3537
Sök

Går de besitiga bilen med japs dämpare

30 Inlägg
5 juni 2006
Trådstartare
har en Toyota celica twincam 86a .. tänkte köpa japsdämpare ett problem bara går de besiktia bilen med japs dämpare?? om ja har insatsen i ??  måste ha en ljuddämpare har inte orginal

tacksam för svvar::
Senast redigerat av toppen (5 juni 2006)

Meckar När ja PALLAR=)

539 Inlägg
5 juni 2006
toppen skrev:
har en Toyota celica twincam 86a .. tänkte köpa japsdämpare ett problem bara går de besiktia bilen med japs dämpare?? om ja har insatsen i ??  måste ha en ljuddämpare har inte orginal

tacksam för svvar::

det är väll ljudnivån som bestämmer vad man kan ha eller inte...

har för mig att det va 90db på 3000varv...

74 Inlägg
6 juni 2006
Det går alldeles utmärkt att besikta med jappsdämpare. Men kör med insatsen i. Det är ju dumt att reta besiktningsmannen i onödan.

91 Inlägg
6 juni 2006
ja besiktade bilen med jappsdämpare och det var raka rör från katen det gick igenom men som sagt ha insatsen i vid besiktning sen rycker du ur den runt hörnet det första du gör går ju inte att åka runt med sånt skit i.

Mvh fredrik

201 6.77 174blås
402 10.53 213blås
nocontrol.se

BMW Power
2 362 Inlägg
6 juni 2006
haha min insats har fått för sig för att flyga när man var ute och åkte förut. Hittade inte skiten igen tongue så fick besikta utan insatsen. Kan säga att det låter ganska mycket om golfen tongue trust me wink finns folk som kan intyga det big_smile haha tongue men dom kollade lite snett bara men dom nämnde inte skiten. Kollade inte db heller.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

30 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
okej tackar tackar slängde på den i dag smile gick fiint tongue låter gott men de va en hel del mekk

Meckar När ja PALLAR=)

Lite överallt..
612 Inlägg
8 augusti 2007
Hur gick de med besiktningen? Sugen på svar! smile

MVH

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

1 752 Inlägg
8 augusti 2007
Är oxå lite orolig för hur det kommer gå på besiktningen på måndag :s men det verkar ju som att dom flesta har klart sig så då borde det väll förhoppningsvis inte va nått problem?tongue

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

8 augusti 2007
har en remusdämp som låter mycket. dom sa inget om det på besiktningen, tyckte bara att det lät tufft smile (hade dock en 20 årig? biltok som besiktningsgubbe)

1 741 Inlägg
8 augusti 2007
går utmärkt. dom klagade på att insatsen var i det var det enda.

3" från turbon-->katten--> jappdämp
Senast redigerat av tecman (8 augusti 2007)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Gasglad
295 Inlägg
8 augusti 2007
Min gick igenom med japs, hade iofs insatsen i för säkerthets skull. Många som har fått igenom utan insats också. Men om du har insats så är det ju onödigt att chansa. Busenkelt att sätta i och ta bort.

Team Carkings
2 300 Inlägg
9 augusti 2007
På min gamla GTE hade jag 3" hela vägen rakt bak med endast en liten simons dämpare sist. Den lät som en helikopter fick jag höra av Bilprovningen=) men jag skulle ju själv sitta i oljudet sa dom...hehe!

Sök