Jag är singel för närvarande, men som sagt, det beror helt och hållet på den hypotetiska partnern i fråga.
Och för den delen, på bilen.
Hade hon varit en som misshandlar mekaniken, tokvarvar kall motor, växlar utan att koppla, backar in i saker osv. så...NEJ. Då hade hon inte fått köra min Merca som iofs. inte är en lekbil, men en bil jag är rädd om.
Hade hon bara varit en förare med färskt körkort som ändå körde bra hade hon väl fått köra den, det är ju en svenssonbil som vilken som helst.
Men kanske inte om jag haft någon lite mer extrem bil, inte förrän hon visat att hon kunnat hantera den. Inte beroende på könet, utan på att det är en viss skillnad på att köra t.ex. en Camaro med bigblock och kompressor, motför att puttra runt i en Golf diesel på bilskolan... Hade i så fall föreslagit lite träning i en lite mer "vanlig" bil först. Den principen gäller ju egentligen överallt tycker jag - hade jag haft barn som just tagit körkortet så finns det inte en chans att jag hade släppt ut dem i några 400 hk monster innan de skaffat lite körvana på mer ordinära fordon - oavsett kön...
Är ju lite en samvetsfråga också, om man lånar ut ett fordon åt någon man vet inte är van att hantera kraften - skulle man då förlåta sig själv om det hände en olycka och den man älskar över allt annat kanske blir allvarligt skadad och får men för livet av det?
Men som sagt var, allt beror på, och jag har inga fördomar, ett ex körde betydligt bättre än mig och hade en del erfarenhet av rally osv...allt jag kunde köra kunde då hon köra bättre så inget tvivel där så att säga.