010
var det bara ett värde dom mätte eller alla fyra?
Om det var alla fyra så måste du besikta med katt.

etanol är ett sätt att få ner värderna. se också till att bilen är riktigt varm när du kör den till bilprovningen.

12 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
Det var bara 1 värde. Max är väl 3,5 jag hade 9,9

Ska man köra med rent etanol eller mixa det med bensin?

150 Inlägg
9 april 2010
Förlåt för jag lånar tråden lite men har samma bekymmer. 9,9 här också. Hur får jag ner det?

6 Inlägg
20 november 2013
Tjena! Hoppar in här å frågar på en 3 år gammal tråd.. Men sitter här nu med samma problem, co-värdet ligger på 9,9 för mig oxå, hur löste ni erat problem?
smile

163 Inlägg
20 november 2013
Testa läs ut felkoder om bilen har diagnosfunktion, det borde vara något mer fel än att katten är slut? 9.9 i CO är sjukt högt. Troligen är det just 9.9 för att maskinen inte visar mätvärden från 10 och uppåt.

Fick ca 0.6 i CO på en bil med helt tom katt och 3.8L motor som misstände lätt på en cylinder på tomgång och dessutom drar olja men allt fungerade i övrigt t.ex. lambdasond och luftmassemätare...

Posta felkoderna här smile

Sök