3426
Sök

Låter du din sambo/flickvän/pojkvän köra din lekbil?

4 005 Inlägg
31 mars 2010
Har inte lagt ut 500k på bilen än men om jag gör det så kommer jag inte låna ut den.
Visserligen kör min flickvän väldigt försiktigt men en olycka kommer så lätt. Då är det inte så roligt att börja byta alla grejjer som är svåra och dyra att ersätta.

Driver
2 111 Inlägg
31 mars 2010
Singel o utan lekbil för tillfället men sunda förnuftet säger NEJ. Om de inte vore så att tjejen i fråga hade vana av att köra "icke standardbil" så att säga.

Tyvärr, men de tjejer (totalt sett i hela mitt förbannade liv) jag åkt med skulle jag aldrig ha lånat ut min förra sommarbil t ex. Av blandade orsaker då givetvis. Främst respekt för/insikt i bilkörningens olika moment som saknas.  (Fördomar.se... S o sue me) . Gäller självklart inte alla brudar lika väl som att alla killar inte är några F1 förare av rang...snarare tvärtom i många fall.

En svenssonbil/dussinbil med halvkass lack så visst, då är det inte alls samma sak. (Den punkten många inte kan förstå.)

TS: Stå på dig, låt henne få köra bra länge innan du låter henne köra skyen, som sagt både för hennes o din skull. Blir hon sur så får hon väl bli det!.  Sick of toffels! wink.

Mvh Janken
Senast redigerat av Janken (31 mars 2010)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

5 111 Inlägg
31 mars 2010
Jag är singel för närvarande, men som sagt, det beror helt och hållet på den hypotetiska partnern i fråga.

Och för den delen, på bilen.

Hade hon varit en som misshandlar mekaniken, tokvarvar kall motor, växlar utan att koppla, backar in i saker osv. så...NEJ. Då hade hon inte fått köra min Merca som iofs. inte är en lekbil, men en bil jag är rädd om.

Hade hon bara varit en förare med färskt körkort som ändå körde bra hade hon väl fått köra den, det är ju en svenssonbil som vilken som helst.

Men kanske inte om jag haft någon lite mer extrem bil, inte förrän hon visat att hon kunnat hantera den. Inte beroende på könet, utan på att det är en viss skillnad på att köra t.ex. en Camaro med bigblock och kompressor, motför att puttra runt i en Golf diesel på bilskolan... Hade i så fall föreslagit lite träning i en lite mer "vanlig" bil först. Den principen gäller ju egentligen överallt tycker jag - hade jag haft barn som just tagit körkortet så finns det inte en chans att jag hade släppt ut dem i några 400 hk monster innan de skaffat lite körvana på mer ordinära fordon - oavsett kön...

Är ju lite en samvetsfråga också, om man lånar ut ett fordon åt någon man vet inte är van att hantera kraften - skulle man då förlåta sig själv om det hände en olycka och den man älskar över allt annat kanske blir allvarligt skadad och får men för livet av det?

Men som sagt var, allt beror på, och jag har inga fördomar, ett ex körde betydligt bättre än mig och hade en del erfarenhet av rally osv...allt jag kunde köra kunde då hon köra bättre så inget tvivel där så att säga. wink

97 Inlägg
31 mars 2010
azid skrev:
fråga om du får prova hennes dyraste skor och springa runt i eller hennes finaste väska att ha verktygen i när du ska hjälpa polaren som fått motorstopp.

det är ju bara skor eller en väska..

känns lite som att hon vill springa innan hon lärt sig krypa

Det ska jag fan fråga nästa gång hon säger att hon ska köra min bil:P

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
31 mars 2010
Fast det är ju ändå inte samma sak med en handväska o bilen, även om den betyder hur mycket som helst för henne. Hon har ju inte lagt ner hundratals timmar och större delen av sin inkomst på väskan.

Men för övrigt så är jag lite bakvänd, jag leker med en sur gammal 525a för att jag inte vill leka sönder 540n. Så ja min sambo fick köra min lekbil, och då fick även hon lära sig att burna på riktigt:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

998 Inlägg
31 mars 2010
Min tjej får köra min bil, litar på henne även om vi bara övningskör. Men någon annan som vill så är det NEJ.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Meister
6 763 Inlägg
31 mars 2010
Beror väll på om det är ett 500hk monster men 300hk tycker jag inte är någon fara att släppa folk på. Kanske bara vara med och hålla koll på så hon håller bilen på vägen och inte halvvägs nere i diket. Jag låter nästan vem som helst provköra min bil

SQ
1 343 Inlägg
31 mars 2010
Nu har ja bara en skitbil som man får knuffa på för att den ska komma iväg iprincip så den får givetvis tjejen köra, men hade man haft nån lekbil med lite mera värde/pulver (läs= inte vilken svensson bil som helst med chip) så hade de nog varit givetvis ett nej.. Som en skyline hade hon fått traska, eller blivit skjussad. .smile

Ljudnörd!

97 Inlägg
31 mars 2010
Då kommer jag och testar camaron snart då wink

1 380 Inlägg
31 mars 2010
skyttman skrev:
Då kommer jag och testar camaron snart då wink

+1 big_smile

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
31 mars 2010
azid skrev:
fråga om du får prova hennes dyraste skor och springa runt i eller hennes finaste väska att ha verktygen i när du ska hjälpa polaren som fått motorstopp.

det är ju bara skor eller en väska..

känns lite som att hon vill springa innan hon lärt sig krypa

finns en replik i en film som jag tycker är ganska bra, kommer dock inte ihåg vad filmen heter men repliken lyder:

"sometimes you have to run before you can learn to walk!"

Team Insane Racing

3 182 Inlägg
31 mars 2010
själv klart får hon det litar på henne till 100%. hon är den ända som ställer upp av alla jag känner så det är klart hon får köra bilen. resten kan dra åt helvete.

2 751 Inlägg
31 mars 2010
ToBe skrev:
NEJ min sambo får INTE KÖRA MIN BIL... Hon fick chansen innan jag lacka om dom då den va nästa orginal och det slutade med att fram kofångaren hängde på halvflagg och ett par repade fälgar... Så hon kör på samma sätt med min bil som hon gör med sin äckliga volvo 740 -89 allså hon skiter i om det är en trottoar kant i vägen eller en buske eller något annat

Med den sänkning och kjolar du har så får man nästan planera vägen till ICA.. Klarar du köra längre stäckor utan att det tar i nånstans.

Who Djaa bless no man curse

Fisketokig
2 997 Inlägg
31 mars 2010
Hon vet vad som gäller.

Ingen försäkring träder in så länge jag inte gör det själv. Krockar hon kan det bli enormt dyrt.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

812 Inlägg
31 mars 2010
Inte min tjej direkt men jag lånade ut min förre Porche 996 till min syrra en vecka efter hon hade fått körkort. Hon fick låna den ett antal gånger innan jag sålde den. Bilen var ju försäkrad och hon viste att hon fick betala självrisken om det hände något
Senast redigerat av aakesson (31 mars 2010)

5 111 Inlägg
31 mars 2010
aakesson skrev:
Inte min tjej direkt men jag lånade ut min förre Porche 996 till min syrra en vecka efter hon hade fått körkort.

Det hoppas jag verkligen! lol

Driver
2 111 Inlägg
31 mars 2010
aakesson skrev:
Inte min tjej direkt men jag lånade ut min förre Porche 996 till min syrra en vecka efter hon hade fått körkort. Hon fick låna den ett antal gånger innan jag sålde den. Det finns något som heter försäkring...

Fränt, så man får plocka ut nya människor också på försäkringen? Va ligger självrisken på låt oss säga en 20 årig puma?...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

4 005 Inlägg
31 mars 2010
aakesson skrev:
Inte min tjej direkt men jag lånade ut min förre Porche 996 till min syrra en vecka efter hon hade fått körkort. Hon fick låna den ett antal gånger innan jag sålde den. Bilen var ju försäkrad och hon viste att hon fick betala självrisken om det hände något

Nja. Försäkringar betalar inte alltid det sakerna är värt och verkligen inte all arbetstid eller extra material man har lagt på bilen.

Sök